artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

Audiolicious

Re: artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016

Berichtdoor Audiolicious » wo 26 okt 2016, 12:15

Kappa7 schreef:Ik krijg sterk het gevoel dat jij niet weet waar je over praat en je ontwikkeling is gestopt bij wat je vroeger op school geleerd hebt en je niet open wil stellen voor nieuwe en oude ontwikkelingen in de techniek.
kortom een beetje kortzichtig.

Je kon d'r wat je gevoel betreft niet verder naast zitten ben ik bang. D'r is niks nieuws en/of ouds aan wat Bloomline doet, of feitelijk wel, kwakzalverij is namelijk al zo oud als de mensheid zelf.

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » wo 26 okt 2016, 12:17

kortzichtigheid ook

hannesie

Berichtdoor hannesie » wo 26 okt 2016, 12:31

Hij heeft het nog nooit gehoord en heeft wel een oordeel. :o

Frappant dat dan iemand dan al tot dit soort conclusies kan komen.
Lijkt mij meer een traumatische ervaring die nog niet verwerkt is. :hide:

En dan aanmatigend dat mensen van een audiovereniging waar er mensen bij zitten die zeker wel wat hebben ervaren, ook maar even als dusdanig neerzet. :roll:

Maar dat er hier geen mening of discussie op een normale wijze plaatsvind, of dat het de sop in de kool niet waard vinden, kan ook nog wel eens kloppen. :mrgreen:
Hans

Audiolicious

Berichtdoor Audiolicious » wo 26 okt 2016, 12:38

hannesie schreef:Hij heeft het nog nooit gehoord en heeft wel een oordeel. :o

Ho, ho, ik oordeel op basis van wat Bloomline verkondigt, daar zit wat mij betreft het manco, daar hoef ik de luidspreker niet voor gehoord te hebben.

hannesie schreef:Frappant dat dan iemand dan al tot dit soort conclusies kan komen.
Lijkt mij meer een traumatische ervaring die nog niet verwerkt is. :hide:

Nee hoor, da's gewoon een kwestie van de claims van Bloomline toetsen, niks frappants aan, behoeft alleen een nuchtere benadering en kennis van zaken.

hannesie schreef:En dan aanmatigend dat mensen van een audiovereniging waar er mensen bij zitten die zeker wel wat hebben ervaren, ook maar even als dusdanig neerzet. :roll:

Scherts:
boert, spotternij. als trefwoord met bijbehorende synoniemen: scherts (zn): aardigheid, boert, dwaasheid, gekheid, grap, grappigheid, kortswijl, kwinkslag, luim, mop, onzin, plagerij, plaisanterie, raillerie, spot, spotternij.

hannesie schreef:Maar dat er hier geen mening of discussie op een normale wijze plaatsvind, of dat het de sop in de kool niet waard vinden, kan ook nog wel eens kloppen. :mrgreen:

Op normale wijze, hoe gaat dat precies in z'n werk? Da's een behoorlijk subjectief begrip in mijn opinie.

hannesie

Berichtdoor hannesie » wo 26 okt 2016, 12:46

8-[ Alleen al het feit dat er hier tot op details gereageerd word, doet mij erg denken aan het gedrag van iemand die toen in de ban werd gedaan. 8-[

Het feit blijft dat jij in ieder geval een mening hebt op basis van een verhaal, en ik en andere mensen het ook werkelijk ervaren hebben, en op zijn minst een ander fenomeen hebben geconstateerd.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 26 okt 2016, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 26 okt 2016, 12:55

Laat ik hier ook maar even een plasje overheen doen. :mrgreen:

Ik heb die dingen nagebouwd om de werking te bestuderen onder mijn eigen condities.

Een ding kunnen we vaststellen: het principe werkt.

Maar of dit nou het Nirvana van de audioreproductie is? :think: :think:

Bij mij levert het in ieder geval een gigantische luistermoeheid op.........
Fusion Filterdesign

Audiolicious

Berichtdoor Audiolicious » wo 26 okt 2016, 13:32

hannesie schreef:Het feit blijft dat jij in ieder geval een mening hebt op basis van een verhaal, en ik en andere mensen het ook werkelijk ervaren hebben, en op zijn minst een ander fenomeen hebben geconstateerd.

