Nieuwe luidspreker "Eloquentia" Hybride OB

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Speakerkits
ZA-sponsor: Speakerkits / S&C, Dordrecht

Re: Nieuwe luidspreker "Eloquentia" Hybride OB

Berichtdoor Speakerkits » vr 13 dec 2013, 11:32

hannesie schreef:Alles is geregeld. :mrgreen:

Beste Hans,

Nog bedankt voor de uitnodiging bij Audio Vereniging Midden Nederland, en vooral ook jou hulp m.b.t. het ter beschikking stellen van de afspeel apparatuur, en je hulp bij het vervoer om alle spullen ter plaatsen, en weer in Dordrecht te krijgen.

Mijn maatje Aad, is helemaal enthousiast geworden om de muziek via een tablet te bedienen, vooral ook omdat je de vrijheid hebt om te gaan bedienen op verschillende plaatsen in de luisterruimte en zo veel beter kan beoordelen hoe hard het staat, en kan reageren op reacties vanuit het publiek. :dank:

Volgens ons een zeer geslaagde avond

Met vriendelijke groet,

Andre & Aad

Eloquentia

Berichtdoor Eloquentia » vr 13 dec 2013, 13:39

Hi Jeroen,

Dank voor het compliment. Het was een mooie avond waarin de muziek en de beleving daarvan centraal stond. Naast de positieve reacties de over de Eloquentie stelde de leden van AVMN veel vragen over de muziek. Dit is precies wat wij als promotors van open bafle systemen proberen te bereiken dan men niet meer naar luidsprekers luisteren maar genieten van de muziek. Dat was eigenlijk het grootste compliment. :wink:

Grt. Aad van der Waal

Eloquentia

Berichtdoor Eloquentia » vr 13 dec 2013, 13:52

Beste Hans,

Jazeker Hans al was het even wennen, mijn vriend Andre heeft dit goed verwoord. Dank namens ons voor al je inzet en succes met jou ontwikkeling van een gebruiksvriendelijke muziek server en laat het mij zo snel mogelijk weten zodat ik ook gebruik van kan maken. :wink:

Grt Aad

hannesie

Berichtdoor hannesie » vr 13 dec 2013, 14:16

@ Aad, Ik heb vanmorgen maar even het kwijl van het tablet verwijderd dat er op zat. :lol: :lol:

OK, het resultaat dat de mensen met hun jas aan stonden, omdat ze eigenlijk al onderweg naar huis moesten, en maar geen afscheid konden nemen, moest er nog even Thin Pan Alley (Stevie Ray Vaughan ) gespeeld worden als afsluiter, die opname is als het ware gemaakt voor deze speakers, het was inmiddels na 11 uur, en de mannen op de eerste rij moesten nog naar Enkhuizen, en zijn meestal al eerder naar huis.
Dat geeft wel wat aan. :mrgreen:
laat.jpg

Er waren ook nog wel wat ZBA leden.
zba.jpg

en de plaatsing van de luidspreker.
elo.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hans

cool

Berichtdoor cool » vr 13 dec 2013, 14:35

Het is inderdaad een veelbelovend ontwerp naar mijn bevinding. Nog niet geheel zeker of er ook een kit-versie komt vertelde André.
Mijn vrouw zei overigens dat ze huidige speakers(trapezium5) niet wil inruilen hiervoor toen ze de foto van de Eloquentia zag..... :|
En de versterker van George is een interessant ontwerp =D>
Loek

Leobus

Berichtdoor Leobus » vr 13 dec 2013, 15:05

Ja,
Een mooie speaker, zowel qua uiterlijk als qua geluid.
Ik vind het slankere model t.o.v de Daudio iets mooier. Ook de montage van de tweeter vind ik mooier. Als aanhanger van de AT units zou ik wel eens willen weten of die ook toe te passen zijn als middentoner. Of is het rendement dan te laag? Ik heb de indruk dat die nog net iets muzikaler zijn dan de door jullie toegepaste unit.
Nog een woordje van kritiek. Als je een dergelijk fraaie speaker demonstreert, (Ze zijn een proeve van bekwaamheid) kun je de Nassac beter thuis laten. De verschillen zijn wel erg groot.

