Speaker Guru interview serie.

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Roland
Ook commercieel actief

Berichtdoor Roland » wo 17 sep 2008, 16:04

Arjan,

Dank je voor je tip! Bastani is ook een goed idee en Rainer Kronke inderdaad. Zo op het eerste gezicht dacht ik dat we er snel doorheen zouden zitten, maar de lijst wordt langer en langer. Erg tof.

solitaire

Berichtdoor solitaire » wo 17 sep 2008, 20:16

natuurlijk mag Hans Deutsch ook niet ontbreken ...

nlmb

Berichtdoor nlmb » do 18 sep 2008, 21:08

De vragen geven niet echt inzicht in de ontwerpers, ik zie dit dan ook als een reclame stunt. Als je op de goede naam van een ander mensen naar je website moet lokken dan vind ik dat twijfelachtig. Al zullen niet alle inetrviews tot de verbeelding spreken.

Trouwens als de ene guru zegt dat filteronderdelen het belangrijkste zijn, en de ander dat het ondergeschikt is. Dan is een van hen geen guru :D.
Niet lullen maar bouwen :).

Christian

Berichtdoor Christian » do 18 sep 2008, 22:08

nlmb schreef:De vragen geven niet echt inzicht in de ontwerpers, ik zie dit dan ook als een reclame stunt. Als je op de goede naam van een ander mensen naar je website moet lokken dan vind ik dat twijfelachtig.

Ieder z'n mening. Ik vind jouw reactie nogal flauw. Als je het niets vindt, dan lees je 't toch niet? :roll:

richard

Berichtdoor richard » do 18 sep 2008, 23:00

nlmb schreef:Trouwens als de ene guru zegt dat filteronderdelen het belangrijkste zijn, en de ander dat het ondergeschikt is. Dan is een van hen geen guru :D.
Natuurlijk wel, iedere goeroe heeft zijn aanhang. Je kiest immers de goeroe die het best bij je eigen mening past.

Je opmerking over reclamestunt vind ik een beetje onzin. Natuurlijk heeft Roland ook commerciële belangen maar de 'guru's' zijn vrij om er aan mee te werken. Voor de lezer kan het zeer nuttig en informatief zijn.

Op diy-Audio.com heeft meneer Pass zelfs zijn eigen subforum. Natuurlijk is dat reclame, maar jan en alleman kan gebruik maken van zijn ontwerpen die hij kosteloos ter beschikking stelt om na te bouwen. Als je niet kan of wil solderen en geen last hebt van een financiële crisis kan je de ontwerpen natuurlijk ook van hem kopen.
Genoeg is beter.

Roland
Ook commercieel actief

Berichtdoor Roland » vr 19 sep 2008, 0:36

nlmb schreef:De vragen geven niet echt inzicht in de ontwerpers, ik zie dit dan ook als een reclame stunt. Als je op de goede naam van een ander mensen naar je website moet lokken dan vind ik dat twijfelachtig. Al zullen niet alle inetrviews tot de verbeelding spreken.

Trouwens als de ene guru zegt dat filteronderdelen het belangrijkste zijn, en de ander dat het ondergeschikt is. Dan is een van hen geen guru :D.

P.Jay publiceert "mijn" interview reeks ook op zijn site. Daar kan je het zonder hinderlijke reclame lezen. http://www.helarc.com

Maar vertel, hoe zou jij zon interview reeks opzetten? Zodat we mogelijk interresantere antwoorden krijgen? Dat werd me niet helemaal duidelijk.

Nog een graad cynischer zou je kunnen beweren dat we met deze interview reeks, niets anders bieden dan een platform om reclame te maken voor: TG- Acoustics, Wavecor, Hobby Hifi, Sonics en wat er allemaal nog meer aankomt. Kijk maar eens kritisch naar de eerdere interview reeks van P.Jay, die biedt eigenlijk Parts Express, Linkwitz en vele anderen gratis reclame ruimte aan voor hun commercielle producten. :-$

