Synergy Acoustics: even voorstellen!

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

FR_Aad

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Berichtdoor FR_Aad » zo 25 mei 2014, 18:59

ds23man schreef:
Ivo Tichelaar schreef:Als er maar een 10 inch unit in komt... :rofl:

We zijn gisteren in Breda unaniem tot de conclusie gekomen dat een 10,5 inch de ultieme afmeting is! :mrgreen:

En moet zeker in een kast zitten? :mrgreen:

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 25 mei 2014, 19:00

FR_Aad schreef:
ds23man schreef:

We zijn gisteren in Breda unaniem tot de conclusie gekomen dat een 10,5 inch de ultieme afmeting is! :mrgreen:

Dat onderwerp hebben we maar in het midden gelaten.......... :mrgreen:
Fusion Filterdesign

Walt

Berichtdoor Walt » zo 25 mei 2014, 19:16

Gelukkig heb ik er twee per kant, dat is dus equivalent 2x (sqrt ((2x 334)/pi))/2.54=11.48 inch dus ruim voorbij die 10.5" :lol:

Ik stel wel voor dat we dit topic nu niet verder ontregelen!

Groetjes Walter

b_force

Berichtdoor b_force » zo 25 mei 2014, 20:50

Kijk eindelijk luidsprekers waar serieus over nagedacht is.

Puike speakertjes en leuke foto's
Keep up the good work mannen! :) :goedzo:

Ivo Tichelaar

Berichtdoor Ivo Tichelaar » ma 26 mei 2014, 0:03

ds23man schreef:
FR_Aad schreef:
ds23man schreef:

Dat onderwerp hebben we maar in het midden gelaten.......... :mrgreen:

Bandpass dus! :lagge:
We want to be happy, bold and free

Jag

Berichtdoor Jag » di 27 mei 2014, 15:14

Gefeliciteerd! Mooi doordacht concept. Mooie toevoeging voor de HiFi wereld, kan het wel gebruiken :).

audiomanics

Berichtdoor audiomanics » za 31 mei 2014, 0:49

Ik zie dat het frontje gelukt is, dus hoe ik geen 170 euro uit te geven aan lasertape.. dat scheelt weer.... :)

Kees
Leather Cables by TechGraphix
---- sex for the ear ----

bert stoltenborg
Ook commercieel actief

Berichtdoor bert stoltenborg » vr 10 okt 2014, 22:54

Hoe gaat het eigenlijk met dit project? Aaltenaren doen meestal niet zo lang over dit soort shit :mrgreen: .

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » ma 20 okt 2014, 21:28

Een kort berichtje vanuit Rotterdam.

Synergy Acoustics is namelijk maar voor 1/3 deel Aaltenaar. De onderneming vordert dan ook langzaam, doch gestaag :lol: . We hebben de laatste maanden een aantal verfijningen aan de producten doorgevoerd. De meeste daarvan zijn aan de buitenkant niet te zien. De meest opvallende verandering is de andere midwoofer. We passen nu een heel mooie PHL toe. Ondertussen zijn we bezig om de productie goed rond te krijgen. Het rond krijgen van alle details rondom de productie kost helaas flink meer tijd dan we hadden gehoopt. Hebt geduld.

Afgelopen maand hebben we een demo gedaan bij de Audiovereniging Oost-Brabant. We zijn daar warm ontvangen en de reacties waren lovend! Toch wel leuk O:) .

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Synergy_Acoustics_2014

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 20 okt 2014, 22:25

Een leuke en goede recensie, ik ken de zaal inmiddels ook wel, en je kunt er aardig en goed beeld krijgen van de set met luidsprekers en de andere hardware.

Succes met de verdere ontwikkelingen.
Hans

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » zo 08 feb 2015, 14:21

Synergy Acoustics zal ophouden te bestaan.

Sinds bijna een jaar ben ik betrokken bij Dutch & Dutch B.V., ook en fabrikant van audio-apparatuur en luidsprekers. In verband met potentiële concurrentie tussen Synergy Acoustics en Dutch & Dutch heb ik moeten besluiten te stoppen met Synergy Acoustics. We hebben toen afgesproken dat ik formeel tot eind 2014 betrokken zou blijven bij Synergy Acoustics, maar mijn verantwoordelijkheden steeds meer over te dragen aan Martin en Auke.

Gedurende het afgelopen jaar hebben Martin en Auke besloten dat zij met z'n tweeën niet verder zullen gaan met Synergy Acoustics. We hebben een mooi gamma aan producten ontwikkeld, maar de stap van prototypes naar productiemodellen zal nog een aanzienlijke investering in tijd en geld kosten - te veel om op te brengen naast hun full-time banen.

