Hypex Fusion Plate amps

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Wieger61

Re: Hypex Fusion Plate amps

Berichtdoor Wieger61 » ma 05 nov 2018, 21:38

ds23man schreef:Om eerlijk te zijn, er zijn niet echt veel kinderziektes op wat kleine firmware achtige dingetjes na ( die nu opgelost worden).

:think: Dan wil ik mijn lijstje van elders ter inspiratie nog wel aanvullen:
- Als ik over mijn FA123 muziek speel terwijl HPD open staat op mijn laptop die aangesloten is via de USB-kabel en ik dan op de knop 'Filter Design' druk, dan hoor ik tijdens het successievelijk laden van de presets allerlei instellingen afgespeeld worden. Bijvoorbeeld keihard een instelling die ik niet herken. Waarom kan de HPD niet gewoon bij de al ingestelde preset blijven? Per slot: ik heb geen opdracht de preset te veranderen! Nu zet ik noodgedwongen altijd de muziek uit om me niet rot te schrikken van wat langs komt.
- Het laden van de filterinstellingen duurt te lang.
- Het kan zo maar gebeuren dat bij het laden van je filter je slave tot master wordt gebombardeerd. Vraag me niet hoe.
- Of zo iets: Als je bij geopende filterdesigner via het menu Filter boven 'Recent projects' zweeft, krijg je een lijstje te zien van recent geopende filter. Handig. Als je om wat voor reden ook daar niet op ingaat en later weer boven 'Recent projects' zweeft, krijg je genoemd lijstje niet. Je moet dan klikken op 'Recent projects'. Huh? Inconsequent.
- Ik weet niet precies wanneer, maar de slave neemt een bepaalde instelling niet over als je zoals boven een filter laadt. GVD, denk je dan. Blijkt dat je de master eerst uit moet zetten en dan weer aan. Alleen dan wordt blijkbaar bepaalde informatie gedeeld met de slave. Blijkbaar communiceert de master beperkt met de slave. Onhandig.
- De laatste tijd weigert de master via de AB te starten. Na een paar keer drukken zie ik op de infra-ontvanger nog wel plots wel een groene flits op de LED, maar dat is het dan. Bij uitzondering wil hij na blijvend klikken nog wel weer aan. Alleen spanning eraf en erop helpt echt. Nota bene: ik heb het automatisch opstarten bij ingangssignaal uitgedaan, omdat hij ook bij stilgelegde bronnen regelmatig (niet altijd) toch aansprong. En overigens bij ingangssignaal uit de bron juist weer niet aansprong. Of wat dan ook ...

Komen deze problemen door de EMI-storingen? Moet de filtersectie in een blikje ingepakt?

Ergo: veel zgn hygiënefactoren: gedoe waar je als gebruiker geen last van wil hebben. De versterker vind ik top, de software maar matig. Ik hoop op een lange lijst met dingen die afgewerkt wordt.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » do 08 nov 2018, 8:01

Wieger61 schreef:
ds23man schreef:Om eerlijk te zijn, er zijn niet echt veel kinderziektes op wat kleine firmware achtige dingetjes na ( die nu opgelost worden).

:think: Dan wil ik mijn lijstje van elders ter inspiratie nog wel aanvullen:
- Als ik over mijn FA123 muziek speel terwijl HPD open staat op mijn laptop die aangesloten is via de USB-kabel en ik dan op de knop 'Filter Design' druk, dan hoor ik tijdens het successievelijk laden van de presets allerlei instellingen afgespeeld worden. Bijvoorbeeld keihard een instelling die ik niet herken. Waarom kan de HPD niet gewoon bij de al ingestelde preset blijven? Per slot: ik heb geen opdracht de preset te veranderen! Nu zet ik noodgedwongen altijd de muziek uit om me niet rot te schrikken van wat langs komt.
Dit is nog een erfenis uit producten met de 1701 dsp, effect is groter naarmate de presets meer verschillen. Wordt naar gekeken om dit op te lossen.

