3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

ray5150

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Berichtdoor ray5150 » di 25 sep 2018, 11:53

Aluminium plaatjes, graveren, logo.
Ik voorzie een gat in de markt voor onze freeskees. :mrgreen:

meiborg

Berichtdoor meiborg » di 25 sep 2018, 13:50

Het zou me niks verbazen als Walt in het echies, helemaal niet met audio bezig is maar gewoon dit soort berichten post op verschillende forums om eens lekker te lachen hahaha.
Once it was impossible to find any Bond villains older than myself, I retired. -- Roger Moore

rikpost

Berichtdoor rikpost » di 25 sep 2018, 17:06

[quote="wouter"]

Ja Rik, elke 6 seconden sterft een klein kind door ondervoeding, elke twee minuten een kleuterklasje en elk half uur een heel grote basisschool vol aan kinderen. Het is om naar van te worden en het zal me er altijd van weerhouden een nieuwe auto te willen rijden of exorbitante hobbybedragen te rechtvaardigen. Maar ieder zo z'n referentie, ik heb ook geen nieuwe Iphone maar een 3 jaar oude Samsung. En elke leerling uit m'n klas ambieert een nieuwe telefoon en jassen of truien van 200 tot 800 euro, Louis Vuitton tasjes en nog meer waanzin. Een audiotweak willen proberen hoeft niet zo veel te kosten, maar die hele business er achter vind ik eng.

hoe iemand zijn geld besteed mag en moet hij/zij natuurlijk helemaal zelf weten .
goede doel aanhalen was van mijn kant meer een geste om aan te geven dat ik er met mijn pet niet bij kan.
maar eerlijk is eerlijk ik kijk altijd even of Walt nog iets te melden heeft ,ik vind het ook wel vermakelijk .
sommige tweaks zullen misschien best wel effect hebben ,maar deze :rofl:
Ooit is het allemaal klaar !

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » di 25 sep 2018, 18:02

Ach, je kunt beter Billy aanspreken als je de kindersterfte bestrijden wil. De Bill Gates Foundation heeft 50 miljard in kas. Kun je wereldwijd ook niet veel mee maar toch wel meer dan Walt denk ik.
Peter de Jong

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » di 25 sep 2018, 20:08

wouter schreef:Neemt niet weg dat ik dolgelukkig ben dat ik komende week/weken naar Leeuwarden ga om C1's over te nemen. En ja, ik overweeg dan om uit te zoeken of highend weerstanden in mijn versterkers nog een voordeel opleveren. Als ik de ontwerper van de C1 mag geloven maakt het uit, substantieel. En als ik het met goed herinner was Walt de eerste die met die dingen begon...

Ik bedoelde high end zekeringen! En uiteraard was ik hier serieus, want de C1 met de AT en AMT drivers hebben een zeer hoge resolutie. Als het zin heeft, wil ik het er in hebben (tenzij andere dingen meer zin hebben).

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » di 25 sep 2018, 20:50

wouter schreef:
wouter schreef:Neemt niet weg dat ik dolgelukkig ben dat ik komende week/weken naar Leeuwarden ga om C1's over te nemen. En ja, ik overweeg dan om uit te zoeken of highend weerstanden in mijn versterkers nog een voordeel opleveren. Als ik de ontwerper van de C1 mag geloven maakt het uit, substantieel. En als ik het met goed herinner was Walt de eerste die met die dingen begon...

Ik bedoelde high end zekeringen! En uiteraard was ik hier serieus, want de C1 met de AT en AMT drivers hebben een zeer hoge resolutie. Als het zin heeft, wil ik het er in hebben (tenzij andere dingen meer zin hebben).

wat dacht je van wat aan de luisterruimte doen
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » di 25 sep 2018, 21:53

Wat mij betreft is de woonkamer een woonkamer, ik zie wel of ik de C1's mooi kan opstellen ergens en anders gaat het over. Maar dat kan ik met niet voorstellen, gelet op alle positieve woorden over dipolen en woonkamers. Ik heb behoorlijk veel ruimte in het nieuwe huis en ik ben nog bezig met verbouwen, dus als ik aanpassingen zou willen doen kan dat zeker nog. Het plafond bedekt met loshangende kurkplaten die elkaar exact vlak houden. Als ik er 1 aanraak kan ik die schotelen/kantelen. Het werkt ontzettend goed voor de akoestiek hier. Maar sinds april heb ik hier nog geen echte audioketen aan gehad. De TV is ook niet aangesloten. Het is allemaal wat minder belangrijk geworden merk ik.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » di 25 sep 2018, 22:10

wouter schreef:.... Het is allemaal wat minder belangrijk geworden merk ik.
dan zou ik zeker geen geld aan audiofiele zekeringen uitgeven.... :relax:
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » di 25 sep 2018, 23:00

