Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Kappa7

Re: Daudio gaat 'live'

Berichtdoor Kappa7 » zo 13 okt 2013, 15:13

Yep probeer het eens, ik heb van andere wel goede dingen daar over gehoord. nog niet zelf geprobeerd, alhoewel de draadjes van mijn element naar de phono versterker zijn ook niet afgeschermd en dat gaat ook prima, en dat wordt vele malen versterkt,,,, uhhh afscherming, wat moet je er mee??

dre

Berichtdoor dre » zo 13 okt 2013, 15:15

het kan echt heel fraai uitpakken,maar niet altijd.
потому что он может!

Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio

Berichtdoor Daudio » zo 13 okt 2013, 15:16

De niet afgeschermde interlink van Element47 gaf bij ons een zeer irritante brom. De afgeschermde klonk erg goed.
Daudio - dipool design audio
betaalbare high-end audioproducten en dienstverlening
http://daudio.nl
Uiteindelijk wil iedereen het beste!

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 13 okt 2013, 15:22

met een niet afgeschermde interlink pakte ik een keer AM radio op :rofl:

Leobus

Berichtdoor Leobus » zo 13 okt 2013, 16:39

Ik heb niet afgeschermde interlinks. De geleiders zijn wel om een kern heen gevlochten volgens het principe van Kimber in de KS serie. Het diëlectricum heeft ook invloed op het geluid. Bij mij is dat katoen met een vleugje Twaron om sterkte te geven in de vlechtmachine. Kun je lekker strak de isolatie om de geleiders heen vlechten.
Ik vind mijn kabeltjes erg mooi, maar dat is niet 100% objectief vrees ik.
Nooit problemen met brom in ieder geval.

Groet,

Leobus

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 13 okt 2013, 16:45

Brom is een kwestie van sturende impedantie (van de uitgang van een apparaat dus) bij niet afgeschermde kabels en kabellengte: Hoe langer hoe meer risico van oppikken van brom. Verder is alles zo'n beetje vloeiend omdat ieder apparaat andere uitgang en ingang impedanties heeft die een interactie met de kabel geeft. Alleen daarom al bestaat de "Ware" kabel gewoon niet.
Peter de Jong

avdboom

Berichtdoor avdboom » zo 13 okt 2013, 17:10

Maar kortom, genoeg positieve geluiden om het eens te proberen. De kans op brom, AM flavour of heerlijk geluid :lol:

Misschien eens 1 maken en testen. Liefst zo kort mogelijk dus?

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 13 okt 2013, 17:17

avdboom schreef:Misschien eens 1 maken en testen. Liefst zo kort mogelijk dus?

I.d.d. En nog een belangrijk aspect waar ik regelmatig de hand mee zie gelicht: Hou interlinks zover mogelijk bij netkabels vandaan! Afgeschermd of niet. Netkabels zijn notoire stoorbronnen en die storing waait gemakkelijk je interlinks in.
Peter de Jong

Speakerkits
ZA-sponsor: Speakerkits / S&C, Dordrecht

Berichtdoor Speakerkits » zo 13 okt 2013, 18:40

Hoi Peter,

Ik heb ooit eens (prive) met een actieve interlink gespeeld, het principe bestaat uit een klasse A versterkertje direct achter de bron, met een uitsgangs impedantie van 75 ohm, de interlink bestaat dan uit een 75 ohm kabel welke aan het eind van de kabel in de chinch ook is afgesloten met 75 ohm.

In theorie kan dan geen reflectie ontstaan, dit principe komt van oorsprong uit de antenne techniek, alleen daar werk je met frequenties van 40-900 mHz, in hoeverre dit ook in het audio gebied effect heeft weet ik niet.

Wel koste dit grapje 1000 euries, ja de kabel was stil, voegde niets toe, liet ook niets weg...............maar mijn interlink van 50 euries doet dat ook niet.

Uiteindelijk heb ik hem zodanig aangepast dat ik er mijn koptelefoon mee aan kan sturen en dat werkt perfect

Grt Andre

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » zo 13 okt 2013, 18:48

avdboom schreef:Maar kortom, genoeg positieve geluiden om het eens te proberen. De kans op brom, AM flavour of heerlijk geluid :lol:

Misschien eens 1 maken en testen. Liefst zo kort mogelijk dus?

Ja probeer eens 0 mtr, wedden dat ie geweldig klinkt en nergens last van heeft :rofl: :lol:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 13 okt 2013, 19:18

Speakerkits schreef:Hoi Peter,

Ik heb ooit eens (prive) met een actieve interlink gespeeld, het principe bestaat uit een klasse A versterkertje direct achter de bron, met een uitsgangs impedantie van 75 ohm, de interlink bestaat dan uit een 75 ohm kabel welke aan het eind van de kabel in de chinch ook is afgesloten met 75 ohm.