Groet,

Leobus

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » vr 13 dec 2013, 15:35

Leobus schreef:Ja,
Een mooie speaker, zowel qua uiterlijk als qua geluid.
Ik vind het slankere model t.o.v de Daudio iets mooier. Ook de montage van de tweeter vind ik mooier. Als aanhanger van de AT units zou ik wel eens willen weten of die ook toe te passen zijn als middentoner. Of is het rendement dan te laag? Ik heb de indruk dat die nog net iets muzikaler zijn dan de door jullie toegepaste unit.
Nog een woordje van kritiek. Als je een dergelijk fraaie speaker demonstreert, (Ze zijn een proeve van bekwaamheid) kun je de Nassac beter thuis laten. De verschillen zijn wel erg groot.

Groet,

Leobus

Beste Leobus,

Bedankt voor je positieve reactie.....maar in antwoord op je vragen

Je kan het ook zo zien, de Nassac is een fraaie speaker, en op zich zelf een uitzonderlijk goede speaker voor de aangegeven prijs, dat je dan voor de Eloquentia een 4x zo grote investering moet doen en dan een flinke sprong voorwaarts gaat is dan logisch, en ook een compliment.......want dat is namelijk helemaal niet zo gewoon, vaak zijn de verschillen marginaal bij de grote merken.

Nee de AT-Unit pas niet in ons concept, dat rendement is inderdaad te laag om met onze AMT te matchen, en wij wilde ook geen kopie van de W1 maken, maar een systeem met een iets andere insteek, maar wel het Hybride OB principe.

De W1 van D-audio vinden wij ook een geweldige speaker, daar is niets op af te dingen.................maar de Eloquentia klinkt anders......en dat is prima, hebben eventuele kopers ook nog keuze.

Groet Andre

Leobus

Berichtdoor Leobus » vr 13 dec 2013, 18:46

Hallo,

Dat de Nassac maar een kwart gaat kosten van de OB speaker had ik even niet meegekregen.
Ik was redelijk vroeg vertrokken en had de prijs van de OB nog niet gehoord.

Groet,

Leobus

hans_b
Ook commercieel actief

Berichtdoor hans_b » vr 13 dec 2013, 22:24

Ik kon helaas niet gisteravond. Ben heel benieuwd hoe hij klinkt. Kom zeker een keer luisteren.
Wel erg gaaf dat er weer een mooie open baffle bij is!
"Uiteindelijk wil iedereen het beste"

Groet Hans

hannesie

Berichtdoor hannesie » vr 13 dec 2013, 23:03

Leobus schreef:Hallo,

Dat de Nassac maar een kwart gaat kosten van de OB speaker had ik even niet meegekregen.

Groet,

Leobus

Ik vermoed zomaar dat wanneer de Nassac een kegeltje als dit onder de basreflexpoort had gehad, dat de verschillen niet ZO groot zouden zijn geweest als nu het geval was in de toch wel moeilijke ruimte.
679_0.jpg
Het was voor mij de verrassing, ik had hem al wel beter gehoord, maar nog niet op zo een harde ondergrond gehoord, wel op tapijt, en Andre waarschijnlijk ook niet. :mrgreen:
Wat niet weg neemt dat de OB wel voor veel mensen een/de grote verrassing was. :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hans

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » vr 13 dec 2013, 23:14

hans_b schreef:Ik kon helaas niet gisteravond. Ben heel benieuwd hoe hij klinkt. Kom zeker een keer luisteren.
Wel erg gaaf dat er weer een mooie open baffle bij is!

Hoi Hans...je hebt heel wat gemist en dan bedoel ik niet tegen een balletje slaan :wink:
Kom gerust een keer luisteren.

Grt Andre

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » vr 13 dec 2013, 23:23

hannesie schreef:
Leobus schreef:Hallo,

Groet,

Leobus

Ik vermoed zomaar dat wanneer de Nassac een kegeltje als dit onder de basreflexpoort had gehad, dat de verschillen niet ZO groot zouden zijn geweest als nu het geval was in de toch wel moeilijke ruimte.
679_0.jpg
Het was voor mij de verrassing, ik had hem al wel beter gehoord, maar nog niet op zo een harde ondergrond gehoord, wel op tapijt, en Andre waarschijnlijk ook niet. :mrgreen:
Wat niet weg neemt dat de OB wel voor veel mensen een/de grote verrassing was. :D

We kunnen de Nassac ook leveren met de poort in de achterkant......had helaas geen gatzaag bij me :goeie:
maar zo'n verspreiding kegel gaan we eens proberen of dat effectief is :dank:

Walt

Berichtdoor Walt » za 14 dec 2013, 14:21

Ik ben wel benieuwd hoe de aanwezigen het transmisionline laag zich vinden verhouden tot het W-frame open baffle laag van de Daudio W1...

Verder ben ik het eens met Leobus dat de montage van de tweeter er op deze manier strak uitziet.

