Hypex Fusion Plate amps

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

dynamike

Re: Hypex Fusion Plate amps

Berichtdoor dynamike » do 28 jun 2018, 21:21

We hebben het een flink aantal maanden geleden gehad over de beschikbaarheid van het 3e DSP kanaal bij de 2-kanaals Fusion Amps. Dat er in de 2- en 3-kanaals Fusion Amp hetzelfde 3-kanaals DSP bordje zit, maar dat er bij de 2-kanaals versie gewoon een balanced output headertje ongebruikt is. Is het 3e DSP kanaal in HFD uiteindeljk gewoon beschikbaar, zoals in ds23man's proto? Of wordt er nu gedetecteerd dat het een 2-kanaal Fusion Amp is en wordt zo het 3e kanaal geblokkeerd?

Op deze wijze zouden we zelf nog een bestaande actieve sub eraan kunnen filteren.
Mvg, Mike

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 29 jun 2018, 7:55

Helder schreef:Ja, de lijnen wel, de bolletjes natuurlijk niet, ik kan geen filters toevoegen. Impulse en step lukken wel, net als delay en volume.

Je moet eerst rechtsklikken in de grafiek, je krijgt dan add filter te zien. Daar klik je dan met links op en dan verschijnt boven in de linker kolom: set filter parameters met een drop down box voor het filtertype. Kies daar het gewenste type. Als je unity kiest dan is er geen filtertype geselecteerd en verdwijnt het bolletje weer in je grafiek.
Fusion Filterdesign

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 29 jun 2018, 8:17

dynamike schreef:We hebben het een flink aantal maanden geleden gehad over de beschikbaarheid van het 3e DSP kanaal bij de 2-kanaals Fusion Amps. Dat er in de 2- en 3-kanaals Fusion Amp hetzelfde 3-kanaals DSP bordje zit, maar dat er bij de 2-kanaals versie gewoon een balanced output headertje ongebruikt is. Is het 3e DSP kanaal in HFD uiteindeljk gewoon beschikbaar, zoals in ds23man's proto? Of wordt er nu gedetecteerd dat het een 2-kanaal Fusion Amp is en wordt zo het 3e kanaal geblokkeerd?

Op deze wijze zouden we zelf nog een bestaande actieve sub eraan kunnen filteren.

Helaas is het derde kanaal uitgeschakeld bij 2 weg versies.
Fusion Filterdesign

dynamike

Berichtdoor dynamike » vr 29 jun 2018, 8:32

ds23man schreef:
dynamike schreef:We hebben het een flink aantal maanden geleden gehad over de beschikbaarheid van het 3e DSP kanaal bij de 2-kanaals Fusion Amps. Dat er in de 2- en 3-kanaals Fusion Amp hetzelfde 3-kanaals DSP bordje zit, maar dat er bij de 2-kanaals versie gewoon een balanced output headertje ongebruikt is. Is het 3e DSP kanaal in HFD uiteindeljk gewoon beschikbaar, zoals in ds23man's proto? Of wordt er nu gedetecteerd dat het een 2-kanaal Fusion Amp is en wordt zo het 3e kanaal geblokkeerd?

Helaas is het derde kanaal uitgeschakeld bij 2 weg versies.

Jammer. Is het puur uitgeschakeld in software? Of is er hardwarematig ook iets anders?
Mvg, Mike

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 29 jun 2018, 8:43

Softwarematig.
Fusion Filterdesign

dynamike

Berichtdoor dynamike » vr 29 jun 2018, 8:58

ds23man schreef:Softwarematig.

Oké. Dus als we het lief vragen willen ze misschien wel een 0 in een 1 veranderen om een derde DSP kanaaltje te unlocken. Of ons vertellen hoe we in het servicemenuutje moeten komen om het zelf te doen :sure:
Mvg, Mike

Jan-Peter
ZA-sponsor: Hypex Electronics

Berichtdoor Jan-Peter » vr 29 jun 2018, 10:11

dynamike schreef:
ds23man schreef:Softwarematig.

