Waar inkopen?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen

Moderator: Beheerdersteam

anonamemouse

Re: Waar inkopen?

Berichtdoor anonamemouse » za 16 jun 2018, 23:18

Inderdaad...
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » zo 17 jun 2018, 12:55

Zeker niet, het voorbeeld prikkelt om te lezen en papieren post die we niet willen betalen is eigenlijk geen recht meer. Dus, duurder (telegram) of langer wachten, of branchevervaging. Fijn dat ook op politiek niveau uit de box gedacht wordt.

Sinds alle afschrijvingen etc digitaal zijn en een handgeschreven kaartje duurder is dan een e-cart is post niet meer iets voor 5 dagen per week en stratenvol effectief.

Led

Berichtdoor Led » ma 18 jun 2018, 23:19

Heh, mijn email reactie op Jean's bericht van loudspeaker freaks wordt nu alweer meer dan een week genegeerd.
En voorlopig staan een aantal van mijn bestelde onderdelen nog op "delivery date currently not yet available" - meer dan 30 dagen na bestelling.
Volgens de algemene voorwaarden verplicht verkoper zichzelf om de order binnen 30 dagen uit te voeren, of in geval van vertraging de consument binnen 30 dagen te informeren.

De status op de orderpagina valt natuurlijk niet onder informeren aangezien de consument (ik) daar verder geen enkele zinnige informatie uit kan afleiden - die status zou 2 jaar zo kunnen blijven staan.

Loudspeaker freaks neemt de eigen voorwaarden noch de communicatie erg serieus tot zo ver; de enige reactie die ik heb gekregen is geforceerd door mijn PayPal dispute.

Sowieso een tip dus - alleen met PayPal betalen bij Loudspeakerfreaks.

Afijn, ik wacht nog even af hoe het verder gaat.
Maar hoe moeilijk is het nou om een mailtje te sturen met "Sorry, ik verwacht binnen 3 weken een leverdatum te krijgen van mijn leverancier"?

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » wo 20 jun 2018, 8:12

Dat gaat Jean inderdaad echt niet doen. Heb me over hem verbaasd. Voeg maar eens een onderdeel toe aan je bestelling, krijg je meteen een reactie ;-)

Hij mailde me dat als hij niets concreets te melden heeft/weet hij ook niet vindt dat hij me als klant hoefde te informeren of terugmailen.

Toen ik het hem heel heet onder de voeten maakte veranderde de status in verzonden en de volgende dag werd het ook verzonden.
Het was het zogenaamde gaten met gaten vullen denk, want alles was in Nederland gewoon uit voorraad leverbaar. Maar moet je niet achterlopen met eigen betalingen. Anyway, ik gaf aan mijn geld in Hellesluis te komen ophalen en ineens was het leverbaar, jaja...

Daarna weer goede bestellingen gehad daar. De eerste met after pay.

Led

Berichtdoor Led » wo 20 jun 2018, 11:44

wouter schreef:Dat gaat Jean inderdaad echt niet doen. Heb me over hem verbaasd. Voeg maar eens een onderdeel toe aan je bestelling, krijg je meteen een reactie ;-)

Ja dat heb ik gezien, er werd 45 euro afgeschreven voor een condensator van 7 euro.

Gelukkig via paypal, dus gelijk een dispute aangemaakt. Daarop reageerde hij inderdaad *wel*, natuurlijk omdat je anders je geld teruggeboekt krijgt van Paypoal.
Voor de rest negeert ie alles.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » wo 20 jun 2018, 12:41

Gewoon heel ver uit de buurt blijven van dat bedrijf. Echt onvoorstelbare handelswijze houdt die man er op na...
"Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan!" ***Pippi Langkous***

hannesie

Berichtdoor hannesie » wo 20 jun 2018, 12:47

De klant is koning, maar hij is de keizer!!
Voor hoelang is dan de vraag?
Hans

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » wo 20 jun 2018, 12:49

ik hoor dit al jaaaaren, lijkt me een gevalletje

[ Bekijk op youtube ]
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » wo 20 jun 2018, 19:07

Heel simpel, hij kan de snelste en goedkoopste zijn.
Ik vind de site by far de prettigste en weet waar ik op moet letten bij bestellen. Voor die paar keer dat ik daar bestel.

richard

Berichtdoor richard » wo 20 jun 2018, 22:27

Heb je dan geen last van de gunfactor? Overigens heb ik daar ook wel eens iets besteld en normaal geleverd gekregen, maar dat was lang voor die (te veel) negatieve berichten over Europe Audio en al de bedrijfsnamen die daarop volgden.
Ik zal er in ieder geval niet meer heen gaan, dan maar een paar centen meer bij een betrouwbaar adres.
Genoeg is beter.

bas focal m180

Berichtdoor bas focal m180 » do 21 jun 2018, 0:52

richard schreef:Heb je dan geen last van de gunfactor? Overigens heb ik daar ook wel eens iets besteld en normaal geleverd gekregen, maar dat was lang voor die (te veel) negatieve berichten over Europe Audio en al de bedrijfsnamen die daarop volgden.
Ik zal er in ieder geval niet meer heen gaan, dan maar een paar centen meer bij een betrouwbaar adres.