In theorie kan dan geen reflectie ontstaan, dit principe komt van oorsprong uit de antenne techniek, alleen daar werk je met frequenties van 40-900 mHz, in hoeverre dit ook in het audio gebied effect heeft weet ik niet.

Wel koste dit grapje 1000 euries, ja de kabel was stil, voegde niets toe, liet ook niets weg...............maar mijn interlink van 50 euries doet dat ook niet.

Uiteindelijk heb ik hem zodanig aangepast dat ik er mijn koptelefoon mee aan kan sturen en dat werkt perfect

Grt Andre

Serieus? Dat meen je niet. Karakteristieke impedantie gaat pas spelen als de golflengte van het (elektrische) signaal korter wordt dan de kabellengte. Bij audio zijn dat dus hééééle lange kabels. Ter illustratie: Bij een frequentie van 10 KHz een lengte van 30 Km :D Bij een lengte van 1m volstrekt irrelevant.
Peter de Jong

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » zo 13 okt 2013, 22:21

Pjotr schreef:
Speakerkits schreef:Hoi Peter,

Grt Andre

Serieus? Dat meen je niet. Karakteristieke impedantie gaat pas spelen als de golflengte van het (elektrische) signaal korter wordt dan de kabellengte. Bij audio zijn dat dus hééééle lange kabels. Ter illustratie: Bij een frequentie van 10 KHz een lengte van 30 Km :D Bij een lengte van 1m volstrekt irrelevant.

Dat is nou precies wat ik bedoel broodje aap verhaal, gebakken lucht, gaf al aan dat dat alleen voor zeer hoge frequenties opgaat, zo wordt ook nog wel eens het skin beschreven bij High-end interlinks of zelfs speakerkabel, allemaal waar maar niet in het audio gebied, er worden allerlei technische termen gebruikt om de hoge prijs te rechtvaardigen, vandaar dat ik wat sceptisch ben wat een audio Interlink nu werkelijk kan bewerkstelligen in de totale keten.

SuperR

Berichtdoor SuperR » ma 14 okt 2013, 12:04

40-900 mHz

Dit is nou niet echt hoogfrequent te noemen :)

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » ma 14 okt 2013, 13:05

SuperR schreef:
40-900 mHz

Inderdaad, dat is slechts 2.000x tot 45.000x hoger dan de hoge audiofrequenties.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 14 okt 2013, 13:14

Marp schreef:
SuperR schreef:
40-900 mHz

Inderdaad, dat is slechts 2.000x tot 45.000x hoger dan de hoge audiofrequenties.

Nope, dat is 20 - 1000x lager dan de lage audiofrequenties. Tja, het is laagwater hè :lol:
Peter de Jong

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » ma 14 okt 2013, 14:08

Scherp :lol: .

SuperR

Berichtdoor SuperR » ma 14 okt 2013, 14:23

Tja, het is laagwater hè :lol:

Idd, pakje wil maar niet bezorgd worden, normale werk ligt even stil en in de versterker afdeling hebben ze het weer over phono pre's en anders buis-gespuis. :(

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 14 okt 2013, 17:17

SuperR schreef:
40-900 mHz

Och, officieel heet alles onder de 10 kiloVolt laag en middenspanning. voor de meeste mensen is 3-fasen-380 Volt al hoogspanning.

SuperR schreef:
Tja, het is laagwater hè :lol:

Idd, pakje wil maar niet bezorgd worden, normale werk ligt even stil en in de versterker afdeling hebben ze het weer over phono pre's en anders buis-gespuis. :(

Wat houdt je tegen, Robert ? :mrgreen:

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » ma 14 okt 2013, 20:55

Pjotr schreef:
Marp schreef:
SuperR schreef:
40-900 mHz

Nope, dat is 20 - 1000x lager dan de lage audiofrequenties. Tja, het is laagwater hè :lol:

Wat een kleine "m" of grote "M" niet teweeg kan brengen :oops:

Daudio

Berichtdoor Daudio » zo 27 okt 2013, 14:54

Gisteren onze W1 luidspreker gedemonstreerd bij een klant thuis met een lastige luisterruimte/tv-hoek.