Oké. Dus als we het lief vragen willen ze misschien wel een 0 in een 1 veranderen om een derde DSP kanaaltje te unlocken. Of ons vertellen hoe we in het servicemenuutje moeten komen om het zelf te doen :sure:

Helaas, dit gaat alleen maar meer support vragen opleveren indien het niet werkt, dus zit niet in de planning. Iedereen vergeet gewoon hoeveel support we moeten geven op dit soort producten. Dat gaat zo ver dat er dagelijks vragen komen over welke kast en speakers ze moeten gebruiken. Soms krijg je frequentie curves en impedantie metingen toegestuurd met de vraag welk filter past hier het beste bij... :think:

Dus..., nee. We moeten ergens een grens trekken.

Helder

Berichtdoor Helder » vr 29 jun 2018, 10:15

ds23man schreef:
Helder schreef:Ja, de lijnen wel, de bolletjes natuurlijk niet, ik kan geen filters toevoegen. Impulse en step lukken wel, net als delay en volume.

Je moet eerst rechtsklikken in de grafiek, je krijgt dan add filter te zien. Daar klik je dan met links op en dan verschijnt boven in de linker kolom: set filter parameters met een drop down box voor het filtertype. Kies daar het gewenste type. Als je unity kiest dan is er geen filtertype geselecteerd en verdwijnt het bolletje weer in je grafiek.

Dank voor je aanwijzing, ds23man, maar dit heb ik allemaal al enkele keren gedaan, gewoon, volgens de handleiding .........
:oops:
En toen realiseerde ik me dat ik net een nieuwe muis heb, ergonomisch, verticaal, met 3 ipv 2 klikmogelijkheden.
Je houdt het toch niet voor mogelijk. Probleem opgelost. Excuus voor de gevraagde aandacht.

FritsK

Berichtdoor FritsK » vr 29 jun 2018, 14:51

Jan-Peter schreef:Dat gaat zo ver dat er dagelijks vragen komen over welke kast en speakers ze moeten gebruiken. Soms krijg je frequentie curves en impedantie metingen toegestuurd met de vraag welk filter past hier het beste bij... :think:

Volgens mij zou je dit soort vragen grotendeels met een FAQ, eigen forum en video's/ tutorials van de software op kunnen lossen... Ik merk dat ik daar ook behoefte aan heb hij het inregelen van mijn Fusion's.

Overigens gisteren even kort wat ingeregeld vanuit eerdere metingen met REW. En geluisterd... Wat een plaatsing, dynamiek en strakheid. Slechte producties zijn prima te beluisteren, goede producties halen de speaker compleet weg. Ongehoord (niet dat ik al veel heb gehoord overigens). Letterlijk weer met kippenvel mijn collectie opnieuw beluisterd. miniSharc + Curryman + UcD's eat your heart out! \:D/

Nu even een kistje maken voor de amps. Komen voorlopig niet in een speakerkast te zitten omdat ik zo blij ben met m'n huidige speakers.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 29 jun 2018, 15:45

FritsK schreef:
Jan-Peter schreef:Dat gaat zo ver dat er dagelijks vragen komen over welke kast en speakers ze moeten gebruiken. Soms krijg je frequentie curves en impedantie metingen toegestuurd met de vraag welk filter past hier het beste bij... :think:

Volgens mij zou je dit soort vragen grotendeels met een FAQ, eigen forum en video's/ tutorials van de software op kunnen lossen... Ik merk dat ik daar ook behoefte aan heb hij het inregelen van mijn Fusion's.

Kijk, het blijft natuurlijk een product voor de zelfbouwer, net als bij passieve filters mag je toch wel verwachten dat enige basiskennis aanwezig is ( en die ruimschoots te vergaren is op het net). Wat een groot voordeel is met een dsp dat de leercurve veel sneller is omdat je niet eindeloos hoeft te kloten met componenten.

