Synergy Acoustics: even voorstellen!

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Synergy Acoustics
Ook commercieel actief

Synergy Acoustics: even voorstellen!

Berichtdoor Synergy Acoustics » za 12 okt 2013, 17:12

Afbeelding

Synergy Acoustics is een jonge onderneming die hoogwaardige luidsprekers en apparatuur ontwikkelt. Onze focus ligt op het bereiken van een zeer goede geluidskwaliteit in normale kamers. Dat doen we door een optimale synergie tussen de hardware en de ruimte na te streven.

Rotterdam, 12 oktober 2013

Onze missie

Synergy Acoustics heeft tot doel muziek en filmgeluid in huiskamers, HT’s en studio’s te laten klinken zoals het door de makers bedoeld is. Deze doelstelling is niet uniek, maar de manier waarop we die nastreven wel. De meeste fabrikanten zijn gefocust op de producten die ze maken, maar houden niet of nauwelijks rekening met de invloed van de akoestiek. De traditionele benadering heeft dan ook geresulteerd in een overvloed aan hifi-componenten en luidsprekers op de markt die in normale huiskamers maar een fractie van hun volledige potentieel laten horen. Synergy Acoustics onderscheidt zich door de fundamentele problemen van geluidsweergave aan te pakken.

Afbeelding
Niet iedere muziekliefhebber wil een woonkamer als die van Ethan Winer van RealTraps!

Fundamentele problemen

Over welke problemen hebben we het dan?

Problemen met de laagweergave:
  • Voor diep en krachtig laag zijn grote luidsprekerkasten vereist.
  • De hoeveelheid en de diepgang van het laag van een luidspreker matchen vaak niet goed met de akoestische eigenschappen van de ruimte (in veel situaties is het vinden van een luidspreker die bij de kamer past een kwestie van ‘trial & error’).
  • In elke kamer heb je te maken met staande golven. Deze leiden tot een boemende bas bij bepaalde noten, maar juist tot het wegvallen van andere noten.

Plaatsen van de luidsprekers in de ruimte is vaak lastig:
  • Voor een neutrale klank en een goede stereoafbeelding is het voor het midden en hoog belangrijk dat de luidsprekers ver van alle wanden en andere reflecterende objecten worden opgesteld.
  • De plek die optimaal is voor de klank van het midden en hoog, is doorgaans niet optimaal voor de weergave van lage tonen.

De akoestiek van veel ruimtes is erg levendig:
  • Bij drukke muziek en wat hogere geluidsniveaus loopt de ruimte vaak ‘vol’ met geluid. Dit leidt er toe dat het geluid rommelig en vermoeiend wordt.

Afbeelding
Te veel galm en reflecties kunnen leiden tot luistermoeheid.

Onze oplossingen

Monitorluidsprekers
Het meest unieke product in ons gamma zijn de monitorluidsprekers, die het frequentiegebied vanaf het lage middengebied tot en met het hoogste hoog voor hun rekening nemen. In onze luidsprekers passen we een aantal eigen innovaties toe, waarmee wij een zogeheten unidirectioneel afstraalgedrag hebben weten te realiseren. Dat wil zeggen dat het geluid van lage tot hoge frequenties alleen naar voren wordt afgestraald.

Doordat er aan de achterzijde praktisch geen geluid wordt afgestraald, kan deze luidspreker daarom zeer dicht tegen de voorwand worden geplaatst. Bovendien is onze luidspreker door die richtwerking in vergelijking met conventionele luidsprekers minder gevoelig voor enige asymmetrie in de opstelling, en voor plaatsing dicht bij muren of meubels.

Een ander voordeel van deze richtwerking is dat er relatief veel geluid direct naar de luisteraar gestuurd wordt, maar juist weinig richting de rest van de kamer. Dit heeft tot gevolg dat je meer van de opname, en minder van je eigen kamer hoort.

Laagmodules en DSP
Voor de lage frequenties maken wij gebruik van separate, compacte laagluidsprekers. Deze laagmodules zorgen ten eerste voor een krachtig en afgronddiep laag, maar kunnen bovendien door strategische plaatsing en afregeling worden gebruikt om staande golven op te heffen.