Nou, mijn voorversterker met DAC kost er een ruime veelvoud van, en de luisterruimte ook. Dus wat dat aan gaat ;-)

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 26 sep 2018, 15:47

Laat maar Henkjan, Wouter zit, net zoals nog een aantal mensen met hun naam in het blauw op dit forum, op een punt waar wij werkende mensen niet zo snel komen - dedicted audio room en dito apperatuur, zelfbouwen is er weinig meer bij.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » wo 26 sep 2018, 16:02

Shadow schreef:Wouter zit, net zoals nog een aantal mensen met hun naam in het blauw op dit forum, op een punt waar wij werkende mensen niet zo snel komen - dedicated audio room en dito apparatuur, zelf bouwen is er weinig meer bij.

Goh, volgens mij sla je de plank hier volledig mis. :(
Als je denkvermogen een storing heeft: "Sanders cheerlady zonder opsmuk..."

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 26 sep 2018, 16:32

Moet zeggen dat de term "plank" behoorlijk van toepassing is in dit draadje. :lol:
Fusion Filterdesign

Walt

Berichtdoor Walt » wo 26 sep 2018, 17:41

Maak je geen zorgen meiborg, ik hou jullie niet voor het lapje. Al die tweaks worden hier daadwerkelijk getest. Die Synergistic Research zekeringen zijn trouwens een meesterzet, tillen een N-Core versterker naar een hogere klasse.

Groetjes Walter

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 26 sep 2018, 18:26

Leeuwarden schreef:
Shadow schreef:Wouter zit, net zoals nog een aantal mensen met hun naam in het blauw op dit forum, op een punt waar wij werkende mensen niet zo snel komen - dedicated audio room en dito apparatuur, zelf bouwen is er weinig meer bij.

Na filterless fits en een mislukte ontwerpwedstrijd presentatie dag omdat ie om 16u pas kwam is het vrij stil vanuit dat acount qua bouwen iig. Maar misschien zie ik het verkeerd.

richard

Berichtdoor richard » wo 26 sep 2018, 19:01

rikpost schreef:...het is ook niet uit te leggen dat heb je met magie.
Én met de afschaf van de dividentbelasting.
Maar serieus Walt schenk je geld aan een goed doel als je er toch van af wilt .
Dat komt Rutte en zijn kornuiten anders wel incasseren.
Genoeg is beter.

richard

Berichtdoor richard » wo 26 sep 2018, 19:06

wouter schreef:...Neemt niet weg dat ik dolgelukkig ben dat ik komende week/weken naar Leeuwarden ga om C1's over te nemen. .
Nu je toch in de buurt bent; die C1 van mij loopt tegen zijn einde en als ik jou gelukkig kan maken door hem over te laten nemen; voor een goed bod wil ik er wel van af. Hij heeft wel wat kilometers op de teller; wat ervaring dus.
Genoeg is beter.

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » wo 26 sep 2018, 19:25

hahaha, citroen?

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » wo 26 sep 2018, 20:25

Shadow schreef:
Leeuwarden schreef:

Na filterless fits en een mislukte ontwerpwedstrijd presentatie dag omdat ie om 16u pas kwam is het vrij stil vanuit dat acount qua bouwen iig. Maar misschien zie ik het verkeerd.