Maar je beschuldigt me er dus eigenlijk van dat ik er voortaan een commerciel belang bij heb, om mooie interviews op mijn site te publiceren? Net even door te zetten om iemand die ik interresant vindt te pakken te krijgen? Mischien zelfs misbruik te maken van mijn contacten in de audiowereld? Grutjes, wat een drama! Hoe heeft het zover kunnen komen met deze wereld :-({|=

arjank

Berichtdoor arjank » vr 19 sep 2008, 13:05

Who cares of dit nu als reclame stunt bedacht is ja of nee, ik vind dit soort interviews altijd leuk en interessant om te lezen. Als de ene vindt dat de filteronderdelen het belangrijkste zijn en de ander de kast dan wil dit naar mijn gevoel alleen zeggen dat ze hun doel op een andere manier bereiken. Iedere speakerontwerper "kookt" op zijn eigen manier en dat is goed, anders waren alle ontwerpen gelijk en is er geen lol meer aan :D
Tesla "Before I put a sketch on paper, the whole idea is worked out mentally"

allintojazz

Berichtdoor allintojazz » vr 19 sep 2008, 14:35

=D> zo is het maar net! En wat dan nog als Roland zijn site op die manier onder de aandacht wil brengen?
Ik ken genoeg, veel vervelendere manieren om dit te doen, dit is een heel bescheiden en interesante manier waar men alleen wat van kan leren, lijkt me!
smaak de; m smaken 1 zintuig waarmee men proeft 2 hetgeen de smaak prikkelt: ijs in acht verschillende smaken; ergens een nare ~ van in zijn mond krijgen er ongunstig over denken 3 trek, eetlust: met ~ eten 4 schoonheidsgevoel, kunstzin: met ~ uitgevoerd; in de ~ vallen goed bevallen, gewaardeerd worden

nlmb

Berichtdoor nlmb » za 20 sep 2008, 10:25

Roland schreef:
Maar vertel, hoe zou jij zon interview reeks opzetten? Zodat we mogelijk interresantere antwoorden krijgen? Dat werd me niet helemaal duidelijk.

Ik zou verschillende ontwerpers een artikel laten schrijven over hun manier van ontwerpen.

Maar je beschuldigt me er dus eigenlijk van dat ik er voortaan een commerciel belang bij heb, om mooie interviews op mijn site te publiceren?

Als jij het commercieel belang niet ziet, dan vraag ik me af waarom je een bedrijf bent begonnen :?: Elke lezer is immers iemand die wellicht ook andere delen van je site gaat bekijken. Dit bevorderd in mijn beleving je bekendheid.

En als je het niet om de bekendheid gaat waarom zet je het dan op een forum. :twisted:
Niet lullen maar bouwen :).

SARK

Berichtdoor SARK » za 20 sep 2008, 10:37

nlmb schreef:Als jij het commercieel belang niet ziet, dan vraag ik me af waarom je een bedrijf bent begonnen :?: Elke lezer is immers iemand die wellicht ook andere delen van je site gaat bekijken. Dit bevorderd in mijn beleving je bekendheid.

En als je het niet om de bekendheid gaat waarom zet je het dan op een forum. :twisted:

Als je het zo bekijkt kan Roland geen scheet meer laten zonder dat het een commercieel belang heeft :roll:
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

Roland
Ook commercieel actief

Berichtdoor Roland » za 20 sep 2008, 19:57

Maar je beschuldigt me er dus eigenlijk van dat ik er voortaan een commerciel belang bij heb, om mooie interviews op mijn site te publiceren?

Daar had ik beter een knipoog bij kunnen zetten. Bij deze :wink:

Natuurlijk heb ik er commercieel belang bij om deze leuke interview serie voort te zetten. Maar ik zie niet in wat daar mis mee is. Ik stop er werk in die interviews voor elkaar te krijgen. Daarbij laat ik gerust ontwerpers aan het woord die helemaal niet in betere onderdelen geloven. Ontwerpers die er een heel andere ontwerp filosofie op na houden dan ik, heb ik ook geen enkel probleem mee.