- Het laden van de filterinstellingen duurt te lang.
Bedoel je het wegschrijven naar de plate of het laden van een project in HFD?
- Het kan zo maar gebeuren dat bij het laden van je filter je slave tot master wordt gebombardeerd. Vraag me niet hoe.
Heb ik zelf ook wel eens meegemaakt, staat nu op de buglist
- Of zo iets: Als je bij geopende filterdesigner via het menu Filter boven 'Recent projects' zweeft, krijg je een lijstje te zien van recent geopende filter. Handig. Als je om wat voor reden ook daar niet op ingaat en later weer boven 'Recent projects' zweeft, krijg je genoemd lijstje niet. Je moet dan klikken op 'Recent projects'. Huh? Inconsequent.
Staat er ook op
- Ik weet niet precies wanneer, maar de slave neemt een bepaalde instelling niet over als je zoals boven een filter laadt. GVD, denk je dan. Blijkt dat je de master eerst uit moet zetten en dan weer aan. Alleen dan wordt blijkbaar bepaalde informatie gedeeld met de slave. Blijkbaar communiceert de master beperkt met de slave. Onhandig.
Het is en blijft 1 richtingsverkeer, je kunt ook gewoon even van preset wisselen op de master. Dan stuurt die alle settings opnieuw naar de slave
- De laatste tijd weigert de master via de AB te starten. Na een paar keer drukken zie ik op de infra-ontvanger nog wel plots wel een groene flits op de LED, maar dat is het dan. Bij uitzondering wil hij na blijvend klikken nog wel weer aan. Alleen spanning eraf en erop helpt echt. Nota bene: ik heb het automatisch opstarten bij ingangssignaal uitgedaan, omdat hij ook bij stilgelegde bronnen regelmatig (niet altijd) toch aansprong. En overigens bij ingangssignaal uit de bron juist weer niet aansprong. Of wat dan ook ...
Staat je stby power op <0,5watt?,

Komen deze problemen door de EMI-storingen? Moet de filtersectie in een blikje ingepakt?

Ergo: veel zgn hygiënefactoren: gedoe waar je als gebruiker geen last van wil hebben. De versterker vind ik top, de software maar matig. Ik hoop op een lange lijst met dingen die afgewerkt wordt.
Fusion Filterdesign

Wieger61

Berichtdoor Wieger61 » vr 09 nov 2018, 0:18

Thx

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 11 nov 2018, 17:12

Sneak preview van de MFB-DSP controller voor de Fusion plate amp.

3d.png

Paar onderdeeltjes waren niet op voorraad.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fusion Filterdesign

dwijtsma

Berichtdoor dwijtsma » zo 11 nov 2018, 18:00

Heb een FA501 aangesloten op mijn gesloten sub. Heb wel interesse. :kwijl:

Zit een CSS SDX15. Geen idee of dit geschikt is voor MFB.
Audio set:
PI streamer - NAD 165BEE - 2xUCD180HG - Avalon Avatar - Hypex FA501 - CSS SDX15 closed sub

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 11 nov 2018, 19:32

dwijtsma schreef:Heb een FA501 aangesloten op mijn gesloten sub. Heb wel interesse. :kwijl:

Zit een CSS SDX15. Geen idee of dit geschikt is voor MFB.

Dat denk ik wel!
Zie; viewtopic.php?f=4&t=26737
Daar wordt z’n opvolger aan de tand gevoeld.

FritsK

Berichtdoor FritsK » ma 12 nov 2018, 22:43

ds23man schreef:Sneak preview van de MFB-DSP controller voor de Fusion plate amp.

3d.png

Paar onderdeeltjes waren niet op voorraad.

Supercool en vet, maar de basis (lees: FusionAmps en HFD) moet mijn inziens eerst goed staan voordat je een nog grotere gebruikersgroep gaat aanspreken.

Wieger61 schreef:Ergo: veel zgn hygiënefactoren: gedoe waar je als gebruiker geen last van wil hebben. De versterker vind ik top, de software maar matig. Ik hoop op een lange lijst met dingen die afgewerkt wordt.

