Nieuwe luidspreker "Eloquentia" Hybride OB

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Speakerkits
ZA-sponsor: Speakerkits / S&C, Dordrecht

Nieuwe luidspreker "Eloquentia" Hybride OB

Berichtdoor Speakerkits » zo 08 dec 2013, 23:13

Speakerkits gaat zijn nieuwe Hybride OB de "Eloquentia" op 12 december demonstreren bij de Audio Vereniging Midden Nederland

Hierbij vast wat foto's voor een eerste impressie, het ontwerp is op wat kleine details na gereed, en vanaf heden te beluisteren in onze luisterruimte in Dordrecht.

één van de bijzonderheden is het hoge rendement van het Mid en Hoog 99db/1watt 1mtr, aansturen met een 3-10watt buizenversterker is een mogelijkheid.

een andere bijzonderheid is dat voor het laag een 8 inch driver in TL constructie wordt gebruikt, ook niet iets wat je dagelijks tegenkomt.

wat vooral uitblinkt is de fijn dynamiek en detail, welke met het grootste gemak worden weergegeven

Verdere details volgen nog.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Zweitse

Re: Nieuwe luidspreker "Eloquentia" Hybride OB

Berichtdoor Zweitse » zo 08 dec 2013, 23:27

Dat ziet er heel mooi uit. :kwijl:
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

Martijn M
Ook commercieel actief

Berichtdoor Martijn M » zo 08 dec 2013, 23:48

Mooi concept! Qua uiterlijk doet hij me enorm denken aan een andere dipool die je hier wel eens voorbij ziet komen :sure: .

meiborg

Berichtdoor meiborg » zo 08 dec 2013, 23:50

Haha dat was ook mijn eerste gedachte! De vormgeving dan, natuurlijk, technisch toch wel grote verschillen.

Mvg Reinder
Once it was impossible to find any Bond villains older than myself, I retired. -- Roger Moore

rikpost

Berichtdoor rikpost » ma 09 dec 2013, 0:17

Netjes hoor :goeie:
Wel strak met die tweeter zo .
Julie geloven blijkbaar niet in ob voor het laag ,is daar nog een onderbouwde reden voor?
Vond het laag bij D audio wel mooi namenlijk.
Ooit is het allemaal klaar !

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 09 dec 2013, 0:31

Hans

rikpost

Berichtdoor rikpost » ma 09 dec 2013, 0:57

hannesie schreef:Ik heb het laag al wel beluisterd. :mrgreen:

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?p=1649193#p1649193

Aha een pre recensie O:)
Nou ik ga ze wel een keer luisteren :goeie:

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » ma 09 dec 2013, 7:48

rikpost schreef:Netjes hoor :goeie:
Julie geloven blijkbaar niet in ob voor het laag ,is daar nog een onderbouwde reden voor?

Nee hoor, ook wij geloven wel in OB voor het laag, maar deze constructies hebben als nadeel dat heel veel energie verloren gaat, en de mooiste OB oplossingen zijn heel veel speakers in een grote baffle, wij vonden een TL een mooi compromis, en het is echt onvoorstelbaar hoeveel gecontroleerd laag we nu uit een 8 inch speaker kunnen persen, zonder dat er ook maar een dbtje geboost hoeft te worden.

Grt Andre

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » ma 09 dec 2013, 7:54

Martijn M schreef:Mooi concept! Qua uiterlijk doet hij me enorm denken aan een andere dipool die je hier wel eens voorbij ziet komen :sure: .

Ja we zijn wel geinspireerd door een andere speaker, maar het ontwerp is technisch totaal anders, hoeveel rechthoekige speakers lijken niet op elkaar.

Grt Andre

rikpost

Berichtdoor rikpost » ma 09 dec 2013, 8:26

Speakerkits schreef:
rikpost schreef:Netjes hoor :goeie:

Nee hoor, ook wij geloven wel in OB voor het laag, maar deze constructies hebben als nadeel dat heel veel energie verloren gaat, en de mooiste OB oplossingen zijn heel veel speakers in een grote baffle, wij vonden een TL een mooi compromis, en het is echt onvoorstelbaar hoeveel gecontroleerd laag we nu uit een 8 inch speaker kunnen persen, zonder dat er ook maar een dbtje geboost hoeft te worden.

Grt Andre

Nou ja ik heb begrepen dat jullie het laag ook aktief aansturen dus dan zijn die verliezen geen probleem.
Maar wel ode dat jullie het hierdoor een eigen smoel hebben gegeven .
En één acht inch driver is natuurlijk prijstechnisch ook wel intersant.
Nogmaals ziet er fraai uit zo :rock:

markbakk

Berichtdoor markbakk » ma 09 dec 2013, 9:38

PHL mid? Wel aardig om een 8" te gebruiken.

