Daudio DAC met volumeregeling en bronselectie

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio

Daudio DAC met volumeregeling en bronselectie

Berichtdoor Daudio » za 25 mei 2013, 0:43

Daudio is opgericht voor de dipool design luidspreker. Daarvoor was het noodzakelijk ook een actief filter en eindversterker voor in ieder geval de lage frequenties te ontwikkelen, zodat klanten onze luidspreker kunnen combineren met hun bestaande set.

Van het een komt het ander. Je wilt je systeem kunnen demonstreren. Ook merk je dat steeds vaker een compleet systeem wordt aangeboden, dat je een klant compleet moet kunnen helpen. Dus we moesten ons actief filter en eindversterker uitbreiden met een hoogwaardige DAC en volumeregeling. Zo ontstaat een volledige lijn van elektronica waar alleen nog een analoge of digitale bron op hoeft te worden aangesloten.
P1030552.jpg

P1030541.jpg

De Daudio DAC met volumeregeling is een slimme combinatie van hoogwaardige componenten van Nederlands fabrikaat, zodanig dat er 2 digitale en 2 volledig analoge ingangen worden geboden. De volumeregeling is een door relais gestuurde stappenregelaar. Deze wijze van combineren van componenten is eigenlijk te simpel voor woorden, maar je kunt het nergens kopen. We hadden er wel behoefte aan. Het geeft trouwens ook meteen de mogelijkheid om een honderd procent eerlijk vergelijk met andere DAC's te doen. Als je die aansluit op een van de analoge ingangen, krijgt die precies dezelfde volumeregeling als de Daudio DAC.

Voor de toekomst voorzien we een uitbreiding van het aantal digitale ingangen (extra optisch, coaxiaal en USB) en indien daaraan behoefte is, een ingebouwde phono voorversterker. Voor nu laten we het hier even bij wat de elektronica betreft, want we hebben onze volle aandacht nodig voor verdere ontwikkeling van onze luidsprekermodellen.

Redelijk onverwacht bleek er meteen al belangstelling voor dit product en ZBA forum lid Walt heeft de eerste DAC afgenomen voor een introductieprijs. De definitieve prijs komt zeer binnenkort op onze website.

Ook wel leuk om te vermelden in de slipstream van dit bericht is dat we een persbericht hebben doen uitgaan. We staan nu op de pagina's van hifi.nl en audioreview.nl
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Daudio - dipool design audio
betaalbare high-end audioproducten en dienstverlening
http://daudio.nl
Uiteindelijk wil iedereen het beste!

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Daudio DAC met volumeregeling en bronselectie

Berichtdoor Henkjan » za 25 mei 2013, 0:55

jullie staan zelfs in de email nieuws van bifi.nl

hier de link naar het artikel:
http://www.hifi.nl/artikel/20601/Hobbyi ... audio.html
maar wat er staat klopt niet helemaal:
krijgen de leden van Audio Vereniging Midden Nederland (AVMN) donderdag 30 mei de primeur te zien en te horen
:lol:

Daudio

Berichtdoor Daudio » za 25 mei 2013, 1:00

De luisterdag was geen primeur, maar een try out. :mrgreen: Maar eigenlijk heb je wel gelijk... :-$

hannesie

Berichtdoor hannesie » za 25 mei 2013, 9:27

Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 25 mei 2013, 9:55

Mijn vrouw zat net over mijn schouder mee te kijken: "Wat is dat voor grappig robotje? Wat doet dat? Ziet er wel mooi uit".

Gaar wel goed komen :mrgreen:
Peter de Jong

Walt

Berichtdoor Walt » za 25 mei 2013, 10:32

Het is voor sommigen wellicht even wennen maar de vormgeving van deze 'W1' dipool is toch wel erg fraai zo moet ik zeggen. Een robotje had ik er nog niet in gezien maar inderdaad hij lijkt wel een beetje op Wall-E :mrgreen:

Groetjes Walter

Daudio

Berichtdoor Daudio » za 25 mei 2013, 10:59

Walt schreef:Het is voor sommigen wellicht even wennen maar de vormgeving van deze 'W1' dipool is toch wel erg fraai zo moet ik zeggen. Een robotje had ik er nog niet in gezien maar inderdaad hij lijkt wel een beetje op Wall-E :mrgreen:

Groetjes Walter

Erg leuk die vergelijking met een robotje. :lol:
En die "ziet er wel mooi uit" uit de mond van een vrouw, doet mij ook erg goed! Goede WAF dus.

De W is dus ook van Wall-E O:)

bas focal m180

Berichtdoor bas focal m180 » zo 26 mei 2013, 1:10

Ik had hem gezien in het topic van Walt , erg mooi dat blauwe display .
En gehoord/ervaren op luisterdag .

Gaan jullie die in vooraad verkopen of ook op bestelling zodat de klant een grotere keuze aan mogenlijkheden heeft , ingangs selectie bv .
FOCAL

Daudio

Berichtdoor Daudio » zo 26 mei 2013, 4:53

Nu geen extra ingangen dan die welke nu geboden worden, maar ingangselectie zit er al op! Je kunt met de afstandsbediening snel schakelen van C1 t/m C4. Je kan hem bestellen zoals hij nu is, het zal nog wel een jaar duren voordat ik er een volwaardige high-end voorversterker van heb gemaakt met 2xoptisch, 2x coaxiaal, 1xUSB, phono pre etc.

De levertijd is een maand, dit product is primair bedoeld om mee te leveren bij de luidsprekers indien klanten dit wensen. De luidsprekers zijn het kernproduct van Daudio. Wel is het zo dat als er veel belangstelling blijkt te zijn dat ik een voorraad ga bouwen en dan wordt de levertijd een kwestie van dagen.

Walt

Berichtdoor Walt » zo 26 mei 2013, 10:49

Ik ben in ieder geval blij dat ik dat maandje heb gewacht. Kastje staat hier perfect te spelen!

Groetjes Walter

Terug naar “Persberichten”