Waar inkopen?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

Led

Re: Waar inkopen?

Berichtdoor Led » di 05 jun 2018, 22:09

Ik heb spullen besteld bij Loudspeakerfreaks, wou wat wijzigen in mijn order - een condensatornvan 7 euro erbij en ik zie bij paypal dat daarvoor 45 euro is afgeschreven - en krijg tot nu toe geen enkel contact om dat recht te kunnen zetten.
Pas na bestellen lees ik overal dat mensen slechte ervaringen hebben met ze, van spullen die niet of pas na een jaar geleverd worden tot dezelfde onmogelijkheid om contact met ze te krijgen.

Ik geef ze graag het voordeel van de twijfel dus ik wacht even af. Ik heb helaas vaker te maken gehad met mensen die het ondernemerschap niet zo serieus nemen, dus ik heb wel alvast uitgezocht naar welke persoon ik mijn aangetekende brief moet sturen voor m'n rechtsbijstand zich ermee gaat bemoeien.
Maar wederom, ik ga er vanuit dat het niet zover gaat komen - ik heb het vermoeden dat het gewoon een eenmanszaak is van iemand die dit "erbij" doet en die daarom wat langzamer is qua verwerking dan je als consument normaal mag verwachten.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » di 05 jun 2018, 22:11

Grote oplichter die vent...
"Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan!" ***Pippi Langkous***

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » di 05 jun 2018, 22:15

Bij PayPal kan je toch binnen een maand een claim leggen?

Walt

Berichtdoor Walt » di 05 jun 2018, 22:16

Zo te horen heeft ie je besnuffeld!

beijert

Berichtdoor beijert » di 05 jun 2018, 22:43

Geen contact? Direct naar PayPal, dan is dat gauw geregeld.
Mark

Led

Berichtdoor Led » di 05 jun 2018, 22:43

FR_Aad schreef:Bij PayPal kan je toch binnen een maand een claim leggen?

Klopt. Maar in de algemene voorwaarden staat dat ze een maand hebben om een order te leveren. Als je daarop wacht ben je dus te laat.
Mijn probleem echter is dat mijn eerste order via Ideal betaald is (ergens rond de 480 euro), en enkel de extra bestelling (7 euro condensator) via paypal betaald is - en die bleek om een of andere reden opeens 45 euro afgeschreven te hebben.

Ik kan die 45 euro dus via paypal aanvechten, maar die vind ik minder belangrijk - ik heb liever dat mijn hele order goed uitgevoerd wordt.

Mijn IDeal betaling kan ik niet ongedaan maken, dus dan moet ik het proces in van eerst een aangetekende brief sturen van ingebrekestelling, en bij geen reactie mijn rechtsbijstand inschakelen, of daadwerkelijk mijn advocaat erop loslaten.
Ik heb dit helaas eerder moeten doen, met goed succes, maar het is een hoop gesodemieter en zowel de ondernemer als ik hebben hopelijk betere dingen te doen met onze tijd. En het gaat om een lullig bedrag van een paar honderd euro...
Te veel om het te laten schieten, maar voor elke ondernemer zou dat echt te weinig moeten zijn om die mallemolen in te willen gaan.

En over een andere boeg - LSF heeft een kvk nummer, dus het koste geen enkele moeite om aan z'n persoonlijke informatie te komen. Persoonlijk langsgaan om even lief om uitleg te vragen is dus altijd nog een optie ;)

Afijn, ze hebben nog twee weken om alles in orde te maken, en ik ga er vanuit dat ze dat gaan doen.
Ik ga niet als malle pietje twee jaar wachten om te zien of er misschien ooit wat geleverd wordt, zoals ik heb gelezen dat iemand anders heeft gedaan.

erwins74

Berichtdoor erwins74 » do 07 jun 2018, 20:46

Ik heb de afgelopen 2 jaar meer dan 25 orders gedaan bij Loudspeakerfreaks en die zijn allemaal netjes geleverd. Ik zou me er vooralsnog dus niet druk over maken. Mensen zijn toch vaak geneigd om iets op internet te gooien als er iets fout gaat, als het goed gaat hoor je ze niet.

Soms zijn levertijden wat langer als producten niet op voorraad zijn maar dat is bij elke winkel/webshop.
Elke winkel/webshop is afhankelijk van dezelfde fabrikanten/importeurs en wat die aan voorraad hebben liggen. Aangezien importeurs en fabrikanten steeds minder op voorraad nemen kan levering dus wat langer duren. En dan maakt het weinig uit bij welke winkel je het bestelt.

Mocht je haast hebben moet je dus gewoon bestellen bij een winkel die op voorraad heeft wat je zoekt. Wellicht dan audio.nl dan een optie is, die hebben heel veel op voorraad en hanteren nette prijzen. Ik heb er gisterenavond (voor het eerst) een bestelling gedaan en die is vandaag verzonden dus het lijkt erop dat levering ook vrij vlot gaat.

beijert

Berichtdoor beijert » do 07 jun 2018, 20:48

Heb je de stukjes ook gelezen?
Mark

erwins74

Berichtdoor erwins74 » do 07 jun 2018, 20:57

Jawel maar mijn ervaringen zijn anders.

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » do 07 jun 2018, 20:58

beijert schreef:Heb je de stukjes ook gelezen?

Ik heb diverse stukken gelezen, maar heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met Loudspeakerfreaks.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

Led

Berichtdoor Led » do 07 jun 2018, 22:26

Wat ik al zei - ik ga er vooralsnog gewoon vanuit dat het goed komt; ze zijn alleen communicatief schijnbaar gehandicapt.
Ik vind dat persoonlijk zo ontzettend dom - ik vind het niet erg om langer te wachten, maar communiceer dan gewoon even!
Dat het een paar dagen duurt om reactie te krijgen zou ik niet erg vinden, maar weken complete radiostilte voelt gewoon direct verdacht.