Mooi ontwerp, ook al lijkt hij op 'die andere'. Ik vind de OB en alle hybride afgeleiden wel een leuke afwisseling in de speakerbouw van de laatste jaren.
Mark Bakker

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » ma 09 dec 2013, 10:16

Nee geen standaard PHL mid, deze wordt gemaakt voor Stage Acompany, en is een aangepaste PHL mid, en wordt o.a. gebruikt in Line arry's

Speakerkits heeft het exclusieve recht om deze via SA in te kopen.

Wij hebben een 10 tal high-end mids uitgeprobeerd, maar deze springt er echt boven uit, klankmatig matcht hij naadloos tussen het laag en de speciale AMT die wij toepassen, en heeft daarbij ook het hoge rendement zoals de AMT dat heeft.

Grt Andre

bas focal m180

Berichtdoor bas focal m180 » ma 09 dec 2013, 17:47

markbakk schreef:PHL mid? Wel aardig om een 8" te gebruiken.

.

Ziet eruit als 8 inch , ben je van 10 naar 8 gegaan André ?
FOCAL

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » ma 09 dec 2013, 19:16

bas focal m180 schreef:
markbakk schreef:PHL mid? Wel aardig om een 8" te gebruiken.

.

Ziet eruit als 8 inch , ben je van 10 naar 8 gegaan André ?

Nee hoor, de mid is altijd 8 inch geweest, alleen hij is nu helemaal geintegreerd in het Baffleltje en lijkt zo optisch wat kleiner, de rolrand valt weg achter het Baffeltje en dat scheelt ongeveer 2cm in diameter.

Grt Andre

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » ma 09 dec 2013, 20:14

Speakerkits schreef:Speakerkits gaat zijn nieuwe Hybride OB de "Eloquentia" op 12 december demonstreren bij de Audio Vereniging Midden Nederland

Hierbij vast wat foto's voor een eerste impressie, het ontwerp is op wat kleine details na gereed, en vanaf heden te beluisteren in onze luisterruimte in Dordrecht.

één van de bijzonderheden is het hoge rendement van het Mid en Hoog 99db/1watt 1mtr, aansturen met een 3-10watt buizenversterker is een mogelijkheid.

een andere bijzonderheid is dat voor het laag een 8 inch driver in TL constructie wordt gebruikt, ook niet iets wat je dagelijks tegenkomt.

wat vooral uitblinkt is de fijn dynamiek en detail, welke met het grootste gemak worden weergegeven

Verdere details volgen nog.

Mooi! ik ben benieuwd. :) :) :)
Tot donderdag.

Groetjes George

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » ma 09 dec 2013, 21:05

Hoi George,

Bedankt dat je je versterker beschikbaar stelt, wij zijn er vermoedelijk al tegen 16:00 maar als je mij wat gegevens kan geven van de versterker kan ik redelijk inschatten of we nog tegen verassingen kunnen aanlopen, je kan dan wat later komen, maar wel ruim voor de aanvang ca. 20:00h

bv ingang gevoeligheid, ingang impedantie, uitgang belasting 4 of 8 ohm en indien bekend versterking factor

Het mid/hoog gedeelte wat de buizenversterker aan moet sturen loopt slechts van 100hz-40khz de impedantie van het systeem is 4,5 minimum en maximaal 7 ohm gemiddeld ca. 5 ohm, elektrische fase slechts +11/-11 graden, dus eigenlijk een heel vriendelijke belasting, en aan een paar Watt hebben we genoeg.

Grt Andre

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » ma 09 dec 2013, 21:30

Dat wordt een asisted SE triode versterker een van Adriaan van Doorn die ook donderdag aanwezig zal zijn.
Deze kan een wat of 40 leveren en stuurt hier een stel Magnepans aan. Ik verwacht met de aansturing dan ook geen problemen.
Ik kan pas om 18:00 uur in Amersfoort zijn lijkt mij tijd genoeg om de versterkers neer te zetten en te bepalen welke het mooist is in de comby ik neem namelijk ook nog een stel PPP EL84 mono blokken mee dan kunnen we de mooiste combinatie uitzoeken.

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » wo 11 dec 2013, 18:53

Dan denken wij het volgende te kunnen doen;

De mono blokken gebruiken we om de Nassac Discovery full-range middels passieve filters aan te sturen

De SE triode gebruiken we dan om het Mid/Hoog van de Eloquentia aan te sturen.

Schakelen doen we middels de MiniDsp 4*10, echter voor de Eloquentia gebruiken we de Sp-diff uitgang van de MiniDSP, en sturen daar een Sabre dac mee aan om de SE triode aan te sturen.....via de DSP wordt dan alleen het kantelpunt ingesteld....verder geen correcties, het laag wordt via de DSP naar een eindversterker gekoppeld om het laag van de Eloquentia aan te sturen.

Hans Pijper verzorgt de apparatuur om de playlist middels een tablet af te kunnen spelen, maar wel zodanig dat de datastroom rechtstreeks vanaf een mediaplayer naar de SP/Diff ingang van de MiniDsp wordt aangestuurd.

