Demonstratie 17 mei, bestaande en nieuwe modellen

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Speakerkits
ZA-sponsor: Speakerkits / S&C, Dordrecht

Demonstratie 17 mei, bestaande en nieuwe modellen

Berichtdoor Speakerkits » wo 30 apr 2014, 22:27

Speakerkits organiseert op zaterdag 17 mei (bij voldoende belangstelling) een luister dag, met indrukwekkende luidsprekers zoals de Eloquentia, de Nassac en de exclusieve primeurs de Andante en Nassac mini.

De Eloquentia en Nassac behoeven denk ik geen toelichting

De Andante:
Dit is een ontwikkeling vanuit de kennis opgedaan bij de ontwikkeling van de Eloquentia en het principe van de transmissielijn.
De laagweergave van een goed afgestemde transmissielijn (TL) luidspreker wordt door vele muziek liefhebbers zeer gewaardeerd.
Een goed afgestemde TL produceert een indrukwekkend onvervormd laag.
Om de TL te kunnen inzetten voor de weergave in het middengebied, bij de Andante zelfs tot 7 kHz,er is veel geïnvesteerd in onderzoek om efficiënt de oneven harmonisch vervorming efficiënt te kunnen onderdrukken.
Na vele luistersessies, metingen, bouwen proefmodellen zijn we hierin uiteindelijk geslaagd.
De assemblage van een complexe luidspreker als de Andante is vanzelfsprekend ingewikkelder dan een gesloten of basreflex behuizing, alleen al voor de constructie van de Andante zijn 17 stuks gezaagde en/of CEC gefreesde panelen toegepast.

De naam van de Andante is van oorsprong een Italiaanse muziekterm die aangeeft in welk tempo een muziekstuk gespeeld moet worden en dat vonden we een treffende overeenkomst dat de Andante muziek weergeeft zoals het bedoeld is.

Nassac mini:
De Nassac mini is een compacte luidspreker die als nearfield kan worden is gezet maar ook als volwaardig full-range luidspreker en eventueel ondersteund met een subwoofer.

De mini is een tweeweg systeem waarbij het hoog middels een miniAMT, vanaf 8 kHz de mid/laag unit aanvult zodat het gebied waar ons oor het meest gevoelig is wordt gevrijwaard van frequentie overgangen.

Om deel te nemen aan onze luistersessies is aanmelden noodzakelijk. Reserveren kan via email naar info@speakerkits.nl met uw contactgegevens en uw voorkeur voor ochtend of middag sessie. U krijgt van ons een bevestiging via een e-mail, dit is tevens uw reservering bewijs. Er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus wees er snel bij.

Alleen met een reservering is een luisterplaats gegarandeerd.

Ochtend sessie (10:00 tot 12:30) of middag sessie (13:00 tot 15:30)

Adresgegevens
Speakerkits
Kamerlingh Onnesweg 20 (18 locatie demonstratie)
Dordtse kil I Dordrecht 3316GL
info@speakerkits.nl

hannesie

Re: Demonstratie 17 mei, bestaande en nieuwe modellen

Berichtdoor hannesie » do 01 mei 2014, 0:34

Nou, dan zal ik mij maar inschrijven voor de ochtend, in de middag heb ik al weer wat anders.

Lijkt mij wel erg leuk dat nu in de definitieve uitvoering te horen.
Hans

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » za 17 mei 2014, 12:07

Er staat weer wat mooi nieuw spul bij!
Ik ga nu eerst luisteren :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » za 17 mei 2014, 13:35

Dat buitenste stel heeft wel een paar aparte vloersteunen eronder.
Als dat zelf gebouwd is, mijn complimenten ! :D

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » zo 18 mei 2014, 15:37

Hoi Hans,

En wat vond je ervan, nog gelegenheid gehad om even te luisteren, bijgaand nog wat foto's

grt Andre
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 18 mei 2014, 18:16

Hoi Andre,

Ja, wel tijd gehad om te luisteren naar de Andante en de Nassac mini.

