Hypex Fusion Plate amps

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

R.A.M.

Re: Hypex Fusion Plate amps

Berichtdoor R.A.M. » vr 24 aug 2018, 7:47

In dat geval, yep dan gebruik je inderdaad dezelfde soort versterker, dank!

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » vr 24 aug 2018, 8:00

Is er een reden waarom het hoog passief gefilterd beter zou klinken dan actief gefilterd?
RPI + Allo DigiOne > Hypex Fusion FA253 > OBL-15 variant met een Viawave GRT-145 tweeter

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 24 aug 2018, 8:30

Puur technisch gezien is het slechter omdat je de offset van de drivers niet kan corrigeren met delay.
Fusion Filterdesign

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » vr 24 aug 2018, 9:15

Bedoel je met offset de time alignement (tweeter wat naar achteren)? Of bedoel je iets anders...
RPI + Allo DigiOne > Hypex Fusion FA253 > OBL-15 variant met een Viawave GRT-145 tweeter

dynamike

Berichtdoor dynamike » vr 24 aug 2018, 9:23

Omdat er twee op 1 DSP channel zitten kun je ze niet afzonderlijk instellen.
Mvg, Mike

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » vr 24 aug 2018, 9:48

Ok, dus passief gefilterd is technisch slechter...
Ga zelf een aktief 3 weg maken dus was wel geintereseerd .
Zoals met alles zullen de meningen wel uiteen lopen :lol:

dynamike

Berichtdoor dynamike » vr 24 aug 2018, 11:37

Shutdown98 schreef:Ok, dus passief gefilterd is technisch slechter...

Beetje tricky om je conclusie zo te formuleren vind ik. In dit geval waar er bij een drieweg gekozen wordt voor tweeweg DSP plus passief filter ben je minder flexibel in je driver-keuze en baffle ontwerp, omdat je met DSP op elk kanaal achteraf nog afzonderlijk delays e.d. kan tweaken. Beetje algemeen actief/passief filter verschil. Of specifiek dit onder de noemer 'technisch slechter valt' weet ik niet. Als je het filter goed afstemd op je drivers en baffle (zoals Troels volgensmij doet), dan zit er misschien maar weinig verschil in?

Toen ik een beetje in de actieve filters dook las ik in ieder geval dat het 'technisch beter' is om geen passieve componenten tussen de driver en versterker te hebben, wat pleit voor actieve filtering voor elk kanaal.
Mvg, Mike

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » vr 24 aug 2018, 18:35

Het technisch beter verhaal voor rechtstreeks de drivers op de versterker (actief dus) gaat alleen op voor de laagweergave. Als je goed ontwerpt dan is het vanuit technisch oogpunt niet te onderbouwen dat actief per definitie beter is dan passief. En vanuit luisteren al helemaal niet. Beiden hebben voor- en nadelen.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

Pascal-Janssen

Berichtdoor Pascal-Janssen » zo 26 aug 2018, 8:26

Anton.H schreef:Heb problemen met het automatisch in en uit schakelen van een Fa501.

Als ik Autodetect aan zet gaat de sub-amp netjes na 15 min uit bij geen signaal. 
Maar als ik dan de receiver aanzet. Niets. Dan staat de fusion Fa501 amp op XLR. En ik maak gebruik van RCA. 
Als ik dan analoog RCA aan klik gaat de sub gewoon spelen. Dacht dat het dan opgelost was. Maar dan gaat de sub-amp dus niet meer in standby als ik de receiver uit zet.

Heb een verloopje gekocht van RCA naar XLR. Omdat de sub-amp elke keer op actief XLR stond als ik hem aanzetten.

Heb de verloop stekker  van RCA naar XLR uitgeprobeerd. 

Gaat met Autodetectie netjes in standby. Maar niet automatisch aan. 

Als ik dan de receiver aanzet, en de sub-amp uit zet en weer aan zet. Krijgt de sub-amp wel gelijk signaal. 
Lijkt wel of de Autodetectie het gewoon niet doet.

Heb op de receiver het volume van het sub-kanaal op +10dB gezet. Maar dat maakt ook niets uit.

Heb nog geen metingen gedaan met HFD. Maar volgens mij heeft dat niets met Autodetectie te maken.

Hebben jullie een idee wat ik fout doe?

Ik herken het probleem, ze zouden met een firmware update bezig zijn.mijn ervaring met de FA501:

Ik hade fa501 aangesloten op mijn definitieve 5.1 set-up, op de sub out van de onkyo TX-NR609 receiver. 

De front speakers staan op -7dB en de center op -6dB, de back speakers op -4dB ingesteld.

Ik merkte al det het lijnsignaal van de fa501 (RCA) erg ongevoelig is. Om het wat gevoeliger te krijgen heb ik onderstaande instelling gedaan:

RCA instelling gezet op +7dB (1.0V RMS) (2x Soldeerbrug is gelegd zoals in de manual staat). 