Vanwege de verhuizing, verbouwing en mijn gehoor (vervormt in mijn oor al heel snel, stress?) vind ik het ff niet zo belangrijk meer. Ben ook te druk om te luisteren.
Ik help nog graag mensen op weg, zoals in een TL topic o.i.d. Maar zelfbouwtopics staan op een laag pitje, ik moet voor mezelf eerst iets afmaken. Filterlessfits en het hele wedstrijdgebeuren was ik erg enthousiast over, maar het eindigde met een domper door absoluut verkeerde keuzes van mijn kant (veel van geleerd, handig nu met het opzetten van Acoustic Alignment) maar ook de verwachting dat het niet zo zeer van mij af hing. En bij mij komt nu eenmaal een negatieve opmerking harder binnen dan 4 bemoedigingen goed maakt. Dat maakt me kwetsbaar en daarom ben ik niet meer naar meetings gegaan. Ik vind het leuk om met iets te komen dat af is, en zo lang dat niet zo is blijft die laatste ervaring me goed bij. Niet om te zeuren over de ZBA gemeenschap, dit is puur hoe ik het beleef. Dus "mislukte ontwerpwedstrijd presentatie dag" is voor mij wel een zenuw raken, en daar schiet niemand wat mee op. Ergo, ik wil wat afmaken en dan weer lekker meedoen. Maar mijn gehoor laat dat niet toe, de HTR9900 kreeg ik ook niet rond. Toen dacht ik dat we met de Boenicke wel iets konden nabouwen wat bekend was… weer niet grondig genoeg uitgezocht.
De C1 vervangt voor mij de Overture 1, luidsprekers waar ik elke keer van genoten heb. Met zelf ontworpen projecten bleef ik een haat-liefde verhouding hebben. Met bascabinetten heb ik dat niet, ik speel geen bas en ik kan er niets mee. Dus ik maak mooie dingen, die ik met liefde naar de nieuwe eigenaar breng. Ik kan er niets mee, en ik vind live basgitaar zelden mooi – doe mij maar een mooie studio mix, tenminste echt laag – hahaha. Dat ik blauw ben op het forum is prima, maar geloof me, met een eigen bedrijf opzetten verdien je per uur minder dan het minimumloon. Ons doel is gelukkig ook 5 jaar doorbouwen, marges komen wel als het productievolume en de omzet stijgt.

markbakk

Berichtdoor markbakk » wo 26 sep 2018, 21:26

Dat is mooi oprecht Wouter. En herkenbaar. Hobby’s als deze kennen periodes van sluimeren. Je hebt hier voldoende gebracht en negatieve communicatie over je bijdragen is m.i. absoluut niet terecht. Succes met je onderneming en blijf posten!
Mark Bakker

Walt

Berichtdoor Walt » wo 26 sep 2018, 21:27

Nou Wouter, jij hebt al zoveel mensen geholpen op het forum, daar kunnen de meeste een voorbeeld aan nemen! Ik denk trouwens dat je wel te spreken zal zijn over de C1, dat is echt een fraaie speaker.

Groetjes Walter

richard

Berichtdoor richard » wo 26 sep 2018, 21:58

wouter schreef:
Shadow schreef:
Leeuwarden schreef:.
Naar mijn mening heb je hier op dit forum veel mooie dingen laten zien en waardevolle bijdragen geleverd. Laat je niet uit het veld slaan door een paar negatieve ervaringen en een paar, wellicht ongelukkig geformuleerde, reacties daar op.

En ja, een citroen. Een geintje, maar dat had je wel begrepen.
Genoeg is beter.

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 26 sep 2018, 22:06

Dat bedoelde ik ook niet, maar als je opmerkingen plaatst als

wouter schreef:Nou, mijn voorversterker met DAC kost er een ruime veelvoud van, en de luisterruimte ook. Dus wat dat aan gaat ;-)

vat ik dat op als ‘zelfbouwen doet er voor mij niet meer toe, want ik koop gewoon wat ik wil’
Wat ik op mijn beurt weer wat neerbuigend richting zelfbouw vindt...maar goed, niet goed begrepen misschien.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 26 sep 2018, 22:08

Voor de ontwerpwedstrijd heb ik gelegenheid gegeven op ‘mijn’ luisterdag.
Het verloop van de wedstrijd georganiseerd door Wouter is niet vlekkeloos verlopen, wat jammer was vooral voor de deelnemers, en ook voor bezoekers.

Er waren voor Wouter omstandigheden, het is uitgepraat, het is gebeurd, hoe jammer ook. Met weer oprakelen is niemand gebaat. En verder, iedereen beleeft onze mooie hobby op zijn/haar manier, en ziet het begrip ‘zelfbouw’ weer anders.

Svp weer on topic, de set en tweaks van Walt.

richard

Berichtdoor richard » wo 26 sep 2018, 22:16

Barry2001 schreef:Svp weer on topic, de set en tweaks van Walt.
En daar raken we vast ook niet over uitgepraat.
Genoeg is beter.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 26 sep 2018, 22:17

Pcies.

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”