De rechter luidspreker stond slecht 15 cm van de zijwand en het centrum op 1m van de achterwand. Daar wilde hij ze hebben, in de TV/luisterhoek in zijn kamer. En wat bleek, de dipool speakers deden het prima op die plek. Zijn bank stond op 3 meter aan de andere kant tegen de muur, en die hebben we wel zo'n 40 cm naar voren geschoven, zodat de afstand van wand tot oren 60cm was. Dichter bij de muur was de openheid weg.

Eerst op het gehoor het filter ingesteld en daarna enkele metingen verricht op de luisterplaats. Het klonk erg goed. Het laag liep zelfs door tot 15 Hz. We hadden niet verwacht dat onze luidspreker in die lastige ruimte zo mooi zou klinken.

Later nog dempers op het 1ste reflectie punt geplaatst en daardoor werd het mid/hoog en het laag nog makkelijker te volgen.

Erg leuk om weer eens te ervaren hoe goed dipool luidsprekers het in lastige kamer situaties doen. Voor ons leerzaam en erg leuk.
We hebben er weer een klant bij O:) En ook een zelfbouwer er bij, want hij gaat ze zelf afbouwen op basis van door ons geleverde afgewerkte bouwdelen zoals gespoten wooferkasten en midwoofer panelen.

Walt

Berichtdoor Walt » zo 27 okt 2013, 15:14

Op jullie website staat de prijs voor de complete set gespoten in wit of het losse bouwpakket uit ruw MDF.

Hoe verhoudt zich de optie met afgewerkte bouwdelen zich prijstechnisch ongeveer?

Groetjes Walter

Daudio

Berichtdoor Daudio » zo 27 okt 2013, 15:27

Die informatie kunnen we geven zodra de prijzen daarvoor vast staan. Als je nu op de website kijkt zie je al dat er een aantal extra opties met meerprijs zijn vermeld. Dit zal zich het komende jaar verder ontwikkelen.

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 28 okt 2013, 17:44

Eerst op het gehoor het filter ingesteld en daarna enkele metingen verricht op de luisterplaats. Het klonk erg goed. Het laag liep zelfs door tot 15 Hz. We hadden niet verwacht dat onze luidspreker in die lastige ruimte zo mooi zou klinken.
Ik ben nieuwsgierig hoe jullie dat meten, het geeft mij het idee dat ik dan iets niet goed doe, of jullie doen het anders.
Is dat met testsignalen o.i.d.?
Met de meetmicrofoon kom ik daar mee in de problemen met Arta.
Hans

Daudio

Berichtdoor Daudio » ma 28 okt 2013, 18:06

Dit doen we met een ouderwets MLS meetsignaal, op een vrij lage samplerate met relatief hoge FFT lengte. Je mag het meetresultaat met een korreltje zout nemen. Alles wat je met de microfoon oppikt op zulke lage frequenties kan mogelijk ook van andere bronnen dan de luidspreker komen. Op zich vrij eenvoudig te controleren, je doet eerst een meting waarbij je de meetversterker uitzet zodat er niets uit de luidspreker komt. Dan weet je wat je uit de omgeving oppikt.

Het moge duidelijk zijn dat het hier om een relatief grote ruimte ging met een open keuken. Als je de totale lengte bekeek van het einde van de keuken tot aan het einde van de huiskamer, dan past een frequentie van 15Hz daar gemakkelijk in. Daarbij stonden de speakers in de buurt van de tussenwand met de keuken en op ongeveer 1/3 van de totale lengte inclusief keuken. Dat is voor het laag een goede situatie en dat bleek ook want er waren geen uitgesproken smalbandige roommodes te meten.

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » di 12 nov 2013, 9:48

Gisteravond ben ik naar de metropool Den Hoorn getogen om te luisteren naar de W-Frames van Daudio.

Mijn eerste kennismaking was eigenlijk een beetje teleurstellend: in levende lijve is hij een stuk kleiner als dat hij op de foto's lijkt. Een beetje iel bijna. Daar staat tegenover dat de woonkamer van Jeroen van een flink formaat is en vrij licht van kleurstelling, de witte W-Frames lijken daardoor nog wat kleiner.

De afwerking is super. Mooi strak in de lak, de beruchte MDF randen zijn alleen te zien als je er met je neus bovenop zit. Ik denk dat ik persoonlijk voor een ander materiaal zou kiezen, bijvoorbeeld berken multiplex. Ook mooi hard en dood, en is met transparante (getinte) lak mooi af te werken. Bovendien werkt het minder als MDF.
Echter, zoals de W-Frames er nu bijstaan zouden ze zo van een professionele assemblage lijn kunnen komen, het is echt heel netjes gedaan.

