ds23man schreef:erik1977 schreef:ds23man schreef:Dan zou ik maar eens naar de KNO arts gaan.
Goh wat een zinvolle bijdrage zeg, dank je wel.
Als je verder niets zinnigs te melden hebt wil je dan wegblijven uit dit topic?
Je kunt wel even gelijk gaan azijnpissen, maar ik heb ook een lichte vorm van tinnitus. Niet zo verbazingwekkend na meer dan 30 jaar als geluidstechnicus gewerkt te hebben. Mijn ervaring is dat het vooral opgewekt wordt door het gebied rond de 3 Khz, goh wat apart Bert nee hoor dat is nou het punt waar ons gehoor het meest gevoelig is ( vrij vertaald naar Bert Visscher). Ik heb dat gebied van jongs af aan al irritant gevonden en dipte daar bewust in mijn mixen en PA afstellingen. Beetje dippen in dat gebied ( wat ik in mijn systemen ook doe, lang leve de dsp!), levert een hoop luisterplezier op.
Kijk, als je die eerste reactie wat uitgebreider had neergezet met wat je nu vertelt had het op mij niet overgekomen als topicvervuiling maar als waardevolle tip. De pieptoon waar ik last van heb is niet van vandaag of gisteren en voor zover ik weet zijn er ook geen passende behandelingen in Nederland dus ik heb ermee leren leven. In die zin weet ik niet wat een KNO arts kan toevoegen maar misschien is het inderdaad de moeite waard. Misschien adviseert hij wel een DSP.

Persoonlijk denk ik toch dat het iets in het filter moet zijn, dit is uiteraard niet het eerste setje speakers wat hier staat te spelen en deze triggeren ineens een pieptoon bij me. Aan de bron, versterker, akoestiek, bekabeling of plaatsing is niets veranderd.
Ik ga van het weekend toch eens kijken of er nog wat te tweaken valt aan het filter en nog eens goed checken of ik alles wel goed opgebouwd heb.