Groetjes Walter

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » za 14 dec 2013, 14:27

Walt schreef:Verder ben ik het eens met Leobus dat de montage van de tweeter er op deze manier strak uitziet.

Groetjes Walter

+1
Ik vind de montage van de AMT ook zeer geslaagd.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

Leobus

Berichtdoor Leobus » za 14 dec 2013, 15:28

Walt schreef:Ik ben wel benieuwd hoe de aanwezigen het transmisionline laag zich vinden verhouden tot het W-frame open baffle laag van de Daudio W1...

Verder ben ik het eens met Leobus dat de montage van de tweeter er op deze manier strak uitziet.

Groetjes Walter

Dat laag was voor mij lastig te beoordelen. Ik heb niet heel lang geluisterd, maar met de nummers die ik hoorde klonk het best goed. Iets aan de bescheiden kant zou ik zeggen. Maar dat kan ook komen doordat we voor de pauze naar het laag van de Nassac hebben geluisterd. Dat was te veel en te zoemerig. Kwestie van opnieuw wennen misschien. Of het beter of slechter is dan van de W1 durf ik niet te zeggen. Allebei geen straf.

Groet,

Leobus

Eloquentia

Berichtdoor Eloquentia » za 31 mei 2014, 18:41

Beste Hans,
Bedankt voor het verslag op de site van AVMN, de Eloquentia kan een behoorlijk niveau halen maar zoals je schreef is 160dB niet mogelijk :think:
Groet Aad

hannesie

Berichtdoor hannesie » za 31 mei 2014, 22:29

Blijkbaar heeft Marcel (de man die de bespreking/recensie schrijft) zijn registratie/bandje niet goed beluisterd, ik heb het er alleen zonder enige correctie er op gekwakt. :rofl:

Ik zal nog even kijken of ik er morgen even tijd voor heb, zag namelijk ook dat hij een verkeerde Visaton noemde voor de TL.
Hans

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » zo 01 jun 2014, 0:02

He Hans,

Tja en dat heeft dus 6 maanden geduurd, om zo iets onbenulligs op de site te kwakken, volgens mijn beleving is er heel wat meer te vertellen als een opsomming van componenten die er gebruikt zijn.

Los van de onjuistheden die er vermeld worden,...... eigenlijk om zaken die er niet toe doen, staat er nauwelijks informatie over de beleving van de luisteraars op het geen wij gedemonstreerd hebben, er zijn Audio Verenigingen die dat een stuk serieuzer oppakken. :think:

Zoals je zult begrijpen zijn wij na 6 maanden enigszins teleurgesteld, niet in jou, want wij weten dat jij er flink achteraan gezeten hebt. :goedzo:

Groet Andre
Laatst gewijzigd door Speakerkits op zo 01 jun 2014, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Walt

Berichtdoor Walt » zo 01 jun 2014, 9:01

Hallo Andre,

Het beste is toch als mensen zo'n speaker echt zelf gaan beluisteren... Wellicht is het een idee om dit jaar met deze speaker op de Xfi te gaan staan? Dan heb je gelijk een mega publiek te pakken!

Groetjes Walter

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » zo 01 jun 2014, 13:50

Hoi Walter

Ja dat is beslist beter, helaas ontbreken daar de middelen voor...bekende kip/ei verhaal

Het demonstreren van nieuwe proto's bij audioclubs doen wij voornamelijk om terugkoppeling te krijgen van een wat groter luisterpubliek, dat kan natuurlijk negatieve of positieve kritiek opleveren, soms kan je daar dan de proto nog iets op aanpassen, en natuurlijk een klein beetje publiciteit, verder vinden wij het gewoon leuk om te doen.

Waar het hier om gaat is dat het 6 maanden geduurd heeft voordat er iets geplaatst is door een clublid die dat normaal gesproken doet, en het dan uiteindelijk even snel afgeraffeld en dus verre van compleet is.

Groet Andre

Eloquentia

Berichtdoor Eloquentia » zo 01 jun 2014, 17:29

Hi Hans ik sluit me aan bij de reactie van Andre, we weten dat het jou geen blaam treft sterker nog jou inzet je mening alsmede de vele positieve gesprekken die we met elkaar voeren stellen we zeer op prijs, laat dit ook gezegd zijn. Grt Aad

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 01 jun 2014, 21:58

Het lijkt mij dat de problemen "uit de lucht" zijn. :mrgreen:
Nu een mix van het verslag op de site van AVMN.
Hans

Terug naar “Persberichten”