Mijn goede vriend Aad en mede ontwikkelaar van o.a. de Nassac als de Eloquentia, en ik, zullen de bediening en presentatie verzorgen.

Een aantal zaken/instellingen kunnen we pas testen ter plaatsen, dus proberen wij ruimschoots voor aanvang aanwezig te zijn, uiteindelijk hebben we dan naar ons idee een mooie basis om de twee systemen optimaal aan te sturen, en gebruiken maar 2 instellingen, en als dat lukt zijn eventuele om plug fouten uitgesloten.

Dat de buizenversterkers dan wat later aanwezig zijn is niet zo erg, al zou het fijn zijn nog wel het e.e.a. te kunnen beluisteren alvorens het feest gaat beginnen.

Groet Andre

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » wo 11 dec 2013, 20:30

Ha Andre dat klinkt alvast goed.
Als Hans mij even belt dan kan hij de versterkers al eerder bij mij oppikken ik ben namelijk in Sliedrecht .
Helaas kan ik niet eerder dan 17:00 uur daar weg.
Hans je hebt mail met mijn nummer.
Laatst gewijzigd door Kappa7 op wo 11 dec 2013, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

hannesie

Berichtdoor hannesie » wo 11 dec 2013, 21:55

Alles is geregeld. :mrgreen:
Hans

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » vr 13 dec 2013, 0:49

Ik was op uitnodiging van hannesie vanavond te gast bij de AVMN en heb dus dit systeem kunnen beluisteren. Ik kan niet anders zeggen dan dat het prima reclame is voor open baffle! Heel open en dynamisch, vooral in het hogere midden. Het middengebied kwam daardoor fantastisch los van de speaker en er werd een heel fraai plaatje neergezet. Het AMT hoog kon mij natuurlijk ook zeer bekoren.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » vr 13 dec 2013, 1:03

Net thuis gekomen en zit nog even na te genieten van de avond.
Een hele mooie speaker het geluid is prima en de afwerking is super.

rikpost

Berichtdoor rikpost » vr 13 dec 2013, 8:21

jeroen_d schreef:Ik was op uitnodiging van hannesie vanavond te gast bij de AVMN en heb dus dit systeem kunnen beluisteren. Ik kan niet anders zeggen dan dat het prima reclame is voor open baffle! Heel open en dynamisch, vooral in het hogere midden. Het middengebied kwam daardoor fantastisch los van de speaker en er werd een heel fraai plaatje neergezet. Het AMT hoog kon mij natuurlijk ook zeer bekoren.

Kijk , en dat vind ik nu weer mooie reclame over hoe op het forum met elkaar om te gaan.
O:)

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » vr 13 dec 2013, 11:04

jeroen_d schreef:Ik was op uitnodiging van hannesie vanavond te gast bij de AVMN en heb dus dit systeem kunnen beluisteren. Ik kan niet anders zeggen dan dat het prima reclame is voor open baffle! Heel open en dynamisch, vooral in het hogere midden. Het middengebied kwam daardoor fantastisch los van de speaker en er werd een heel fraai plaatje neergezet. Het AMT hoog kon mij natuurlijk ook zeer bekoren.

Hoi Jeroen,

Bedankt voor deze sportieve reactie, ja een geweldige avond, het had niet veel gescheeld of bij sommige nummers waren de mensen de dansvloer opgegaan :rock: bij het subtiele werk soms weg zaten te dromen O:) bij ritmische nummers mee zaten te knikken. Jammer dat je het eind van de avond al weg was, want toen hebben we de registers nog iets verder open getrokken, uiteindelijk is het behoorlijk laat geworden, maar het was het gezien de positieve reacties meer dan waard.

Hopelijk gaan zo langzamerhand de vooroordelen m.b.t. Open Baffle systemen van tafel,.....en daar is maar één manier voor...LUISTEREN :lagge:

Groet Andre

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » vr 13 dec 2013, 11:16

Kappa7 schreef:Dat wordt een asisted SE triode versterker een van Adriaan van Doorn die ook donderdag aanwezig zal zijn.
Deze kan een wat of 40 leveren en stuurt hier een stel Magnepans aan. Ik verwacht met de aansturing dan ook geen problemen.
Ik kan pas om 18:00 uur in Amersfoort zijn lijkt mij tijd genoeg om de versterkers neer te zetten en te bepalen welke het mooist is in de comby ik neem namelijk ook nog een stel PPP EL84 mono blokken mee dan kunnen we de mooiste combinatie uitzoeken.

Beste George,

Jij nog bedankt voor het ter beschikking stellen van de asisted SE triode versterker ontworpen door Adriaan van Doorn, het heeft de "Eloquentia" voor de demonstratie beslist naar een nog hoger niveau gebracht. =D>

Met vriendelijke groet

Andre

Terug naar “Persberichten”