+1
FOCAL

ray5150

Berichtdoor ray5150 » do 21 jun 2018, 7:37

+2.

Walt

Berichtdoor Walt » do 21 jun 2018, 19:27

+3

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » do 21 jun 2018, 20:02

Telspel? :mrgreen:

Led

Berichtdoor Led » di 26 jun 2018, 15:38

richard schreef:Heb je dan geen last van de gunfactor? Overigens heb ik daar ook wel eens iets besteld en normaal geleverd gekregen, maar dat was lang voor die (te veel) negatieve berichten over Europe Audio en al de bedrijfsnamen die daarop volgden.

Dit was voor mij ook de eerste en laatste keer.

Led

Berichtdoor Led » do 28 jun 2018, 8:29

Afijn, de boel is eindelijk onderweg met de pakketdienst schijnt het. Ik ben benieuwd.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » do 28 jun 2018, 9:51

Ah, da's de volgende horde die genomen dient te worden...

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » do 28 jun 2018, 15:13

:rofl: inderdaad, dhl was vorige week mijn pakket kwijt. 4x wegens overmacht niet bezorgd... GEEF DAN OOK GEEN TIJDVAK OP ](*,)

SoundImports krijgt van mij 5/5 sterren, geweldig bedrijf!

beijert

Berichtdoor beijert » do 28 jun 2018, 15:54

Bij DPD kan je heel mooi een neerzet plaats bepalen.

Maar in plaats van dat het pakketje gewoon achter se schuttingdeur staat hebben ze hem binnen gezet.

Wanneer wij overdag even weg zijn staat de deur wel eens los maar dat ze uberhaupt aan de deur durven te komen verbaast me wel.
Mark

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » do 28 jun 2018, 16:03

beijert schreef:Bij DPD kan je heel mooi een neerzet plaats bepalen.

Maar in plaats van dat het pakketje gewoon achter se schuttingdeur staat hebben ze hem binnen gezet.

Wanneer wij overdag even weg zijn staat de deur wel eens los maar dat ze uberhaupt aan de deur durven te komen verbaast me wel.

Dat is dan zeker regionaal bepaald. Hier pleuren ze alles voor deze buurt op een grote hoop en jij mag het dan gaan ophalen (als ze het zelf in die hoop nog terug kunnen vinden, tenminste).

beijert

Berichtdoor beijert » do 28 jun 2018, 17:16

Daar kies ik in gevolg ook maar voor..
Mark

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » do 28 jun 2018, 18:38

beijert schreef:Daar kies ik in gevolg ook maar voor..

Je kan beter kiezen voor een leverancier die geen gebruik maakt van DPD.

beijert

Berichtdoor beijert » do 28 jun 2018, 19:45

Ja, helaas is die keuze er niet altijd. Ze zijn hier nog wel altijd op het goede adres gekomen via DPD.

Met PostNL heb ik mijn verzameling kemet peh169's na heel wat belletje trekken ruim 40 huizen verderop moeten halen. Toen werd ik toch wel een beetje zenuwachtig.
Mark

Led

Berichtdoor Led » za 30 jun 2018, 0:26

Pakket keurig bezorgd, enkel zitten de tweeters er niet bij. Ik lees op de website nu dat mijn order inderdaad partially filled is, en er is nog geen enkele indicatie wanneer de tweeters geleverd zouden kunnen worden.
Ik blijf dus nog steeds in het ongewisse mbt wanneer ik daadwerkelijk kan beginnen met bouwen.

Even terzijde - heeft iemand toevallig een idee wat ebbenhout kost in formaat 35x120x1cm ? :)
(Daar ga ik er dan 4 van nodig hebben, en nog wat kleine stukjes voor de boven en onderkant)
Ik wil een donkere solide houten rand om m'n speakers heen maken maar ik heb geen idee wat ebbenhout kost... :)

markbakk

Berichtdoor markbakk » za 30 jun 2018, 9:46

66 mille per kuub. Ex. Maar die maat in een stuk wordt een uitdaging. Zie af.nl.
Mark Bakker

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”