Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Daudio gaat 'live'

Berichtdoor Henkjan » vr 11 okt 2013, 9:59

ray5150 schreef:
Daudio schreef:De Element47 Prelude interlinks kosten trouwens tussen de 1250 en 1500 euro in deze uitvoering per paar. Ze worden handgemaakt en het maken van 1 interlink kost ruim een dag voor 2 medewerkers.

Logisch, als ik een paar honderd euro zou kunnen aftikken voor het monteren van één stekker zou ik dat ook op mijn dooie gemakkie doen... :mrgreen: :rofl: :rofl:

:goeie: :rofl:

Walt

Berichtdoor Walt » vr 11 okt 2013, 10:22

Inmiddels heb ik besloten dat hier 2 setjes Daudio interlinks gaan komen voor tussen de bron en de ASP en de ASP en de eindversterker van het mid/hoog.

Ik dacht dat mijn Furutech interlinks zo gek niet waren maar als je dit eenmaal gehoord hebt, dan luister je ineens toch met iets minder plezier naar de Furutech kabels.

Groetjes Walter

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 11 okt 2013, 11:16

Daudio schreef:Wij zijn in ieder geval niet van plan om exorbitante prijzen te vragen voor onze Daudio interlink, ....
zoals mijn opa altijd zei: "eerlijk duurt het langst, vooral om rijk te worden" :mrgreen:

avdboom

Berichtdoor avdboom » vr 11 okt 2013, 12:11

Daudio schreef:Een blend haalt niet per se niveau van de duurdere cap in volle waarde. In sommige gevallen is het zelfs duurder om een blend van goedkopere te nemen, als de blend uit op zich ook luxe condensators bestaat, omdat kleinere waardes relatief duur zijn. Twee halve waardes van een bepaald type is substantieel duurder dan een enkel exemplaar van de volle waarde. Als je een blend neemt, moet dat zijn omdat je karakters van goede condensators wilt combineren, koken zoals Tony dat noemt. Niet om goedkoper uit te zijn.

Dat duurdere is dan ook waar ik tegen aan hik, maar als je div. kleinere warden neemt kan upgraden wel in kleinere stapjes.

Tony gebruikt overigens soms wel blenden als goedkoper alternatief. Als A B en C oplopende waliteit zou zijn zou dat betekenen dat 90% A + 10% B goedkoper is maar wel beter of net zo goed klinkt als 100% B. Voorwaarde is dan wel dat je in de 10/90% regionen blijft.

Acht... het principe alle waar naar ze geld blijft onverminderd van kracht vrees ik :lol:

avdboom

Berichtdoor avdboom » vr 11 okt 2013, 12:16

Walt schreef:Vanavond heb ik samen met Jeroen de nieuwe Daudio interlinks alsmede de Element 47 interlinks hier getest versus mijn vertrouwde Furutech kabels.

Voor mij was de duidelijke winnaar de Daudio kabel, de Element 47 was ook erg fraai maar had niet mijn voorkeur.

De interlink tussen de bron en ASP leek trouwens meer invloed te hebben dan tussen ASP en eindversterker.

Blijft interessante maar onvoorspelbare materie welke interlink waar nu goed klinkt, dit verschilt dus ook per set. Veel proberen, lenen en testen alvorens tot een aanschaf over te gaan lijkt aan te bevelen.

Groetjes Walter
Begin toch ok wel een interesse in de invloed van interlinks te ontwikkelen.

Eigenlijk zou ik eens een echt goede interlink op mijn set moeten proberen om te horen wat dat doet met het geluid. Het probleem is namelijk, zonder dat te weten is de vraag of ik alles in de wereld kan proberen, maar het toch niet ga horen op mijn set, of dat ik gerust een quest kan beginnen naar een goede interlink, omdat dat ook hier duidelijk invloed heeft? M.a.w. hoor je dit soort verschikllen alleen zo duidelijk in een set met wereldklasse als de W1, of zou een set als de mijne er ook echt baad bij hebben?

Die plugen op de daudio interlink, waren dat Neutrik profi?

Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio

Berichtdoor Daudio » vr 11 okt 2013, 15:59

Proberen moet je inderdaad echt op je eigen set doen.

De pluggen zijn originele RCA Neutrik exemplaren. Niet het spul van enkele euro's dus.
Daudio - dipool design audio
betaalbare high-end audioproducten en dienstverlening
http://daudio.nl
Uiteindelijk wil iedereen het beste!

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 11 okt 2013, 16:14

Dat spul van Neutrik is toch spul van enkele euries? Maar wel goed spul :D

Wel jammer dat het afgelopen jaar het zo'n beetje in prijs verdubbeld is. De Profi RCA's waren een tijd terug nog geen tientje en nu ca €20,- (bij kleine aantallen).
Peter de Jong

dre

Berichtdoor dre » vr 11 okt 2013, 17:55

Walt schreef:Inmiddels heb ik besloten dat hier 2 setjes Daudio interlinks gaan komen voor tussen de bron en de ASP en de ASP en de eindversterker van het mid/hoog.