Dan alsnog moet ik sub out van de Onkyo receiver zelfs op +12dB zetten voordat de fa501 pas inschakeld (bij muziek met veel bass)

Het totaal volume van de onkyo receiver staat dan op 45dB (vrij hard voor muziek in een huiskamer van 7x4m)

Overige plate amps die ik in huis heb schakelden al in bij +-33/35dB in.

Overige instellingen van de fa501:

-de schuifbalk (gain volume) staat op 0dB. 

-Het inschakel volume is op -20dB geconfigureerd, anders staat de subwoofer erg hard mee te draaien als die ingeschakeld word.

-De gain potentiometer (fa501) staat in het midden.

Wat er verder nog opvalt wat zeer vreemd is is dat fa501 verplicht op een geaard stopcontact moet worden aangesloten.

Anders werkt de automatische uitschakeling binnen de ingestelde tijd niet.

Dit heb ik uitgebreid getest met een uitschakeltijd van 1 minuut op een geaard en een ongeaard stopcontact.

Dit betekend dus dat ik een aardedraad vanuit de meterkast, door de centraaldoos en naar het stopcontact (waar de subwoofer komt te staan) moet trekken.

Dit alles bij mekaar vind ik toch niet ideaal.
Het totaalplaatje van het product functioneert niet goed genoeg naar mijn verwachting daarom heb ik de FA501 geretourneerd.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 26 aug 2018, 8:52

Toch wel raar allemaal, mijn 3 weg plates schakelen al in als ik er plug in douw. Zou een specifiek sub probleem kunnen zijn omdat de ingangsprinten anders zijn. Dat van die aarddraad kan alleen maar komen door lekstroom via de aarding van de ingang, toevallig kabeltv aangesloten?
Fusion Filterdesign

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 26 aug 2018, 9:03

Overigens gaan we in september alle bugs en wensen op een rijtje zetten om met een update te komen.
Fusion Filterdesign

dwijtsma

Berichtdoor dwijtsma » zo 26 aug 2018, 9:53

Ik heb het niet zo uitgebreid uitgezocht.
, maar mijn plateamp gaat niet uit terwijl dat wel is ingesteld. Daarom altijd maar met de hand aan en uit zetten...

Gebruik ook RCA ingang. Misschien maar even een verloopje maken naar XLR
Audio set:
PI streamer - NAD 165BEE - 2xUCD180HG - Avalon Avatar - Hypex FA501 - CSS SDX15 closed sub

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 26 aug 2018, 11:06

Heb je de plate geaard aangesloten?
Fusion Filterdesign

Pascal-Janssen

Berichtdoor Pascal-Janssen » zo 26 aug 2018, 12:56

ds23man schreef:Toch wel raar allemaal, mijn 3 weg plates schakelen al in als ik er plug in douw. Zou een specifiek sub probleem kunnen zijn omdat de ingangsprinten anders zijn. Dat van die aarddraad kan alleen maar komen door lekstroom via de aarding van de ingang, toevallig kabeltv aangesloten?

Er word hier Digitaal TV gekeken via de CI+ module in de TV.
AOP van Ziggo is geaard.
De Onkyo TX-NR609 receiver heeft aan de 230V geen aarde aan de stekker nodig.

dynamike

Berichtdoor dynamike » ma 27 aug 2018, 9:47

ds23man schreef:Overigens gaan we in september alle bugs en wensen op een rijtje zetten om met een update te komen.

Ik heb mijn wens al een paar keer genoemd: Ik wil een bestaande actieve sub aan de FA hangen. Er is geen output op de FA waarbij het volume meeschaalt met de FA, BEHALVE het derde ongebruikte DSP kanaal op de 2 kanaals FA. Ik begrijp dat dit expres softwarematig is vergrendeld omdat dit vragen bij gebruikers kan opwekken, maar hier moet toch een gebruikersvriendelijke oplossing voor bedacht kunnen worden. Een 2-kanaals-FA-only pre-out module? Een waarschuwing wanneer je het 3e kanaal vinkje in de software aanklikt? Desnoods een ongefilterde (maar wel volume controlled) pre-out, dan hang ik er zelf wel een MiniDSP achter 8)

Voor mijn 2.1 setup (2x 2weg + 1x sub) ben ik nu verplicht om alles opnieuw te bouwen, in plaats van eerst de fronts upgraden en daarna een keer de sub, wat ik van plan was. Nu doe ik helemaal niks. Geen tijd en geld om alles in 1x te doen.
Mvg, Mike

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 27 aug 2018, 12:35

ds23man schreef:Overigens gaan we in september alle bugs en wensen op een rijtje zetten om met een update te komen.

een DSP-loze versie voor als je de filtering al gedaan hebt. :bakkie:
(of is de DSP module makkelijk te overbruggen?)
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 27 aug 2018, 14:22

En dan een minidsp ervoor knopen? :think: :think: :think: :think:
Fusion Filterdesign

Shutdown98

Berichtdoor Shutdown98 » ma 27 aug 2018, 15:32

Hebben we het hier over wensen voor een firmware update of een versie 2.0 die ook hardware aanpassingen kan hebben?