Wat is het probleem? Er is geen verborgen agenda. Ik heb belang bij leuke interviews op mijn site. Wat dan nog? En is het dan wel moreel verantwoord dat ik Bernd Timmermans vraag om een interview? Ik adverteer immers in de Hobby hifi? Of Allan van Wavecor? Mag alleen een hobbyist dit doen? En als ik nu misbruik maak van mijn netwerk om bepaalde mensen te pakken te krijgen die een hobbist niet te pakken kan krijgen voor een interview? Is dat ook verkeerd?

Het zou in mijn ogen pas echt vervelend commerciel worden als ik alleen mensen aan het woord liet die pro high end onderdelen zijn en ik ga zitten knipen en plakken in die interviews tot er uit komt dat Crafty speakers en Caps&Coils filteronderdelen de beste zijn. In een krant staan ook advertenties....

Zo, klaar ermee.

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » za 20 sep 2008, 20:51

Dit lijkt me een mooie afsluiting van een negatieve draai aan een positief initiatief.

--

Of er wel of geen commerciële belangen aan verbonden zijn, doet er niet toe, en hoeft ook niet ter discussie worden gesteld. Laten we er maar van uitgaan dat even voorbij werd gegaan aan het forumdeel waarin deze aankondiging werd geplaatst. ;)

Het persberichten forum - wat en hoe

Het persberichten forum is bedoeld voor de sponsoren van zelfbouwaudio.nl *) die hier mededelingen van een commerciele aard mogen posten.

Waarom dit forum:
- persberichten zijn interesant voor de meeste leden, maar commercieel en horen daarom niet in het gewone forum thuis
- om deze toch een plek te geven is dit subforum in het leven geroepen
- zo kunnen we (de moderators) dus extra streng zijn op de rest van het forum

In dit forum kunnen alleen de sponsoren berichten plaatsen, alle leden kunnen reageren op die berichten, zodat vragen en antwoorden over de persberichten voor iedereen nut hebben. NB: het is niet de bedoeling hier over prijzen te vragen, dat hoort ook hier per PM of mail.

*) sponsoren zijn commercieel betrokken leden van het forum die een extra donatie gedaan hebben
Verstuurd vanaf mijn koffiezetter. Deze tekst is gecontroleerd op virussen met bullsh.

Disclaimer: ik kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor mijn
uitspraken. Door lezen van mijn berichten gaat u daarmee akkoord.

structuurinformatie

Roland
Ook commercieel actief

Berichtdoor Roland » ma 22 sep 2008, 19:06

Jeroen D. Is zo vriendelijk geweest de vragen ook te beantwoorden.

Zijn reeks staat onder die van Tony. Ik ga rap bezig om een speciale pagina aan te maken voor deze reeks. Dit leest niet lekker.
http://www.capsandcoils.com/customer_reviews.html

Groet Roland

richard

Berichtdoor richard » ma 22 sep 2008, 23:37

Nog even en ik ga jouw website onder mijn favorieten zetten. :lol:
Genoeg is beter.

Ivo Tichelaar

Berichtdoor Ivo Tichelaar » ma 22 sep 2008, 23:50

Ik ben trouwens enorme fan van Bert Doppenberg. Nog nooit iets slechts bij hem gehoord, alles top. Hij heeft een eigen kijk op zaken, alles gebaseerd op testen, testen, testen. Lijkt me ook wel wat voor deze serie.
We want to be happy, bold and free

GeertM2

Berichtdoor GeertM2 » di 23 sep 2008, 0:32

Ivo Tichelaar schreef:Ik ben trouwens enorme fan van Bert Doppenberg. Nog nooit iets slechts bij hem gehoord, alles top. Hij heeft een eigen kijk op zaken, alles gebaseerd op testen, testen, testen. Lijkt me ook wel wat voor deze serie.
Eens! :D
Afbeelding

Roland
Ook commercieel actief

Berichtdoor Roland » di 23 sep 2008, 17:21

Prima,

Dank voor de Doppenberg tip. Ik heb nog nooit een speaker van hem gehoord. Ik wilde zowiezo iets met hoorns gaan doen. Romy the Cat, Cessaro en Doppenberg is mooi. Hmm, Bruce Edgar?