Daarnaast zullen wij een voorversterker met een geavanceerde digitale signaal processor (DSP) aanbieden. De DSP fungeert als wisselfilter tussen de laagmodules en de monitoren, maar kan ook gebruikt worden voor digitale ruimtecorrectie. De combinatie van separate laagmodules en ruimtecorrectie leidt tot een strakke laagweergave op de belangrijkste luisterplek, maar ook tot beduidend minder laagproblemen elders in de kamer.

In het geval van conventionele luidsprekers, variëren de hoeveelheid en diepgang van het laag per exemplaar. Voor een optimale laagweergave is het van belang dat de hoeveelheid laag en de diepgang ervan aansluiten bij de akoestiek van de ruimte waarin de luidsprekers worden geplaatst. Doorgaans is trial & error de toegepaste methode om tot goede resultaten te komen. In andere gevallen worden onvolkomenheden simpelweg geaccepteerd. Onze aanpak maakt dit alles onnodig.

Professionele installatie
Voor een optimaal resultaat komen wij een Synergy Acoustics systeem zelf bij de klant installeren en afregelen. Daarbij zoeken we samen met de klant naar de beste opstelling en regelen we de DSP af, eventueel met aanpassingen naar smaak van de klant. Indien gewenst kunnen wij op basis van metingen ter plaatse ook adviezen geven met betrekking tot eventuele akoestische aanpassingen. Soms kan een kleine aanpassing al grote klankmatige gevolgen hebben.

Afbeelding
Goed geluid in normale kamers!

Over Synergy Acoustics

De mensen
Synergy Acoustics is opgericht door Auke te Winkel (Ronkel), Martijn Mensink (Martijn M) en Martin Ros (Dioot). Wij kennen elkaar van onze studies aan de Universiteit Twente en via dit forum. We zijn alle drie al jaren zeer geïnteresseerd in geluidsweergave, film en muziek. Deze gedeelde interesses hebben ons dan ook samengebracht. Aanvankelijk kwamen we samen om (onder het genot van één of meerdere biertjes) kennis en ervaringen te delen. Na verloop van tijd begonnen we ook samen aan experimenten met onder meer verschillende luidsprekerprincipes, subwooferconfiguraties en een zelf ontwikkelde DSP. Op een zeker moment realiseerden we ons dat wat wij deden voor eigen gebruik, voor meer mensen interessant zou kunnen zijn. Daarom hebben we besloten Synergy Acoustics op te richten.

Binnen Synergy Acoustics staat teamwerk centraal, maar ieder van ons is wel hoofdverantwoordelijke voor specifieke aspecten. Martijn houdt zich met name bezig met de externe communicatie en de bedrijfskundige aspecten van het ondernemen. Auke is de industrieel ontwerper. Hij is de designer en is verantwoordelijk voor het regelen van productie. Martin is de elektrotechneut. Hij doet het technisch ontwerp van de apparatuur en dan met name de DSP. Gezamenlijk houden we ons bezig met waar het allemaal mee begonnen is: het bedenken van nieuwe oplossingen om geluidsweergave te verbeteren.

De onderneming
Vooralsnog doen we Synergy Acoustics parttime en vanuit huis. We zullen de onderneming zo ‘lean’ mogelijk opbouwen, zonder onnodig risico. Dat bereiken we door een hoop dingen zelf te doen en zo min mogelijk kosten te maken. We zien onszelf graag als ambitieus, doch realistisch. Het is lastig om in de toekomst te kijken, maar we hebben de doelstelling om ons op termijn alle drie fulltime op de onderneming te gaan richten. We hebben de intentie om, na een voet aan de grond te hebben gekregen in Nederland, al gauw onze blik te verruimen naar het buitenland. Onze producten en aanpak zijn uniek en bieden een duidelijke meerwaarde. Daarom hebben we er vertrouwen in dat dit gaat lukken. We hopen dat we onze boodschap duidelijk kunnen uitdragen en dat andere mensen zien wat wij zien:

“Synergy Acoustics is de logische volgende stap in geluidsweergave” :wink:

Afbeelding
Een impressie van onze monitorluidsprekers. Let wel, het is een render, dus kleine ontwerpdetails kunnen nog veranderen.