Ik geloof nog steeds in het concept dat we met Synergy Acoustics hebben opgezet. Een systeem zoals het onze zou een uitkomst kunnen bieden voor velen die een zeer goede geluidsweergave nastreven in normale huiskamers. Daarom vind ik het jammer dat Martin en Auke hebben besloten om te stoppen met Synergy Acoustics, maar ik begrijp hun beslissing.

Graag wil ik alle forummers bedanken voor hun bijdragen in dit topic en via andere wegen.

meiborg

Berichtdoor meiborg » zo 08 feb 2015, 14:32

Hee Martijn,

Wat jammer, ik denk ook dat het inderdaad een goed product betreft. Wat doet Dutch & Dutch B.V. dan precies? Ik kom ze niet tegen bij een google zoekopdracht.

MVg Reinder
Once it was impossible to find any Bond villains older than myself, I retired. -- Roger Moore

John P

Berichtdoor John P » zo 08 feb 2015, 14:33

Jammer van de inzet en moeite, maar zoals het tegeltje zegt: liever ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald. Het lijkt mij ook erg moeilijk om een poot aan de grond te krijgen in een veeleisende en irrationele wereld als het topsegment van de hifi. Trouwens duts en duts heeft nog geen bestaan op het interweb?
Waar een weg is is ook een omweg.

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » zo 08 feb 2015, 14:41

Dutch & Dutch heeft wel een website, maar we houden nog even een 'low profile' op het interweb tot onze producten werkelijk leverbaar zijn. Dat gaat nog een maandje of twee duren.

http://dutchdutch.com/
https://www.facebook.com/dutchanddutch

Walt

Berichtdoor Walt » zo 08 feb 2015, 16:05

Die dutchdutch 15" fullrange kast kan toch op zich wel in de woonkamer, alleen die sub lijkt me echt te groot... :mrgreen:

EDIT: ik zie trouwens dat je samen met Koen K. werkt, geinig!!!

CoenvanDongen

Berichtdoor CoenvanDongen » zo 08 feb 2015, 16:32

Misschien een idee om het beschikbaar te maken voor de zelfbouw markt?
Dan is de moeite niet voor niks geweest ;) En je kan er nog een paar eurootjes aan verdienen misschien.

SSassen

Berichtdoor SSassen » zo 08 feb 2015, 17:49

Begrijp ik goed dat je huiskamer HiFi inruilt voor de betere PA weergave? Da's een lastige markt, met veel, heel veel, spelers. Niettemin wens ik jullie alle succes, innovatie, vooral uit Nederland, kan ik alleen maar enthousiast toejuichen.
Mediocre is not my middle name.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 08 feb 2015, 18:48

Volgens mij gaat het gewoon om een vaste baan Sander.....
Fusion Filterdesign

Jag

Berichtdoor Jag » zo 08 feb 2015, 18:52

Jammer dat Synergy Acousctics ophoudt te bestaan maar gelukkig komt er iets goeds voor terug. Veel succes in de PA markt :rock:

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » zo 08 feb 2015, 21:11

ds23man schreef:Volgens mij gaat het gewoon om een vaste baan Sander.....

Dan nog steeds hangt die baan af van het succes van dit jonge bedrijf. Ik wens Martijn ook veel succes, het is een mooi product dat echt een klasse beter is dan wat je normaal gesproken hoort. Ik was laatst nog in een theater met mooie moderne dans en bijbehorende muziek. Alleen die geluidskwaliteit, aargh. Daar mag Dutch&Dutch van mij graag wat aan doen!
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » ma 09 feb 2015, 14:10

Walt schreef:Die dutchdutch 15" fullrange kast kan toch op zich wel in de woonkamer, alleen die sub lijkt me echt te groot... :mrgreen:

EDIT: ik zie trouwens dat je samen met Koen K. werkt, geinig!!!

Het Dutch & Dutch Pro Fidelity systeem is ontwikkeld om de klankkwaliteit van de betere hifi en studio naar de professionele omgeving te brengen. Omgekeerd zou het systeem dan ook niet misstaan als high-end hifi-systeem met 'cojones'. De T15PF zou uitstekend geschikt zijn voor in de woonkamer, maar voor de S18PF heeft niet iedereen de ruimte :yeah: !

CoenvanDongen schreef:Misschien een idee om het beschikbaar te maken voor de zelfbouw markt?
Dan is de moeite niet voor niks geweest ;) En je kan er nog een paar eurootjes aan verdienen misschien.

Ik zou het mooi vinden als al ons werk niet voor niets zou zijn en dat iemand er nog plezier van kan hebben. Ik zal het eens met Auke en Martin overleggen.