D'r is een verschil tussen een ander fenomeen constateren en na een luistersessie met bijbehorend praatje de claims van de firma Bloomline onderschrijven.

Dat laatste zou wel erg naïef zijn, Hollandse nuchterheid zou tot de conclusie moeten leiden dat het één niet automatisch volgt uit 't andere. Je kunt de gemaakte claims alleen weerleggen, of hard maken, door deze te toetsen aan de werkelijkheid, dan zal je dus toch moeten gaan meten, luisteren is niet voldoende, dat bewijst een ABX test telkens maar weer, de grijze massa tussen je oren laat zich maar wat graag in de maling nemen.

Maar goed, ik hou erover op, als firma's claims maken die ze niet langer hoeven te boekstaven met feiten dan is dat kennelijk de nieuwe norm die men hier willens en wetens accepteert, da's prima, ik hanteer echter strengere criteria.

hannesie

Berichtdoor hannesie » wo 26 okt 2016, 13:37

Maar goed, ik hou erover op, als firma's claims maken die ze niet langer hoeven te boekstaven met feiten dan is dat kennelijk de nieuwe norm die men hier willens en wetens accepteert, da's prima, ik hanteer echter strengere criteria.
Blij toe, zoals we dat vroeger in Rotterdam zeiden. :mrgreen: :sure:
Hans

markbakk

Berichtdoor markbakk » wo 26 okt 2016, 20:19

Hee Audiolicious, je hebt best een punt hoor. Maar dat punt is al een aantal pagina's geleden aan de orde geweest en iedereen was al over die schrik heen...
Mark Bakker

Wim P

Berichtdoor Wim P » ma 05 nov 2018, 10:56

Ik zag recent de volgende afbeelding dit zou zogenaamd het Omniwave principe benaderen. Ik heb het thuis uitgeprobeerd had 4 dezelfde speakers staan, moet Toegeven het klinkt in de eerste instantie ruimtelijk, maar de indruk dat je op een gegeven moment weer naar gewoon stereo verlangd is bij mij toch sterk aanwezig.
Maar nu even de technische kant van dit aansluitschema,
-wat doet het met het omhse gedrag voor de versterker?
-is het niet gewoon dat 1 setje speakers uitfase meespeelt?

Of zie ik iets over het hoofd

image.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

beijert

Berichtdoor beijert » ma 05 nov 2018, 11:41

Volgens mij deed ik dat vroeger ook gewoon. Om een partij van die gestoffeerde Marquant/LinearPhase speakers aan elkaar te kunnen knopen bij feestjes.

De impedantie verdubbeld over het algemeen.
Mark

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » ma 05 nov 2018, 12:44

De fase is correct bij het getoonde schema.

Wim P

Berichtdoor Wim P » ma 05 nov 2018, 12:54

als de fase inorde is, wat maakt dan de opstelling in het schema speciaal? dat kan ik niet zo snel vatten…..

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 05 nov 2018, 13:08

Het afstraal gedrag van de luidsprekers die de man gebruikt van Bloomline, zijn al wel anders als die van Menno.
Daarnaast de opstelling horizontaal en naar binnen, en set 2 verticaal naar beneden.
Hans

Wim P

Berichtdoor Wim P » ma 05 nov 2018, 13:57

dat klopt Hans het is ook van dhr.Menno meer een soort simulatie, maar blijft voor mij de vraag wat doet dit principe, als het geen fase omkeert enz… het klinkt wezenlijk anders dan bv. dubbel stereo, dus er moet iets gebeuren, alleen wat? schiet mij maar lek

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 05 nov 2018, 14:56

Het is als effect een soort 3D hologram beeld van geluid wat er ontstaat.
Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 05 nov 2018, 15:05

Mwah, de bedoeling is wel om de speakers verticaal ook een stuk uit elkaar te zetten. Ja dan heb je met 4 speakers natuurlijk een ander geluidsbeeld dan met 2. Of je daar nou wat mee opschiet? Kwestie van smaak lijkt mij :D
Peter de Jong

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”