Wat kun je de komende tijd van ons verwachten?

Webpagina
Onlangs hebben we een “pre-launch landing page” online gezet, zie http://www.synergyacoustics.nl. Deze pagina is bedoeld als teaser en biedt de mogelijkheid om contact met ons op te nemen, tot de definitieve website op 1 januari 2014 gelanceerd wordt.

Social media
Tot aan de lancering zullen we geleidelijk aan steeds meer informatie over onze producten en diensten naar buiten brengen. Dat doen we via Twitter en Facebook, maar uiteraard ook hier.

ZBA-forum
Vanaf heden zijn wij forumsponsor. Omdat we het zelfbouwaudioforum toch een beetje als ons thuishonk zien, zullen we hier gewoon actief blijven onder de forumnamen die we al hebben. Op onze eigen persoonlijke accounts zullen we blijven posten zoals we dat altijd gedaan hebben, puur hobbymatig. Dit topic zal een uitzondering op deze regel vormen. Hier zullen we ook met onze persoonlijke accounts posten, zodat het voor de lezer duidelijker is wiens post hij precies voor zich heeft.

Voor de posts die we doen als sponsor, is het account Synergy Acoustics aangemaakt. Dat account zullen we gebruiken voor de meer officiële meldingen. Met dit account zullen we slechts spaarzaam actief zijn in andere topics.

Actie!

Ga naar onze webpagina op http://www.synergyacoustics.nl en laat je emailadres achter. We sturen je dan een herinnering als we op 1 januari 2014 onze website lanceren. Je kunt op de pagina aangeven of je enkel deze herinnering wilt ontvangen, of dat je ook onze nieuwsbrief wilt ontvangen. Vrees niet! We versturen onze nieuwsbrief niet te vaak en je krijgt van ons geen “no-news news-updates”.

Abonneer je op ons twitteraccount, en ga naar onze facebookpagina en like ons. Op dit moment zijn beide nog betrekkelijk leeg, maar tegen het eind oktober willen we de social media actief gaan gebruiken.

Maar vooral…

We hopen van jullie in deze fase vooral feedback te ontvangen! Dat kan via dit topic, maar het is ook mogelijk ons via PM of email te benaderen. Graag horen we jullie complimenten, kritiek, vragen, of suggesties hoe we zaken nog beter kunnen doen! Ook vragen en discussies over technische zaken waarderen we. We lichten graag toe hoe e.e.a. werkt, maar houd in het achterhoofd dat er een aantal zaken zijn die we niet tot in detail uit de doeken zullen doen (geheim van de smid).
Laatst gewijzigd door Synergy Acoustics op wo 16 okt 2013, 19:30, 3 keer totaal gewijzigd.

ds23man
Ook commercieel actief

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Berichtdoor ds23man » za 12 okt 2013, 17:35

Kan wel janken......van blijdschap! :mrgreen: Ik sta gelukkig niet alleen met mijn mening dat het geluid op de luisterplek moet terecht komen zonder de ruimteakoestiek! :lol:

Zet hem op! :goedzo: :goedzo: :goedzo:
Fusion Filterdesign

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » za 12 okt 2013, 18:11

Hartstikke mooi heren! Fraai ontwerp waarbij de doorlatende functie van de zijkanten voor het cardioïde gedrag mooi in het ontwerp is geïntegreerd. En net als dipole speakers heeft een cardioïde een directivity factor van 3 waardoor 4,8dB minder energie de ruimte wordt ingeslingerd dan bij een monopool bij dezelfde on-axis respons. Daar worden we allemaal blij van! Ik ben heel benieuwd welke geluidskwaliteit jullie bereiken met de gekozen drivers en de tweeter met waveguide.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

avdboom

Berichtdoor avdboom » za 12 okt 2013, 19:48

Succes heren!

Monitor ziet er mooi en interessant uit!
Zit er t.z.t. ook een demo op een luisterdag in de pijplijn?

bertor

Berichtdoor bertor » za 12 okt 2013, 20:33

Veel succes heren!

