Synergy Acoustics: even voorstellen!

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Jag

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Berichtdoor Jag » ma 09 feb 2015, 20:17

Dat lijkt me wel erg kort door de bocht :P. Er zijn al best een tijd cardioide subs op de markt. Sub arrays met cardioide afstraling zijn ook erg in zwang. De schaalbaarheid ben ik ook wel benieuwd naar idd, maar ik denk zeker wel dat er markt is voor gecontroleerde afstraling in een klein systeem.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 09 feb 2015, 20:26

Sub arrays met cardioide afstraling worden gewoon gerealiseerd door een sub naar achteren te laten stralen met de nodige dsp instellingen...... Zijn geen speciale kasten voor nodig en scalable....
Fusion Filterdesign

Jag

Berichtdoor Jag » ma 09 feb 2015, 20:37

Dat is zeker een optie. Een cardioide sub is ook niet iets nieuws, meyer heeft ze al best wel een poos op de markt geloof ik. Maar je punt was dat het bij PA alleen maar om zo hard mogelijk in een zo klein mogelijke verpakking draait, dat lijkt mij kort door de bocht :mrgreen: .

Ik denk dat je met een cardiode top echt wel iets nieuws op de markt zet. En zou jij er niet blij van worden als technicus, een top die niet zijn laag/midlaag het podium en de ruimte door slingert? Lijkt me voor monitors ook echt een uitkomst (voor zover haalbaar). Hoe vaak heb jij wel niet live muziek gehoord (in wat kleinere setting) dat je voornamelijk naar het monitor geluid zat te luisteren / of dat je zelf aan de voorkant zat en het pa wel uit kon zetten?

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » ma 09 feb 2015, 20:43

Ik begrijp je punt Gerhard, maar in mijn optiek is je verhaal wat te eenzijdig. Hard geluid is belangrijk, maar dat is niet het enige. Iedere artiest wil dat zijn muziek zo hard mogelijk, maar ook zo goed mogelijk klinkt. Ook wil je graag dat iedere bezoeker van min of meer dezelfde geluidskwaliteit kan genieten. Het Dutch & Dutch Pro Fidelty systeem heeft een zeer constante openingshoek met frequentie, waardoor het voor de technicus veel makkelijker wordt om dat te realiseren. Bovendien kan dit systeem helpen om geluidsoverlast tegen te gaan.

Het systeem is een cardioide van laag tot hoog. Dat kost natuurlijk een klein beetje output, maar veel minder dan je wellicht zou denken. De subwoofer heeft een 18" aan de voorzijde en een 15" aan de achterzijde. Aan de voorzijde telt de output van de achterste woofer over het gehele frequentiebereik op bij dat van de 18"! De top is inzetbaar vanaf ongeveer 100 hertz en gaat niet minder luid dan luidsprekers van vergelijkbaar formaat.

De T15PF en de S18PF zijn de eersten in een reeks van producten. We zijn druk bezig met onder meer een schaalbaar systeem.

meiborg

Berichtdoor meiborg » ma 09 feb 2015, 20:59

Ik wil daar aan toe voegen dat juist het richten van geluid, wat door middel van de cardioide opzet zoals gezegd veel makkelijker is, niet alleen meer "gewild" is de afgelopen jaren maar ook steeds noodzakelijker.

Als voorbeeld, in Tilburg is in de oude spoorzone een loods van de NS in gebrek genomen als festival terrein. De gemeente heeft geïnvesteerd in de locatie vanwege de centrale ligging en alle plannen zijn al doorgedrukt. Nu klagen omwonenden over de geluidsoverlast van de muziek die daar gedraaid wordt. Waar traditionele systemen vooral in het laag omnidirectioneel zijn en vaak de ruimte op druk zetten, hebben cardioide systemen daar veel minder last van.

Aangezien de regels op dit gebied steeds meer worden aangescherpt denk ik dat initiatieven daarin zoals het systeem van Dutch & Dutch best een goed in de markt kunnen liggen.

Mvg Reinder
Once it was impossible to find any Bond villains older than myself, I retired. -- Roger Moore

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 14 feb 2015, 15:07

Nog even een reactie van mijn kant, ik vindt dit best een leuke oplossing voor bepaalde toepassingen. Als klein PA setje heb inderdaad de voordelen van een "gericht" systeem. Maar vanuit het perspectief gezien van een PA bedrijf alleen leuk voor de kleine klusjes (vandaar mijn Meyer UPA opmerking). Zodra je wat groter gaat draaien wil je een systeem wat flexibel is en dan kom je al snel terecht bij Line Arrays. Voordeel daarvan is dat door de bundeling van het systeem je automatisch al minder problemen aan de achterzijde hebt.

Een echt flexibel systeem is het Target systeem van Duran, hiermee kun je nog veel meer dan een conventionele Line Array inclusief cardiod laag. Duran is het enige bedrijf in de wereld wat deze techniek goed in de vingers heeft, vele andere gerenomeerde merken lukt het nog steeds niet. JBL Pro heeft daarom Duran maar opgekocht.

http://www.jblpro.com/www/products/axys/target-system#.VN9S6WctG02

http://www.jblpro.com/ProductAttachments/Target_Brochure.pdf

http://www.jblpro.com/ProductAttachments/Beam_Shaping_Subs_lr_030714.pdf
Fusion Filterdesign

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 26 mar 2015, 14:45

hannesie

Berichtdoor hannesie » do 26 mar 2015, 15:11

Henkjan schreef:SL heeft jullie al opgemerkt:
http://www.linkwitzlab.com/Constant_dir ... Commercial

:goeie: Ik denk dat Martijn en Koen daar zelf ook wel voor hebben gezorgd. :D
Hans

Terug naar “Persberichten”