Helemaal mee eens. Tegen bijna alle dingen die jij noemt ben ik ook aangelopen. Ik mis vooral feedback of info voor de gebruiker; wanneer moet ik bijvoorbeeld de versterker opnieuw opstarten? Waarom kan ik niet ingestelde filtering uit de versterker halen? Waarom kan ik de source niet selecteren terwijl ik mijn filters open heb?

Ook snap ik clusteringen van data in de UI niet. Je kan een limiter instellen, maar die moet je ergens anders in de UI weer aanzetten; waarom staat dit niet bij elkaar? Zo heb ik veel dingen waar ik mij aan erger. Is er ergens een lijst aan punten die nu op de todo list staan en waar je als community dingen aan toe kan voegen en kan plussen als je hier ook tegenaan loopt? Zoiets is echt nodig anders weet je echt niet wat de klant belangrijk vind en wat niet.

Buiten het feit dat ik me hier aan erger ondervind ik nog steeds problemen met de FA123's. Zo had ik problemen met een van de FA123's en toen ik (na overigens zeer goede support op afstand) hem in een doos wilde doen om hem te laten nakijken door Hypex, deed de module het weer goed. Mooi, dacht ik.

Nu was ik net muziek aan het luisteren toen mijn linkeroor ineens doof leek te worden; het klankbeeld verschoof ineens naar de rechterkant. Nu lijkt het of de ene module op het juiste volume doorspeelt, maar de andere een paar dB zachter speelt. Waarom ineens? Geen idee. Morgen maar weer eens uitzoeken...
EDIT: nee, het wordt opsturen. De module is zojuist weer uitgevallen. Gewoon een rare module. Een FA252 als tijdelijke vervanger werkt gewoon goed.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Wieger61

Berichtdoor Wieger61 » di 13 nov 2018, 18:47

ds23man schreef:Momenteel ben ik met Rob Munnig Schmidt ( http://www.rmsacoustics.nl/aboutrms.html ) een uitbreiding voor de Fusion aan het uitwerken: de Fusion MFB controller. Rob heeft de Grimm MFB sub ontwikkeld en is momenteel verantwoordelijk voor de R&D bij Grimm.

Deze Controller is puur digitaal, de hele regellus wordt in een dsp gedaan en gaat een stapje verder dan de Grimm sub waar nog gedeeltelijk analoog in de regellus gewerkt wordt.

Interessant! Hoe gaan ze dat doen? Rob Munnig Schmidt heeft volgens zijn site stroomterugkoppeling getest zonder en met een bewegingssensor op de speaker geplakt. Bij de eerste versie, zoals die ook door Meriläinen gepropageerd wordt, meet Munnig Schmidt maar een klein voordeel. Met bewegingssensor op de conus geplakt, meet hij in zijn white paper 'Acceleration Feedback Design' 24dB minder 3e orde vervorming en circa 11dB minder 2e orde. Dat is fantastisch, vooral omdat laagfrequent vervorming door de gelijke-luidheidscurves (voorheen "Fletcher-Munson"-curves) door het oor relatief 'versterkt' wordt (ref. Linkwitz). Kiest Hypex laatste versie? Leveren ze bewegingssensoren met lijm mee? Kan ik de DSP op mijn FA123 vervangen door deze nieuwe? Of moet ik de rest ook nieuw kopen.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » di 13 nov 2018, 19:05

Wieger61 schreef:
ds23man schreef:Momenteel ben ik met Rob Munnig Schmidt ( http://www.rmsacoustics.nl/aboutrms.html ) een uitbreiding voor de Fusion aan het uitwerken: de Fusion MFB controller. Rob heeft de Grimm MFB sub ontwikkeld en is momenteel verantwoordelijk voor de R&D bij Grimm.

Deze Controller is puur digitaal, de hele regellus wordt in een dsp gedaan en gaat een stapje verder dan de Grimm sub waar nog gedeeltelijk analoog in de regellus gewerkt wordt.