Groet Roland

Martijn H

Berichtdoor Martijn H » di 23 sep 2008, 21:58

Roland schreef:
weidok schreef:Nou zeg...
heb je Klaas wel eens ontmoet en
zijn speksteenspeakers beluisterd...
Is echt een prachtig om naar zijn mooie verhalen
te luisteren.... met een groot gevoel voor humor :)

Ik ken volgens mij alleen zijn alter ego Spido op Hear, daar zie ik de lol niet zo van in. Vandaar dat ik niet gelijk stond te juichen.

Is dat niet die dipoolhater?! :twisted:
Dipool-monopool systeem Do it right, Do It Yourself~!!

b_force

Berichtdoor b_force » di 23 sep 2008, 22:08

Ach, Dipolen, zijn zooooo 2007 ! :P :lol: :lol: :lol:

bartsegers

Berichtdoor bartsegers » wo 24 sep 2008, 0:04

Ivo Tichelaar schreef:Ik ben trouwens enorme fan van Bert Doppenberg. Nog nooit iets slechts bij hem gehoord, alles top. Hij heeft een eigen kijk op zaken, alles gebaseerd op testen, testen, testen. Lijkt me ook wel wat voor deze serie.
\

Same here, alleen maar ervaring met de oris hoorns, maar positief!

Ivo Tichelaar

Berichtdoor Ivo Tichelaar » wo 24 sep 2008, 13:36

Roland schreef:Prima,

Dank voor de Doppenberg tip. Ik heb nog nooit een speaker van hem gehoord. Ik wilde zowiezo iets met hoorns gaan doen. Romy the Cat, Cessaro en Doppenberg is mooi. Hmm, Bruce Edgar?

Ja, Edgar is ook een leuke.

Tom Danley is een echte hoornguru, maar hij maakt niet echt produkten voor thuisgebruik. Hij heeft er wel ideeën over en hij is wat dat betreft echt cult onder horn people. Dat is misschien ook wat.

Roy Delgado van Klipsch misschien? Hij heeft samen met de oude Paul W. Klipsch de laatste volle hoorn van Klipsch ontworpen, de Jubilee. Daar heeft hij ook versies met passieve en actieve, analoge en digitale filtering voor ontwikkeld. Dat is misschien heel interessant. Hij is wereldberoemd op het Klipsch-forum, ik denk dat hij zeker in bredere kring voor hoorn-enthousiasten interessant is.

Ivo Tichelaar

Berichtdoor Ivo Tichelaar » wo 24 sep 2008, 13:41

Over Klipsch (heritage-lijn) gesproken, heb je ook Al Klappenberger, die update van oude filters levert en ook eigen filters voor heritage speakers heeft ontworpen. Hij heeft eigen ideeën over het filteren van hoorns en vooral van speakers met onderlinge grote weglengte verschillen. Hij gebruikt extreme slope crossovers, om de overlap tussen verschillende secties weg te nemen en zo de storende interferenties te verminderen. In ieder geval, hij maakt beredeneerde keuzes en is daarom misschien ook interessant.

Roland
Ook commercieel actief

Berichtdoor Roland » za 27 sep 2008, 2:44

Hoi,

Weer een interview online! Marc Heijligers heeft de vragenlijst beantwoord.
http://www.capsandcoils.com/customer_reviews.html

Met plaatjes en een muziekje :D

Ik heb plaatjes toegevoegd, zodat je je niet helemaal gek scrollt door al die tekst heen.

Groet Roland

jantje-secuur

Berichtdoor jantje-secuur » za 27 sep 2008, 9:17

Kun je geen HTML-markers of iets dergelijks maken dat je op de naam kan klikken en dat er dan vanzelf naartoe gescrolld wordt? Als ik me niet vergis ging dat met een-of-andere "anchor".

Roland
Ook commercieel actief

Berichtdoor Roland » za 27 sep 2008, 19:49

Hoi,

Dat is inderdaad een goed idee. Ik ben alleen niet zo heel handig met computers. Dat stukje muziek bij het interview van Marc koste me twee uur Google. Hoor ik net dat het ook zonder nieuw venstertje kan. Maar al doende leert men, ik ga me eens in die ankers verdiepen.

Groet Roland

Terug naar “Persberichten”