Ik dacht dat mijn Furutech interlinks zo gek niet waren maar als je dit eenmaal gehoord hebt, dan luister je ineens toch met iets minder plezier naar de Furutech kabels.

Groetjes Walter

wat waren de de verschillen met de furutech kabels?
потому что он может!

Walt

Berichtdoor Walt » vr 11 okt 2013, 18:16

Lastig te omschrijven... toch een poging: een vorm van meer 'rust' in het geluid, beter doortekend laag, meer sprankeling/levendigheid en een meer gelaagd geluid.

Groetjes Walter

dre

Berichtdoor dre » vr 11 okt 2013, 18:24

dat wil ik wel geloven inderdaad.

klinkt het forward of meer terughoudend?
want ik kan me wel voorstellen dat een iets rustigere kabel wat beter tot z`n recht komt op de ucd`s.
потому что он может!

ray5150

Berichtdoor ray5150 » vr 11 okt 2013, 18:28

Pjotr schreef:Dat spul van Neutrik is toch spul van enkele euries? Maar wel goed spul :D

Wel jammer dat het afgelopen jaar het zo'n beetje in prijs verdubbeld is. De Profi RCA's waren een tijd terug nog geen tientje en nu ca €20,- (bij kleine aantallen).

Komt door de Swarofski steentjes ! :rofl:

http://www.contrik.ch/en-ch/products/nc3fxx-b-crystal
Laatst gewijzigd door ray5150 op vr 11 okt 2013, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » vr 11 okt 2013, 18:32

ray5150 schreef:
Pjotr schreef:Dat spul van Neutrik is toch spul van enkele euries? Maar wel goed spul :D

Komt door de Swarofski steentjes ! :rofl:

:lagge:

Walt

Berichtdoor Walt » vr 11 okt 2013, 18:42

Hallo Dre,

Voor het mid/hoog staat de Lindemann aangesloten, tussen de ASP en de Daudio versterker stond de hele tijd de Furutech kabels. Uit de tests van Jeroen en Hans bleek deze kabel minder bepalend te zijn vandaar dat we die niet hebben gewisseld.

Groetjes Walter

dre

Berichtdoor dre » vr 11 okt 2013, 18:56

oké,dan wordt het tijd dat ik ze hier ook eens aan de tand ga voelen.
потому что он может!

Speakerkits
ZA-sponsor: Speakerkits / S&C, Dordrecht

Berichtdoor Speakerkits » vr 11 okt 2013, 19:35

Beste Jeroen,

Dat het allemaal één pot nat is hoor je mij niet zeggen, dat je met een fatsoenlijke d.w.z. een degelijk gemaakte Interlink betere resultaten krijgt als met de bekende dropveter mogen duidelijk zijn, dat is ook nog wel technisch uit te leggen en te verdedigen.

Er zijn wel degelijk mogelijkheden om een kabelverbinding te meten, en ze zo dus ook te classificeren, een dropveter zal dan direct door de mand vallen. Met wat goede materialen moet het mogelijk zijn een stereo Interlink van 2*1mtr te maken voor ca. 200,-- alles daar boven gaat wat mij betreft de gebakken lucht parten spelen.

Alleen die metingen zie je nooit omdat er dan geen kabels meer verkocht worden van 4000.--

Als je een directe verbinding als het ideaal beschouwt dan kan een Interlink het signaal dus alleen maar verminken is de theorie, alleen we hebben het hier over verbindingen van 1-2 mtr, terwijl er in de PA tientallen meters worden gebruikt met kabel van 3 euro de meter, weliswaar gebalanceerd maar het signaal gaat gewoon door een koper touwtje.

Condensators vind ik dan wel weer een ander verhaal want hier spelen naast de absolute waarde veel meer parameters een rol, en daarmee kan je dus opzettelijk de klankkleur van bv je speaker manipuleren of corrigeren. Ook kunnen condensators behoorlijk vervormen, zeker als er wat vermogen geleverd moet worden.............bij een Interlink speelt dat geen rol.

Groet Andre

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » vr 11 okt 2013, 19:42

dre schreef:oké,dan wordt het tijd dat ik ze hier ook eens aan de tand ga voelen.

Welke kabel gebruik je nu dan in je set.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

Daudio

Berichtdoor Daudio » vr 11 okt 2013, 20:18

Speakerkits schreef:Beste Jeroen,

Dat het allemaal één pot nat is hoor je mij niet zeggen, dat je met een fatsoenlijke d.w.z. een degelijk gemaakte Interlink betere resultaten krijgt als met de bekende dropveter mogen duidelijk zijn, dat is ook nog wel technisch uit te leggen en te verdedigen.