Interessant! Hoe gaan ze dat doen? Rob Munnig Schmidt heeft volgens zijn site stroomterugkoppeling getest zonder en met een bewegingssensor op de speaker geplakt. Bij de eerste versie, zoals die ook door Meriläinen gepropageerd wordt, meet Munnig Schmidt maar een klein voordeel. Met bewegingssensor op de conus geplakt, meet hij in zijn white paper 'Acceleration Feedback Design' 24dB minder 3e orde vervorming en circa 11dB minder 2e orde. Dat is fantastisch, vooral omdat laagfrequent vervorming door de gelijke-luidheidscurves (voorheen "Fletcher-Munson"-curves) door het oor relatief 'versterkt' wordt (ref. Linkwitz). Kiest Hypex laatste versie? Leveren ze bewegingssensoren met lijm mee? Kan ik de DSP op mijn FA123 vervangen door deze nieuwe? Of moet ik de rest ook nieuw kopen.

Even voor de duidelijkheid: dit is een project van Rob en mij, niet van en door Hypex ( al zijn de lijntjes behoorlijk kort). Het is een uitbreiding op de bestaande Fusion plate amps, hoe we het gaan vermarkten is nog niet helemaal duidelijk.
Fusion Filterdesign

Wieger61

Berichtdoor Wieger61 » di 13 nov 2018, 19:06

OK, duidelijk. Ik ben benieuwd.

satefan

Berichtdoor satefan » zo 18 nov 2018, 23:37

All;

Al enige tijd zijn we met de Hypex FusionAmp aan de slag. De FA122, voor een tweewegsysteem. Dit gaat allemaal redelijk goed, de filters zitten in de versterkers en gister hebben we de eerste luistertest gedaan. Dat ging goed.

Echter, de stabiliteit van het systeem laat nog wel wat te wensen over. Het gebeurd regelmatig dat de slave weg valt, en niet meer op komt. Uitschakelen van de slave, of de master en de slave helpt niets. Het enige dat lijkt te helpen is om de slave aan de computer te hangen, omwisselen van slave naar master en weer terug, en dan doet hij t weer. Echter, preset 1 werkt niet meer, preset 2 & 3 weer wel. Dit is uiteraard helemaal niet werkbaar.

ZIjn er forumleden met dezelfde (of soortgelijke) ervaring? We gaan natuurlijk bij Hypex rapporteren, maar ik wilde hier ook even mn licht opsteken.

groet,

Stefan
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

dwijtsma

Berichtdoor dwijtsma » zo 18 nov 2018, 23:56

Momenteel heb ik enkel een FA501 voor mijn subwoofer. Ik heb last van het feit dat de versterker niet automatisch in en uit schakelt.

Jij bent niet de eerste hier die klaagt over master/slave issues. Zelf zit ik er aan te denken om een 3-weg systeem te bouwen met fusion amps, maar ik wacht op de firmware update en hoop dat de problemen verwijnen. Zo niet, dan moet het toch mini-dsp worden.
Audio set:
PI streamer - NAD 165BEE - 2xUCD180HG - Avalon Avatar - Hypex FA501 - CSS SDX15 closed sub

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 19 nov 2018, 7:47

satefan schreef:All;

Al enige tijd zijn we met de Hypex FusionAmp aan de slag. De FA122, voor een tweewegsysteem. Dit gaat allemaal redelijk goed, de filters zitten in de versterkers en gister hebben we de eerste luistertest gedaan. Dat ging goed.

Echter, de stabiliteit van het systeem laat nog wel wat te wensen over. Het gebeurd regelmatig dat de slave weg valt, en niet meer op komt.
Bedoel je dat hij wegvalt terwijl die speelt?
Uitschakelen van de slave, of de master en de slave helpt niets. Het enige dat lijkt te helpen is om de slave aan de computer te hangen, omwisselen van slave naar master en weer terug, en dan doet hij t weer.
Wat voor kabel gebruik je voor de spdif tussen de plates
Echter, preset 1 werkt niet meer, preset 2 & 3 weer wel. Dit is uiteraard helemaal niet werkbaar.
Al geprobeerd om de presets opnieuw te uploaden?
ZIjn er forumleden met dezelfde (of soortgelijke) ervaring? We gaan natuurlijk bij Hypex rapporteren, maar ik wilde hier ook even mn licht opsteken.

groet,

Stefan
Fusion Filterdesign

satefan

Berichtdoor satefan » ma 19 nov 2018, 11:35

ds23man schreef:
satefan schreef:All;

Echter, de stabiliteit van het systeem laat nog wel wat te wensen over. Het gebeurd regelmatig dat de slave weg valt, en niet meer op komt.
Bedoel je dat hij wegvalt terwijl die speelt?