Led

Berichtdoor Led » do 07 jun 2018, 23:22

Ik heb zojuist een mailtje gekregen van Jean van Loudspeakers freaks, en een PayPal terugbetaling.
Dat geeft de burger moed! :)

Nu m'n grote order nog binnenkrijgen en dan is alles weer zoals het hoort :)

erwins74

Berichtdoor erwins74 » vr 08 jun 2018, 20:26

Ik heb vanmiddag mijn order van www.audio.nl binnen gekregen. Netjes op tijd en goed verpakt.

toetertje

Berichtdoor toetertje » vr 08 jun 2018, 20:53

Iemand enig idee wat er met Eoo.bv aan de hand is?
Ik kan al een tijdje niets bestellen.

John P

Berichtdoor John P » vr 08 jun 2018, 22:12

Ik heb een maand geleden een envelop met kleinspul a E10,- besteld die nooit aangekomen is, maar dat kan natuurlijk ook andere redenen hebben.
Waar een weg is is ook een omweg.

motoindo

EOO

Berichtdoor motoindo » wo 13 jun 2018, 11:03

Volgens mijn info werd het pand samen met een andere partij gehuurd, nu die er weer uit gaat moet EOO ook weer verhuizen.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » wo 13 jun 2018, 19:32

Zweitse schreef:
beijert schreef:Heb je de stukjes ook gelezen?

Ik heb diverse stukken gelezen, maar heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met Loudspeakerfreaks.

Ik ook niet. Het enige vervelende tot nu toe is dat hij nogal fffllleeeeeeeexxxiiiibbbeeeeeeelll is met levertijden... Heb ooit 4 maanden op iets moeten wachten.
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

richard

Berichtdoor richard » wo 13 jun 2018, 21:21

John P schreef:Ik heb een maand geleden een envelop met kleinspul a E10,- besteld die nooit aangekomen is, maar dat kan natuurlijk ook andere redenen hebben.
In principe is de leverancier verantwoordelijk tot en met de aflevering bij jouw huisadres. Tenzij je iets anders bent overeengekomen.
Genoeg is beter.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » wo 13 jun 2018, 23:21

Op papier heb je volkomen gelijk.
De praktijk is vaak weerbarstiger. de leverancier zal eerst stellen dat je dan beter een pakket met trackingcode had kunnen nemen.
(ik meen dat er bij het selecteren van de verzendmethode bij EOO ook iets van een disclaimer zit in geval van een envelop dat zij verder niet verantwoordelijk zijn.)
Als je de leverancier (welke dan ook) zover gekregen hebt dat het probleem word neergelegd bij het voormalige Staatsbedrijf der Posterijen, Telefonie, en Telegrafie, acht ik de kans klein dat daar ooit nog iets uit voorkomt.

aspie3

Berichtdoor aspie3 » do 14 jun 2018, 8:00

Maar als je als bedrijf wil dat je klanten terug komen zul je ze toch moeten helpen totdat het pakket bij ze op de keukentafel ligt..

Heeft een van jullie al ervaring met SoundImports?

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » do 14 jun 2018, 13:38

ray5150 schreef:Op papier heb je volkomen gelijk.
De praktijk is vaak weerbarstiger. de leverancier zal eerst stellen dat je dan beter een pakket met trackingcode had kunnen nemen.
(ik meen dat er bij het selecteren van de verzendmethode bij EOO ook iets van een disclaimer zit in geval van een envelop dat zij verder niet verantwoordelijk zijn.)
Als je de leverancier (welke dan ook) zover gekregen hebt dat het probleem word neergelegd bij het voormalige Staatsbedrijf der Posterijen, Telefonie, en Telegrafie, acht ik de kans klein dat daar ooit nog iets uit voorkomt.

Een disclaimer ontheft een leverancier niet van zijn wettelijke plichten.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 14 jun 2018, 14:40

je kan een leverancier moeilijk verantwoordelijk houden voor t kwijtraken door een transporteur...
dat de meeste dat wel naar zich toe trekken is een ander punt.
en PrutNL verschuilt zich achter de postwet waar alle verantwoordelijkheid uit is verdwenen
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » do 14 jun 2018, 18:55

aspie3 schreef:Maar als je als bedrijf wil dat je klanten terug komen zul je ze toch moeten helpen totdat het pakket bij ze op de keukentafel ligt..

Heeft een van jullie al ervaring met SoundImports?

Ja, soundimports is een betrouwbare partner.
Ook goed bereikbaar

richard

Berichtdoor richard » za 16 jun 2018, 10:49

Henkjan schreef:je kan een leverancier moeilijk verantwoordelijk houden voor t kwijtraken door een transporteur...
Het maakt niet uit of hij schuldig is, hij is wel verantwoordelijk. In ieder geval richting de consument (desnoods brengt hij het zelf). De consument heeft immers geen overeenkomst met de transporteur, wel met de leverancier.

Dit wordt allemaal nog interessanter als de pizzabezorger straks ook de post mag rondbrengen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba5012a6/
Genoeg is beter.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » za 16 jun 2018, 12:56

richard schreef:Dit wordt allemaal nog interessanter als de pizzabezorger straks ook de post mag rondbrengen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba5012a6/

Ach, ach. wat een verschrikking...
Hier past niets anders dan een :
jiFfM.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”