Het gebruik van waveguides, cardioide mid en multisub kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen :)

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 12 okt 2013, 20:41

Heel veel succes met deze toch wel gewaagde onderneming! Maar als je je presenteert in het openbaar dan moet het wel ook helemaal af zijn. HiFi land is commercieel een kritische jungle.

Het design ziet er i.i.g. al heel erg goed uit.
Peter de Jong

scanspeakman

Berichtdoor scanspeakman » za 12 okt 2013, 20:53

Succes mannen! Getuigd van ballen om in deze tijd een dergelijk bedrijf te beginnen. :goeie:

Scanspeakman

hans_b
Ook commercieel actief

Berichtdoor hans_b » za 12 okt 2013, 21:03

Ik ben benieuwd hoe ze klinken. Succes!
"Uiteindelijk wil iedereen het beste"

Groet Hans

b_force

Berichtdoor b_force » za 12 okt 2013, 21:58

Eindelijk eens een paar mensen die snappen hoe het werkt :)
Niks mis met veel andere (dure) exotische luidsprekers, maar technisch gezien is het allemaal een pot nat of gewoon onpraktisch groot (en lomp, IMO)
Dit idee vind ik persoonlijk best slim van opzet, niet groot, modulair en pakt tenminste duidelijk de problemen van een gemiddelde kamer aan.
Ook de zijkanten zijn goed gevonden.
Met een multisub opstelling pak je gelijk bijna alle laag problemen in een kamer aan.

Als ik jullie was zou ik het tevens als een soort HT/surround set aanbieden en/of evt als studio monitors.
Het kan allemaal met een cardioide 8)

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » za 12 okt 2013, 23:34

Leuk veel succes met deze onderneming.
Verder natuurlijk ontzettend benieuwd naar hoe het gaat klinken.

John P

Berichtdoor John P » za 12 okt 2013, 23:41

Dit is een duidelijk concept met een mogelijk groot potentieel. Zorg wel dat je op je website een "sesamstraat" uitleg hebt over cardioide afstraling voor het journaille en voor technisch angehauchte managers c.q. klanten. Ik hoop dat je er ook al eens aan gedacht hebt hoe je persoonlijke installatie waar kunt maken bij een internationale ambitie. Succes ermee :goeie: .
Waar een weg is is ook een omweg.

SuperR

Berichtdoor SuperR » zo 13 okt 2013, 11:16

Ben ik de enige die aan deze jongens dacht?
http://www.amphion.fi/en/products/ion/

Walt

Berichtdoor Walt » zo 13 okt 2013, 11:22

De enige overeenkomst is dan volgens mij de vormgeving van de waveguide van de tweeter, verder lijken ze me compleet verschillend.

Groetjes Walter

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 13 okt 2013, 12:00

Mooi concept mannen, maakt je nieuwschierig! Bieden jullie ook de eindversterkers aan bij het project? Veel succes met de onderneming!

hans_b
Ook commercieel actief

Berichtdoor hans_b » zo 13 okt 2013, 12:15

SuperR schreef:Ben ik de enige die aan deze jongens dacht?

je bent niet de enige

Groet Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 13 okt 2013, 12:20

SuperR schreef:Ben ik de enige die aan deze jongens dacht?

Nee hoor, ik moest er ook gelijk aan denken :D Maar het vergelijk houdt na de waveguide wel op. Althans dat mag ik hopen. Heb Amphion bookshelf speakers lang geleden gehoord en mijn smaak was het niet. De sweetspot was tamelijk smal en het geheel klonk erg laid back. Toch wel te hopen dat dat bij Synergy Acoustics een stuk beter is :mrgreen:
Peter de Jong

SuperR

Berichtdoor SuperR » zo 13 okt 2013, 12:26

Voor de lage frequenties maken wij gebruik van separate, compacte laagluidsprekers. Deze laagmodules zorgen ten eerste voor een krachtig en afgronddiep laag, maar kunnen bovendien door strategische plaatsing en afregeling worden gebruikt om staande golven op te heffen.