Maar ik kwam voor het geluid. Eigenlijk kan ik daar heel kort over zijn…

Wow1.jpg

Het was even wennen voor me. Ondanks dat mijn luidsprekers toch ook van een behoorlijk hoog niveau zijn haal ik thuis helaas niet het maximale uit mijn systeem. Dit komt simpelweg door gebrek aan ruimte, onze woonkamer is te klein. Helaas woonde mijn partner al in dit huis, zelf had ik mijn keuze voor woonkamer anders laten zijn. Omdat ik dus aan het geluid van luidsprekers die te dicht bij de muur in een veel te volle kamer staan gewend ben, was het even omschakelen naar de open klank en de ruimtelijkheid van de kamer van Jeroen. Vooral het laag, dat bij mij rare pieken heeft, is super bij Jeroen. Mooi lineair, geweldige detaillering, alles komt eruit zoals het erin wordt gestopt.

Het midden en hoog is eigenlijk niet te horen... Op het moment dat je je ogen sluit is het vrijwel onmogelijk te bepalen wat nu de bron van het geluid is en waar deze zich bevind. Het geluid wordt kamerbreed weergegeven, muzikanten krijgen een eigen plek in de ruimte. De stukken die met "Q Sound" (http://www.qsound.com/) zijn opgenomen zorgen ervoor dat je ineens ècht midden in de muziekbeleving zit, de W-Frames zijn hiervoor bij uitstek geschikt. Zowel Roger Waters als Madonna zorgen voor een 360 graden muziekbeleving op een manier zoals ik het nog nooit gehoord had.

Voor mijn gevoel is dit wel zo'n beetje het maximale wat uit het Daudio systeem te halen valt. Het zal nu eigenlijk meer tweaken naar persoonlijke voorkeur zijn dan daadwerkelijk verbeteren. Ik ben wel benieuwd hoe het klinkt als er een serieuze klasse A versterker als aansturing gebruikt wordt, meer spierballen is zeker voor de dynamiek altijd lekker om te hebben. Mocht ik bij mijn volgende bezoek teveel energie hebben en ik zin hebben om mijn Bryston uit de kast te trekken dan gaan we dat eens testen...

Ik had een USB met bijna 4 uur muziek in FLAC compressie 5 meegenomen (zie onderstaande lijst), en daarvan is best veel ook daadwerkelijk gespeeld. Ik denk dat ik een redelijk breed scala aan soorten muziek en opnamekwaliteiten bij me had. Geen klassiek helaas, ik heb niet zo heel veel op cd, wat ik heb staat op SACD en dat kan ik niet rippen. Om daar toch een beetje aan tegemoet te komen had ik een en ander aan filmmuziek bij me.