De Eloquentia had ik natuurlijk al wel beluisterd, ook in een grotere ruimte.
Toen ik binnen kwam was de Andante (TL) aan het spelen, die had ik al wel in de ontwikkelfase beluisterd.
Dat is dus nu met de definitieve opzet echt mooi met het laag tot aan het hoog, een volwassen geluid met veel ruimte in het geluidsbeeld, open en dynamisch.
Deed mij een beetje denken aan de Master van Dynamic Solutions met zo een Scan Speak in beweging. :mrgreen:

De Nassac Mini was dan voor zo een kleine box ook heel lekker met duidelijk een ander karakter juist in het laag merkte je daar wat minder druk in het laag in verhouding tot de Andante, maar mooi uitgebalanceerd in het totale beeld.
Lekker muziek voor de demo, en de ruimte was ook prima geschikt voor dit soort luistersessies.

Ik moest door naar een bruiloft en geen tijd meer, toen die geïnteresseerden voor de Eloquentia binnen kwamen, om na te praten.

Ik heb een mooie indruk kunnen krijgen nu in deze setting.
Bedankt.

P.S. hoe ga je dit aan de man brengen, zelfbouw pakket o.i.d.?
Hans

Speakerkits

Berichtdoor Speakerkits » ma 19 mei 2014, 16:15

Succesvolle demodag voor Speakerkits

Op zaterdag 17 mei heeft Speakerkits haar deuren geopend in een nieuwe luisterruimte voor de introductie van de 3 nieuwe modellen de” Eloquentia”, de “Andante” en de MiniNassac.

De Eloquentia is een hybride systeem namelijk een dipool voor het midden en hoog aangevuld door een transmissionline voor het laag. Speciaal voor de Eloquentia zijn luisteraars uit België afgereisd om deze te beluisteren.

De opmerkingen van onze zuiderburen was dat de geluidsweergave van de Eloquentia tot de top behoord vergeleken met high-end commerciële luidsprekers die een veelvoud kosten van de Eloquentia, maar niet in de buurt komen voor wat betreft de muzikale vertolking.

Kijk dit horen we graag.

De Eloquentia wordt dan ook aan onze gewaardeerde zuiderburen thuis afgeleverd, in gemeten en afgeregeld zodat de weergave optimaal is gewaarborgd. De nieuwe Andante en de MiniNassac zijn de primeur van de demodag en voor het eerst aan het publiek getoond maar vooral beluisterd.

De Andante is een “fullrange” 2 weg systeem bestaande uit een midwoofer en tweeter, die pas vanaf 7 kHz wordt ingezet. Ook de Andante heeft een labyrint systeem voor het laag, (-3dB 27Hz) waarvan de TL specifiek is ontworpen om de oneven harmonische vervorming effectief te dempen om voor stemmen zo belangrijke middengebied te kunnen vrijwaren fase fouten die nu eenmaal inherent zijn tengevolge van filtering.

Onder de toehoorders bevonden zich ook leden van audioverenigingen uit midden Nederland en Oost Brabant die de opmerking maakte dat alle modellen de eigenschap hebben een coherent geluidsbeeld produceren en soms niet konden vast stellen welke speaker stond te spelen, de muziek ontstaat in de ruimte volkomen los van de speaker, wij werden haast verlegen van de positieve reacties.

De benjamin van de gedemonstreerde modellen was de MiniNassac. Ontworpen conform de facetten van de Nassac maar voorzien van een breedband luidspreker die boven de 8 kHz wordt aangevuld door een AMT tweeter. Ook hier is gekozen voor de hoge frequentie om het belangrijke middengebied te ontzien van filtering.

Ook hier werden lof uitingen gegeven en de vraag gesteld of we hier nog een center en sub willen ontwikkelen voor een high-end 5.1 systeem. Kortom het was een geslaagde demo dag en we bedanken de luisteraars voor hun komst naar Dordrecht op deze zon overgoten zaterdag en natuurlijk voor de positieve reacties die wij in ontvangst mochten nemen.

Ook willen we onze Janet bedanken voor het verzorgen van de catering.

Andre en Aad

Terug naar “Persberichten”