Er zijn wel degelijk mogelijkheden om een kabelverbinding te meten, en ze zo dus ook te classificeren, een dropveter zal dan direct door de mand vallen. Met wat goede materialen moet het mogelijk zijn een stereo Interlink van 2*1mtr te maken voor ca. 200,-- alles daar boven gaat wat mij betreft de gebakken lucht parten spelen.

Alleen die metingen zie je nooit omdat er dan geen kabels meer verkocht worden van 4000.--

Als je een directe verbinding als het ideaal beschouwt dan kan een Interlink het signaal dus alleen maar verminken is de theorie, alleen we hebben het hier over verbindingen van 1-2 mtr, terwijl er in de PA tientallen meters worden gebruikt met kabel van 3 euro de meter, weliswaar gebalanceerd maar het signaal gaat gewoon door een koper touwtje.

Condensators vind ik dan wel weer een ander verhaal want hier spelen naast de absolute waarde veel meer parameters een rol, en daarmee kan je dus opzettelijk de klankkleur van bv je speaker manipuleren of corrigeren. Ook kunnen condensators behoorlijk vervormen, zeker als er wat vermogen geleverd moet worden.............bij een Interlink speelt dat geen rol.

Groet Andre

Meet maar eens het verschil tussen een superior z-cap en een audyn cap plus, veel succes. Als je al verschil meet dan heb je vervolgens nog de uitdaging om de relatie te leggen met de klank die zeer verschillend is.

Wat in beide gevallen in ieder geval, volgens mij, een bepalende factor is, is het dielectricum en de geleidende materialen. Dit geldt ook voor kabels. Alleen een nette kabel maken is niet zaligmakend, anders zou mijn kabel niet klankmatig verschillen van de furutech. Allebei zeer nette afgeschermde kabels en kaarsrecht metend over het hele bereik binnen 0,001dB bij een belasting van 10kOhm. Nauwkeuriger kan ik niet meten.

Wat ik inmiddels geleerd heb is dat je geen uitspraken moet doen over iets dat je nog niet geprobeerd hebt en ook zeker zaken niet moet uitsluiten omdat er geen wetenschappelijke verklaring is.

Daudio

Berichtdoor Daudio » vr 11 okt 2013, 20:21

Alleen het profi spul is origineel Neutrik volgens mij. Het andere zoals dat van Rean noem ik geen origineel Neutrik.

avdboom

Berichtdoor avdboom » vr 11 okt 2013, 21:26

Dat zijn dan die pluggen met het soort klik systeem toch?

Daudio

Berichtdoor Daudio » vr 11 okt 2013, 21:31

Nee, de RCA's hebben geen klik systeem. Wat ze wel hebben is dat de massahuls verend is, zodanig dat je de plug zonder ploppen in en uit de RCA bus kan trekken. Eerst maakt de massahuls contact en zodra je indrukt veert die huls naarbinnen in de plug en krijg je de normale vorm van een RCA plug die je dan doordrukt op het chassisdeel. Werkt super!

Groet, Jeroen

avdboom

Berichtdoor avdboom » vr 11 okt 2013, 22:26

Daudio schreef:Nee, de RCA's hebben geen klik systeem. Wat ze wel hebben is dat de massahuls verend is, zodanig dat je de plug zonder ploppen in en uit de RCA bus kan trekken. Eerst maakt de massahuls contact en zodra je indrukt veert die huls naarbinnen in de plug en krijg je de normale vorm van een RCA plug die je dan doordrukt op het chassisdeel. Werkt super!

Ah, op die manier. Ik had er wel eens wat over gelezen, maar het niet op die manier begrepen. Denk dat we wel dezelfde voor ogen hadden. Goed om te weten dat deze erg fijn werken en presteren O:) .

ray5150

Berichtdoor ray5150 » vr 11 okt 2013, 22:26

Ik denk dat Jeroen deze bedoelt :
http://www.contrik.ch/en-ch/products/nf2c-b-2

de prijs, ten opzichte van een Furutech of WBT, is een lachertje. :lol:

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 11 okt 2013, 22:45

dat zijn nette plugjes. (op de foto heten ze nog wel Neutrik :lol: )

ray5150 schreef:de prijs, ten opzichte van een Furutech of WBT, is een lachertje. :lol:
dat zegt nog niet zo veel :lol: bij farnell € 21,55 ex btw :roll:

hannesie

Berichtdoor hannesie » vr 11 okt 2013, 22:52

contrik.~PNG.jpg

neutrik.~PNG.jpg

Op de foto's van de beide websites zijn de verschillen niet zo groot.

Als je de verschillen al kunt ontdekken, dat zou dan in het metaal zitten?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 11 okt 2013, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 11 okt 2013, 22:56

en dan deze in de kast:
nf2d-b-2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Persberichten”