Het lijkt met name bij het inschakelen te gebeuren.

Uitschakelen van de slave, of de master en de slave helpt niets. Het enige dat lijkt te helpen is om de slave aan de computer te hangen, omwisselen van slave naar master en weer terug, en dan doet hij t weer.
Wat voor kabel gebruik je voor de spdif tussen de plates

Moet ik even checken, maar als er specifieke specificaties zijn dan hoor ik t graag natuurlijk.

Echter, preset 1 werkt niet meer, preset 2 & 3 weer wel. Dit is uiteraard helemaal niet werkbaar.
Al geprobeerd om de presets opnieuw te uploaden?

Gaan we doen, maar wel typisch natuurlijk.

groet,

Stefan

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 19 nov 2018, 11:41

Gebruik in de eerste plaats een goede kwaliteit SPDif kabel, verder zou ik niet de stby <0,5watt gebruiken maar de iets zwaardere.
Fusion Filterdesign

satefan

Berichtdoor satefan » ma 19 nov 2018, 13:52

ds23man schreef:Gebruik in de eerste plaats een goede kwaliteit SPDif kabel, verder zou ik niet de stby <0,5watt gebruiken maar de iets zwaardere.

We gaan t proberen. Ik zal, als t weer voorkomt, proberen een duidelijke, stap voor stap beschrijving van de gebeurtenissen te beschrijven.

groet,

Stefan

FritsK

Berichtdoor FritsK » ma 19 nov 2018, 14:11

satefan schreef:Het gebeurd regelmatig dat de slave weg valt, en niet meer op komt. Uitschakelen van de slave, of de master en de slave helpt niets. Het enige dat lijkt te helpen is om de slave aan de computer te hangen, omwisselen van slave naar master en weer terug, en dan doet hij t weer. Echter, preset 1 werkt niet meer, preset 2 & 3 weer wel. Dit is uiteraard helemaal niet werkbaar.

Ja, dit is herkenbaar bij m'n FA123, hoewel ik het patroon niet zo heb kunnen doorgronden om het te kunnen reproduceren. Ook niet i.o.m. Hypex.

Bij mij viel ie ineens uit. Niet meer op te starten, reageerde nergens op. Hard inschakelen veroorzaakt wel een plopje. Instellingen staan juist en de filters zijn gewoon toegepast.

Nieuwe bèta firmware geprobeerd: geen verschil. Master maken leek ook niet te helpen, tot ik de FA123 vlak voor het terugsturen aan Hypex nog even wilde checken; hij deed het ineens op master. Op slave gezet en weer na een korte periode uitgevallen. Volgens mij lijkt dit erg op jouw probleem.

De FA123 is inmiddels bij Hypex omdat er wordt verwacht dat het een defecte module is. Da's dus nog maar de vraag.

Heb je ook last van een slechtere basweergave/ verschil in volume tussen de verschillende modules? Toen ik de FA123 had had ik hoorbaar (niet gemeten) verschil in volume. De ene speaker klinkt voller dan de andere met dezelfde filterinstellingen.

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » ma 19 nov 2018, 14:32

Ik had ook master-slave problemen. Slave wilde soms niet starten.
Opgelost via Hypex met beta firmware.
Had ook last van een wegvallende tweeter.
Dat bleek te liggen aan een niet goed vastzittende stekker.
RPI + Allo DigiOne > Hypex Fusion FA253 > OBL-15 variant met een Viawave GRT-145 tweeter

satefan

Berichtdoor satefan » wo 21 nov 2018, 7:47

FritsK schreef:
satefan schreef:Het gebeurd regelmatig dat de slave weg valt, en niet meer op komt. Uitschakelen van de slave, of de master en de slave helpt niets. Het enige dat lijkt te helpen is om de slave aan de computer te hangen, omwisselen van slave naar master en weer terug, en dan doet hij t weer. Echter, preset 1 werkt niet meer, preset 2 & 3 weer wel. Dit is uiteraard helemaal niet werkbaar.