SSassen schreef:Begrijp ik goed dat je huiskamer HiFi inruilt voor de betere PA weergave? Da's een lastige markt, met veel, heel veel, spelers. Niettemin wens ik jullie alle succes, innovatie, vooral uit Nederland, kan ik alleen maar enthousiast toejuichen.

Het is inderdaad een lastige markt, maar we hebben innovatieve producten met nuttige features. De nadruk ligt op geluidskwaliteit en het tegengaan van geluidsoverlast. Het lijkt erop dat daar een markt voor is. Bovendien bieden we een systeem dat voorzien is van allerlei moderne technologische snufjes, zoals natuurlijk DSP, maar ook ware-housing functionaliteit, communicatie via ethernet en audio via AVB.

ds23man schreef:Volgens mij gaat het gewoon om een vaste baan Sander.....

jeroen_d schreef:Dan nog steeds hangt die baan af van het succes van dit jonge bedrijf. Ik wens Martijn ook veel succes, het is een mooi product dat echt een klasse beter is dan wat je normaal gesproken hoort. Ik was laatst nog in een theater met mooie moderne dans en bijbehorende muziek. Alleen die geluidskwaliteit, aargh. Daar mag Dutch&Dutch van mij graag wat aan doen!

Ik ben mede-eigenaar van Dutch & Dutch. Voor de audiofiel in mij is het belangrijk dat geluidskwaliteit één van de speerpunten van ons bedrijf is :lol: . Jeroen, voor jou is het dicht bij. Je bent van harte welkom om eens in Maassluis te komen kijken en luisteren.

Jag schreef:Jammer dat Synergy Acousctics ophoudt te bestaan maar gelukkig komt er iets goeds voor terug. Veel succes in de PA markt :rock:

Bedankt, Hinke. Zoals je weet ben ook jij van harte welkom. Laten we binnenkort een datum plannen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » ma 09 feb 2015, 15:23

Het ziet er allemaal wel lekker uit :rock:

markbakk

Berichtdoor markbakk » ma 09 feb 2015, 15:36

Ik vind vooral die laagkast wel een vondst! Jammer dat het met Synergy niet is gelukt, maar heel veel succes in de pro-markt! Al zul je erachter komen dat geluidskwaliteit heel vaak niet het verschil maakt, laat staan de akoestische wijsheden die je in deze producten stopt. Helaas beschikt lang niet al het geluidstechnisch volk over goede oren.
Mark Bakker

Jag

Berichtdoor Jag » ma 09 feb 2015, 19:30

Martijn M schreef:
Jag schreef:Jammer dat Synergy Acousctics ophoudt te bestaan maar gelukkig komt er iets goeds voor terug. Veel succes in de PA markt :rock:

Bedankt, Hinke. Zoals je weet ben ook jij van harte welkom. Laten we binnenkort een datum plannen.

Lijkt me goed plan idd, kom graag een keer naar de Dutch&Dutch speakers luisteren, ben zeer benieuwd.

markbakk schreef:Ik vind vooral die laagkast wel een vondst! Jammer dat het met Synergy niet is gelukt, maar heel veel succes in de pro-markt! Al zul je erachter komen dat geluidskwaliteit heel vaak niet het verschil maakt, laat staan de akoestische wijsheden die je in deze producten stopt. Helaas beschikt lang niet al het geluidstechnisch volk over goede oren.

Ligt wel heel erg aan welk segment het betreft denk ik van de PA markt. Binnen de HiFi worden de eigen oren ook wel heel erg vaak magische eigenschappen toebedicht. De (serieuze) PA markt is op zich best wel wat rationeler en doordachter met technische oplossingen voor reeele problemen. Dit in tegenstelling tot de HiFi markt wat mij betreft :-# !

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 09 feb 2015, 20:01

Gezien mijn vele jaren ervaring in de PA wereld, vindt ik dit eigenlijk een doodgeboren kindje.

En eigenlijk hierom: in deze wereld is men alleen maar geinteresseerd om met zo min mogelijk materiaal zoveel mogelijk geluidsdruk op de plek van de luisteraar te krijgen, een cardioide systeem helpt daar niet in maar een line array wel. Verder is het systeem zoals ik het nu zie niet upward scalable, qua afstraalgedrag kun je eigenlijk niet meer dan 1 topkastje per kant gebruiken. Feitelijk zie ik een leuke vervanger voor een Meyer UPA setje en niet meer dan dat. Sorry, leuker kan ik het niet maken en ook niet makkelijker......
Fusion Filterdesign

Terug naar “Persberichten”