Overigens gisteren even kort wat ingeregeld vanuit eerdere metingen met REW. En geluisterd... Wat een plaatsing, dynamiek en strakheid. Slechte producties zijn prima te beluisteren, goede producties halen de speaker compleet weg. Ongehoord (niet dat ik al veel heb gehoord overigens). Letterlijk weer met kippenvel mijn collectie opnieuw beluisterd. miniSharc + Curryman + UcD's eat your heart out! \:D/

Ben blij dat je blij bent, deze ervaring had ik ook al met mijn 503 enginering samples. Die spelen mijn DLCP/NC400 combo helemaal weg. Oops domme opmerking, die moeten nog in de verkoop. :mrgreen:

Nu even een kistje maken voor de amps. Komen voorlopig niet in een speakerkast te zitten omdat ik zo blij ben met m'n huidige speakers.
Fusion Filterdesign

FritsK

Berichtdoor FritsK » za 30 jun 2018, 22:42

ds23man schreef:Kijk, het blijft natuurlijk een product voor de zelfbouwer, net als bij passieve filters mag je toch wel verwachten dat enige basiskennis aanwezig is ( en die ruimschoots te vergaren is op het net). Wat een groot voordeel is met een dsp dat de leercurve veel sneller is omdat je niet eindeloos hoeft te kloten met componenten.

Snap ik. Maar dat ontlast de supportmedewerker. Daarnaast maakt dat het voor beginnelingen misschien ook interessant om over te stappen op Hypex. Plus je zet jezelf meer neer als autoriteit.

ds23man schreef:Ben blij dat je blij bent, deze ervaring had ik ook al met mijn 503 enginering samples. Die spelen mijn DLCP/NC400 combo helemaal weg. Oops domme opmerking, die moeten nog in de verkoop. :mrgreen:

Haha. Hier hetzelfde.

Overigens zag ik dat zowel de FA123 als de FA252 zijn geleverd met alles in 16AWG draad. Volgens mij is dat +-1,5mm2. In de handleiding staat dat in alle modellen een 2,5mm2 draad zit en in de 3-weg voor het hoog een 1,5mm2.

FritsK

Berichtdoor FritsK » zo 01 jul 2018, 20:44

FritsK schreef:Overigens zag ik dat zowel de FA123 als de FA252 zijn geleverd met alles in 16AWG draad. Volgens mij is dat +-1,5mm2. In de handleiding staat dat in alle modellen een 2,5mm2 draad zit en in de 3-weg voor het hoog een 1,5mm2.

Correctie. In de online versie staat 2,5mm2 voor alle amps. In de bijgeleverde handleiding staat 1,5mm2 voor alle amps. Het klopt dus wel.

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » wo 04 jul 2018, 10:44

Afgelopen maandag zijn de FA253 modellen aangekomen in Groningen en zijn ze gaan testen en verzenden.

@ds23man:
Gezien deze post: http://www.diyaudio.com/forums/class-d/ ... ost5479935
Dan zullen de timing kwesties opgelost zijn neem ik aan?
RPI + Allo DigiOne > Hypex Fusion FA253 > OBL-15 variant met een Viawave GRT-145 tweeter

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 04 jul 2018, 11:11

Na veel testwerk ben ik er achter gekomen dat je Focusrite niet moet gebruiken op 44.1Khz. HFD instellen op 48K en er is niets aan de hand ( komt blijkbaar door de gescheiden AD/DA converters in dat ding).
Fusion Filterdesign

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » wo 04 jul 2018, 11:13

Van die dingen... :roll:
RPI + Allo DigiOne > Hypex Fusion FA253 > OBL-15 variant met een Viawave GRT-145 tweeter

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » do 05 jul 2018, 14:33

Ik heb ze binnen! en ze spelen in master/slave opstelling met de remote :yeah:
Bron is analoge dac en de speakers... Ehm... Setje yamahas die ik kon lenen. Kan dus niks over de geluidskwaliteit zeggen.