Abba - More Abba Gold - 04 - Eagle (Japan SHM)
Al Stewart - Year of the Cat - 02 - On the Border
Alan Parsons Project, The - Tales of Mystery and Imagination; Edgar Allan Poe - 02 - The Raven (MFSL)
Amy Lee - Nightmare Revisited - 14 - Sally's Song
Bruce Willis - The Return of Bruno - 05 - Under the Boardwalk
Cars, The - Heartbeat City - 04 - Drive (Audio Fidelity)
Chris Jones - Stockfisch Records; Closer to the Music - 07 - No Sanctuary
Creed - Human Clay - 07 - Never Die
Dalbello - Whore - 04 - Eleven
Danny Elfman - Tim Burton's Corpse Bride OST - 09 - Tears to Shed
David Bowie - Space Oddity - 01 - Space Oddity (RCA German)
Depeche Mode - Exciter - 02 - Shine
Elbow - The Seldom Seen Kid - 02 - The Bones of You
Elliot Goldenthal - Alien 3 OST - 01 - Angus Dei
Elliott Smith - Either-Or - 02 - Alameda
Enya - Very Best of Enya, Disc 1 - 19 - Boadicea
Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made of This) - 01 - Love Is a Stranger
Frankie Goes to Hollywood - Welcome to the Pleasuredome - 05 - Two Tribes (For the Victims of Ravishment) (Japan)
Hans Zimmer - The Dark Knight OST - 01 - Why So Serious?
Ivy - Long Distance - 07 - Worry About You
James Newton Howard - Waterworld OST - 06 - Swimming
Jane Siberry - City - 03 - It Can't Rain All the Time
Jim Croce - 24 Karat Gold In A Bottle - 08 - Time In A Bottle (DCC)
Kate Bush - The Dreaming - 06 - The Dreaming (Japan)
Madonna - Ray of Light - 09 - Frozen
Massive Attack - Collected - 08 - Unfinished Sympathy
Megadeth - Countdown to Extinction - 07 - Countdown to Extinction (Japan)
Michael Jackson - Thriller - 04 - Thriller (Japan)
Nicholas O'Toole - Nothing Left To Fear OST - 19 - Bleeding In
Nirvana - MTV Unplugged in New York - 08 - On a Plain
Peter Gabriel - Security - 01 - The Rhythm of the Heat
Queen - A Night at the Opera - 08 - The Prophet's Song (MFSL)
Queensryche - Promised Land - 06 - Promised Land (Japan)
Rockenfield-Speer - Hells Canyon - 03 - Chant of the Fathers (Japan)
Roger Waters - Amused to Death - 12 - Three Wishes (Mastersound)
Sarah O'Connor - Breaking Glass - 06 - Will You?
Shakespears Sister - Hormonally Yours - 12 - Hello (Turn Your Radio On)
Sheena Easton - The World Of Sheena Easton - The Singles Collection - 03 - For Your Eyes Only
Sixx: A.M - The Heroin Diaries Soundtrack [Clean] - 08 - Dead Man's Ballet (Japan)
Skid Row - Slave to the Grind - 02 - Slave to the Grind
Specials, The - Stereo-Typical; A's, B's and Rarities, disc 1 - 15 - Ghost Town
Steely Dan - Gaucho - 02 - Hey Nineteen
Sting - The Dream of the Blue Turtles - 04 - Children's Crusade (MFSL)
Stray Cats - Built for Speed - 04 - Stray Cat Strut (DCC)
Tasmin Archer - Great Expectations - 01 - Sleeping Satellite
The Doors - Strange Days - 07 - People Are Strange (DCC)
Trio Mediaeval - Soir, Dit-Elle - 13 - Agnus Dei
Triumph - Rock & Roll Machine - 06 - The City; War March-El Duende Agonizante-Minstrel's Lament (Canada)
Van Halen - Van Halen - 07 - Atomic Punk (DCC)
Who, The - Tommy - 21 - We're Not Gonna Take It (MFSL)
Yaz - Upstairs at Eric's - 01 - Don't Go
Zero 7 - Simple Things - 08 - In the Waiting Line
(Wel geluisterd, niet geluisterd)

De W-Frames zijn absoluut genadeloos als het gaat om de gevolgen van de Loudness Wars (http://www.turnmeup.org/). Het is gewoon echt niet leuk om te horen hoe de muziekindustrie haar klanten mishandeld. Het geluid is een grote schreeuwende brei, alles vervormd op een manier waar je als serieuze luisteraar knallende koppijn van krijgt.

Gelukkig zijn er toch nog een paar artiesten die het wel begrijpen en die voor kwaliteit gaan. Of de oudere (eerste) versies van hun materiaal is nog van voor de Loudness Wars echt serieus losbarstten, het loont echt de moeite om daarnaar op zoek te gaan (voor de geïnteresseerden, ik wil met liefde een origineel en een "verbeterde remaster" van een heel bekend nummer rippen zodat je zelf kunt vergelijken, stuur me even een PM met je gegevens).

Persoonlijke gedachten:
awesome.jpg

Jeroen en Hans hebben een FANTASTISCH product neergezet. Met de klank van de W-Frame is helemaal niets mis, hij klinkt absoluut super. Een van die luidsprekers waarbij je niet naar de luidspreker luistert, maar naar de muziek. De plaatsing van alles is zoals het in de studio bedacht is, zodra je je ogen sluit is het vrijwel onmogelijk om exact te bepalen waar de bron zich bevind. Stemmen klinken als stemmen, violen klinken als violen, piano's klinken als piano's.

Wat betreft het design van de W-Frames, ik denk dat de WAF best een beetje opgekrikt kan worden zonder daarbij de functionaliteit geweld aan te doen. Het is wel heel erg een blok met een plankje erboven... Dit is iets dat waarschijnlijk door toekomstige zelfbouwers nog wel aangepast zal worden.

Zou ik ze zelf bouwen? In mijn huidige woonsituatie zeker niet. De W-Frames hebben hun ruimte nodig, tegen een muur in een kleine kamer komen ze gewoon niet tot hun recht. Verder zou ik, zoals ik al schreef, zeker voor een ander materiaal gaan en waarschijnlijk het ontwerp een beetje aanpassen. Dit natuurlijk in overleg met Jeroen en Hans.

Ik zou heel graag mijn huidige luidsprekers er eens naast zetten voor een meedogenloos vergelijk. Het is dat ik te bang ben voor schade...
wow-customer-response.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

Terug naar “Persberichten”