Heb je ook last van een slechtere basweergave/ verschil in volume tussen de verschillende modules? Toen ik de FA123 had had ik hoorbaar (niet gemeten) verschil in volume. De ene speaker klinkt voller dan de andere met dezelfde filterinstellingen.

Geen verschil in kanaal (tenzij de slave t niet doet natuurlijk :rofl: )

De laagweergave is zeker anders. De hypex heeft zoveel controle dat het laag ultra-clean is. Maar uit de metingen blijkt dat het laag er zeker is. We gaan dr nog wat aan tweaken, maar de definitie in het laag is erg goed.

Groet,

Satefan

satefan

Berichtdoor satefan » do 22 nov 2018, 8:54

Snelle vraag, gebruiken alle verschillende types van de FusionAmp dezelfde firmware?

Er blijkt een beta-firmware release te zijn die wellicht verlichting kan brengen voor de slave-amp problematiek. Die zouden we graag proberen natuurlijk. Problemen zijn aangemeld bij Hypex.

groet,

Stefan

FritsK

Berichtdoor FritsK » do 22 nov 2018, 23:55

FritsK schreef:De FA123 is inmiddels bij Hypex omdat er wordt verwacht dat het een defecte module is. Da's dus nog maar de vraag.

De module bleek problemen te hebben met het inkomende digitale signaal. Ik heb gisteren een nieuwe binnengekregen. En die doet het.

Ik ben hier best negatief geweest over HFD en de bugs (ook richting Hypex zelf overigens) in de modules, maar wat een geweldig geluid komt uit er mijn speakers gerold met de FA123's. Heerlijk geblanceerd op elk volume, verfijnd. Nodigt uit om harder te zetten en dat kan, blijft super gecontroleerd klinken.

Kortom: ik ben even een paar weken bezig om nummers te herontdekken. \:D/

Wieger61

Berichtdoor Wieger61 » vr 23 nov 2018, 9:14

Sluit ik me bij aan: Je hoort zelfs het verschil tussen met en zonder eenvoudig netfilter op je stekkerblok. Daarbij vergeleken produceerde een oude versie van de Cyrus PowerAmp alleen maar muziek in de mist.

satefan

Berichtdoor satefan » vr 30 nov 2018, 11:12

De laatste beta-firmware lost het probleem van de slave die soms de weg kwijt raakt niet op. Nu las ik in de manual dat het raadzaam is om de slave op input lock (spdif) te zetten.

Screen Shot 2018-11-30 at 11.11.31.png

De opstelling staat niet bij mij thuis, dus kan het zo 1-2-3 even niet checken, maar is dit idd best practice in een stereo-opstelling?

Satefan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » vr 30 nov 2018, 11:20

Die opstelling gebruik ik.
Master heeft de signaal input (bij mij ook spdif).
Master heeft bij mij ook de remote.
Via spdif gaat het signaal van master naar slave. Daarbij gaat ook het volume signaal mee.
Slave heb ik gelocked op spdif input.

Hoe heb jij de opstelling dan?

De volume lock gebruik ik niet. Slave (bij mij links) moet wel gewoon met de volume instelling van de master mee gaan.
RPI + Allo DigiOne > Hypex Fusion FA253 > OBL-15 variant met een Viawave GRT-145 tweeter

satefan

Berichtdoor satefan » vr 30 nov 2018, 12:45

Ik heb het even aan mn maat gevraagd waar de opstelling staat. Die heeft op de slave niet de source lock gebruikt. Dus dat kunnen we nog wel even proberen natuurlijk. Volume lock gebruiken we niet, is niet relevant voor mn topic maar staat zo in de manuaal, het plaatje heb ik even daaruit gehaald.

groet,

Satefan

Terug naar “Persberichten”