Waar inkopen?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

One World Concepts

Re: Waar inkopen?

Berichtdoor One World Concepts » wo 25 jul 2018, 14:24

Helaas wordt het recht van kopen op afstand bij veel audio winkels volledig genegeerd.
In principe heeft iedereen het recht iets te kopen en binnen twee weken retourneren ongeacht de reden.
(volgens mij kan dat zelfs wanneer de order nog loopt en er nog niets geleverd is)
Aangezien de meesten geen fysieke winkel hebben, betreft dat zo goed als alle winkels.

btw, wat betreft retourskosten is de winkel of ondernemer ook verplicht dit van te voren te melden.

Juicie

Berichtdoor Juicie » wo 25 jul 2018, 14:43

Henkjan schreef:Zittem daar nog mensen achter die we kennen uit t zelfbouw wereldje?

Weet ik zelf helemaal niks van, ze zijn echter wel uitgeroepen als Distributor of the Year volgens de website van Dayton Audio. Dat schept wel wat vertrouwen dat een (groot) merk als Dayton ze op de frontpage heeft staan.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » wo 25 jul 2018, 14:54

One World Concepts schreef:Helaas wordt het recht van kopen op afstand bij veel audio winkels volledig genegeerd.
In principe heeft iedereen het recht iets te kopen en binnen twee weken retourneren ongeacht de reden.
(volgens mij kan dat zelfs wanneer de order nog loopt en er nog niets geleverd is)
Aangezien de meesten geen fysieke winkel hebben, betreft dat zo goed als alle winkels.

btw, wat betreft retourskosten is de winkel of ondernemer ook verplicht dit van te voren te melden.

Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, maar dan moet er (in het geval van Loudspeakerfreaks.com/ Europe Audio / BMM/) wel eerst iets geleverd worden voordat je überhaupt iets kunt terugsturen... :?

One World Concepts

Berichtdoor One World Concepts » wo 25 jul 2018, 15:37

Juicie schreef:
Henkjan schreef:Zittem daar nog mensen achter die we kennen uit t zelfbouw wereldje?

Weet ik zelf helemaal niks van, ze zijn echter wel uitgeroepen als Distributor of the Year volgens de website van Dayton Audio. Dat schept wel wat vertrouwen dat een (groot) merk als Dayton ze op de frontpage heeft staan.

Volgens mij heeft de eigenaar enige tijd gewerkt bij PartsExpress, dus die zal enige connecties hebben?

ray5150 schreef:
One World Concepts schreef:Helaas wordt het recht van kopen op afstand bij veel audio winkels volledig genegeerd.

Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, maar dan moet er (in het geval van Loudspeakerfreaks.com/ Europe Audio / BMM/) wel eerst iets geleverd worden voordat je überhaupt iets kunt terugsturen... :?

Naar mijn weten hoef je niet het product daadwerkelijk thuis te hebben om je te beroepen op het recht op kopen op afstand?

Rudy_h
Ook commercieel actief

Berichtdoor Rudy_h » wo 25 jul 2018, 15:59

Het is toegestaan om al voordat (!) producten verzonden zijn of ontvangen zijn, de overeenkomst te herroepen. Dat herroepen moet dan wel volgens de spelregels van het herroepingsrecht, alsof het product wel geleverd zou zijn. De klant moet dan gebruik maken van het standaardformulier, of op andere wijze kenbaar maken dat hij het product niet meer wil. Bijvoorbeeld door het sturen van een mail. De verkoper moet dit dan weer bevestigen. Het gevolg is dan dat indien de klant al iets betaald heeft de verkoper alle betaalde bedragen binnen 14 dagen terugbetaald. Ja ook de betaalde verzendkosten, administratiekosten en betaalkosten.

Zo ongeveer dus

TubeHead

Berichtdoor TubeHead » zo 29 jul 2018, 22:06

Vroeger wel eens wat besteld bij Europe Audio op de oude website en dat ging prima. Nadat ze hun website verbouwd hadden is het alleen maar drama geworden lees ik veel inderdaad.
Als ik wat bestel is het eigenlijk alleen maar bij Rumoh.

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”