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 27 aug 2018, 15:44

ds23man schreef:En dan een minidsp ervoor knopen? :think: :think: :think: :think:

niet noodzakelijk, een DLCP, de filtering in een HT-receiver, of een analoog actief filter mag ook (dat laatste is waar ik zelf aan dacht, dan wil je namelijk geen DSP ivm de delay die dat altijd geeft en wat je dus niet op de andere kanalen kan hebben)
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » ma 27 aug 2018, 17:17

Shutdown98 schreef:Hebben we het hier over wensen voor een firmware update of een versie 2.0 die ook hardware aanpassingen kan hebben?

Firmware.
Fusion Filterdesign

Wieger61

Berichtdoor Wieger61 » do 30 aug 2018, 21:37

Een update zou goed uitkomen: De FA123 gedraagt zich als een stuge Grunninger. Wijzig ik de slave moet ik een specifieke, mij onbekende procedure, dus trail & error door om hem naar de master te laten luisteren. Anders weigert die gewoon dienst. Ook heb ik de knop nog niet gevonden om in de HFD in te zoomen op de stapresponsie zodat die überhaupt te analyseren is. Ook vergeet de HFD welk filter ik aan het instellen ben als ik even van programma verander (alt + tab) en terug kom. Of moet ik elke keer instellen waar ik mijn impulsresponsies in txt vandaan haal. Enz, enz. Uiteindelijk lukt het wel, maar wat een gedoe. Of verspringt de selectie als je van een filter de frequentie wil aanpassen. Op die manier even 250 in 200 veranderen is er niet bij. Soms vul je per ongeluk 0 in en dan kun je het filter weggooien: delen door nul! ZUCHT. Zo'n bewerkelijke plateamp raad je alleen een techneut aan die dit leuk of geen probleem vindt. Ook kan Hypex leren van de ondersteuningssite van miniDSP. Zij hoeven veel minder domme vragen te beantwoorden, lijkt me. Die vragen staan namelijk al op het forum beantwoord. Waarom gebruikt de HFD in de layout de woorden FIR en bi-quad als je die toch niet rechtstreeks kunt instellen. Je suggereert functionaliteit die je uiteindelijk niet biedt, waarmee je klanten teleurstelt. Oh ja, het ontgaat Me ook wat je in HFD met die kralenketting in de advanced mode kan. Beetje heen en weer schuiven. Maar misschien ligt dat aan mij.
Laatst gewijzigd door Wieger61 op di 18 sep 2018, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Wieger61

Berichtdoor Wieger61 » zo 02 sep 2018, 21:53

En waarom is het filter dat in de dropdown-menu 'AsymShelf' heet, een 'Pole/Zero pair replacer' waarbij pole en zero precies andersom liggen dan bij een gewone 'AsymShelf' die je net hebt ingesteld. De 'Shelf2' is ook geen 'Second order shelving replacer'. Verwarrend.

satefan

Berichtdoor satefan » ma 03 sep 2018, 21:06

Zojuist mijn order geplaatst voor 2 FA122's met de remote control onderdelen. Ze gaan een 92db tweeweg systeem aansturen. Het wachten is begonnen :-)

Satefan
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

satefan

Berichtdoor satefan » di 04 sep 2018, 15:51

satefan schreef:Zojuist mijn order geplaatst voor 2 FA122's met de remote control onderdelen. Ze gaan een 92db tweeweg systeem aansturen. Het wachten is begonnen :-)

Satefan

En net een bericht dat ze onderweg zijn. Lekker rap!

satefan

Berichtdoor satefan » za 08 sep 2018, 15:55

satefan schreef:
satefan schreef:Zojuist mijn order geplaatst voor 2 FA122's met de remote control onderdelen. Ze gaan een 92db tweeweg systeem aansturen. Het wachten is begonnen :-)

Satefan

En net een bericht dat ze onderweg zijn. Lekker rap!

Nog even 2 vragen:

1) op welke samplefrequentie werken de biquads?
2) op welke woordbreedte wordt de audioprocessing gedaan bij de biquads? De fixed point ADAU1450 biedt twee mogelijkheden: single precision (32 bits) of double precision (64 bits)?

Groet,

Stefan
Laatst gewijzigd door satefan op za 08 sep 2018, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Persberichten”