Setup gaat redelijk soepel. De slave wel eerst aanzetten en dan pas de master (zo kan de master de slave "zien").
Doe je dat niet dan denk je eerst een poosje dat je slave amp het niet doet :wink:

Helder

Berichtdoor Helder » vr 06 jul 2018, 11:27

Zijn binnen! 2 FA 253.
Eerste indrukken:
\:D/ ze spelen, zelfs recht uit de doos, onwaarschijnlijk mooi - zoiets heb ik nog nooit gehoord, echt verbazingwekkend

:? maar: ze zijn wel erg afhankelijk van de kwaliteit van de stroomvoorziening, en jammer genoeg hebben de echt goed stroomkabels een C13 connector die te dik is voor de C14 connector/schakelaar van de FA's. Bij de Kii Three's kwam daarop ook kritiek. Waarom deze keuze? In ieder geval, onlinekabelshop.nl zal goede zaken kunnen doen met hun C13 - C14 voeding adapter OKS-83637 2 € 18,92
:!: en ook: ze zijn erg gevoelig voor vibraties/reflecties van de vloer; zaak dus om voor goede trillingsdempers of -isolatoren te zorgen

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » vr 06 jul 2018, 11:33

Hoe is jouw ervaring met ruis?
Ik hoor als de amps aanstaan (bron kan uit of afgekoppeld) een ruis op de tweeters. Het is volume onafhankelijk.
Ik kan het horen op ongeveer 20cm afstand en vind het niet heel subtiel.

Helder

Berichtdoor Helder » vr 06 jul 2018, 11:42

De tweeter-versterker staat niet aan: ik gebruik de FA nu voor subs plus tweeweg (Kef LS50). Ik heb geen ruis gehoord.

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » vr 06 jul 2018, 11:46

Ik gebruik ze nu alleen op kant en klare passief gefilterde 2-weg speakers.
Channel 1 van de amps staan full range en daar de speakers op.
Neem aan dat jij channel 2 voor de kefs gebruikt?
Ik zal eens wisselen als ik thuis ben naar de channel 2 amp.

Jan-Peter
ZA-sponsor: Hypex Electronics

Berichtdoor Jan-Peter » vr 06 jul 2018, 12:25

Shutdown98 schreef:Hoe is jouw ervaring met ruis?
Ik hoor als de amps aanstaan (bron kan uit of afgekoppeld) een ruis op de tweeters. Het is volume onafhankelijk.
Ik kan het horen op ongeveer 20cm afstand en vind het niet heel subtiel.

Dit is volstrekt normaal. De ruis komt van de gebruikte A/D-D/A converters Als je digitaal ingaat zal de ruis waarschijnlijk nog een tikkeltje lager worden. Hoe stiller de converters zijn hoe exponentieel duurder ze gaan worden.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 06 jul 2018, 12:29

En ook nog eens afhankelijk van het rendement van de gebruikte speakers. Op mijn grote AMT's ( 86db/1w) is het doodse stilte, op een paar mordaunt short ( 92db) een lichte ruis die op 10cm al niet meer te horen is.
Fusion Filterdesign

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » vr 06 jul 2018, 13:12

Ok helder...
Ga ik geen tijd verspillen met testen van de verschillende amps...

Wieger61

Berichtdoor Wieger61 » vr 06 jul 2018, 13:42

Kan je in de HFD biquad-coëfficiënten invoeren?

Eelco77

Berichtdoor Eelco77 » za 07 jul 2018, 19:54

Ik heb mijn fa-501 ontvangen. Deze wil ik inzetten voor mijn Focal electra sw1000, waar de bash versterker defect van was.

Ik krijg echter op de analoge input heel weinig output. Ik moet een gain van van 20db inzetten om enige output te krijgen.

De output van de subwoofer vanaf de versterker is verder ok, ik gebruikte tijdelijk een kanaal van mijn rotel rb985 voor de subwoofer.

Wie heeft tips ?

Terug naar “Persberichten”