Ga je die ook zelf ontwerpen of kies je voor een koopmodel welke je re-badge't?
Daarnaast zullen wij een voorversterker met een geavanceerde digitale signaal processor (DSP) aanbieden. De DSP fungeert als wisselfilter tussen de laagmodules en de monitoren, maar kan ook gebruikt worden voor digitale ruimtecorrectie.

Dus de monitor wordt "klassiek" passief gefilterd?
De combinatie van separate laagmodules en ruimtecorrectie leidt tot een strakke laagweergave op de belangrijkste luisterplek, maar ook tot beduidend minder laagproblemen elders in de kamer.

Wat wordt je core business nou? De monitor? De dsp-pre-eind-combo? De subwoofer? De integratie van voorgaande? Met andere woorden, welke producten ontwikkel je zelf?
De sweetspot was tamelijk smal

Lijkt me logisch, als je je geluid gaat "mikken", maak je de sweetspot smaller.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 13 okt 2013, 12:35

SuperR schreef:Lijkt me logisch, als je je geluid gaat "mikken", maak je de sweetspot smaller.

Hoeft niet als je het goed doet. Amphion ging daar naar mijn idee te ver in. Maar er klopte wel meer niet aan die speakers. De waveguides kun je op zich niet verantwoordelijk stellen voor het timide middengebied.
Peter de Jong

Dan

Berichtdoor Dan » zo 13 okt 2013, 13:04

Duidelijk verhaal. Ik vraag me alleen af wat het doel is van het plaatsen van een dergelijk produkt op zba. Het gaat hier duidelijk om een marketingverhaal. Onlangs een heel artikel gelezen over PA speciaal voor ruimten met een slechte akoestiek. Heeft naar mijn smaak weinig met HiFi te maken. Het is meer "Koken met psychoacoustics". Succes in ieder geval met jullie audioproduct.

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » zo 13 okt 2013, 13:12

Dan schreef:Duidelijk verhaal. Ik vraag me alleen af wat het doel is van het plaatsen van een dergelijk produkt op zba. Het gaat hier duidelijk om een marketingverhaal. Onlangs een heel artikel gelezen over PA speciaal voor ruimten met een slechte akoestiek. Heeft naar mijn smaak weinig met HiFi te maken. Het is meer "Koken met psychoacoustics". Succes in ieder geval met jullie audioproduct.

Daar heb je wel een punt, er is weinig zelfbouw aan. Het wordt zelfs bij je thuis neergezet en aangesloten.

John P

Berichtdoor John P » zo 13 okt 2013, 13:15

Als iemand van zijn hobby zijn werk wil maken, vooral in zo'n kleine markt, dan is dat altijd het vermelden waard. Trouwens ,die monitoren moeten wel gemaakt worden, ze bouwen zich niet zelf.
Waar een weg is is ook een omweg.

hans_b
Ook commercieel actief

Berichtdoor hans_b » zo 13 okt 2013, 13:18

Gaan jullie ook een zelfbouw versie van de speaker leveren?

Groet Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 13 okt 2013, 13:20

Kappa7 schreef:Daar heb je wel een punt, er is weinig zelfbouw aan. Het wordt zelfs bij je thuis neergezet en aangesloten.

Ach, wat zelfbouw is en wat niet is het laatste jaar hier toch al flink aan het verwateren.

Zie het meer als een paar jongens die mede hier zijn opgegroeid en kond doen van wat daar uit voort kan komen. Kun je ook als compliment voor ZBA beschouwen.
Peter de Jong

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » zo 13 okt 2013, 13:38

Vind ik ook hoor, heel logisch dat als drie actieve ZBA-leden commercieel gaan dat ze dat hier ook laten weten. Het zou veel vreemder zijn als ze dat niet zouden doen.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

Walt

Berichtdoor Walt » zo 13 okt 2013, 13:48

Zolang de meeste discussies over dit nieuwe merk in het persberichten deel plaatsvinden (net zoals voor Daudio) dan is het voor ieder een vrije keuze om deze topics wel of niet te lezen. Ik vind het zelf wel leerzaam om te zien wat er nodig is en wat erbij komt kijken om de toch niet kleine stap van zelfbouw naar een echt merk met echte producten te maken.

Groetjes Walter

Terug naar “Persberichten”