Translator (o.a. Impact 30) restaureren

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

hardy

Re: Translator (o.a. Impact 30) restaureren

Berichtdoor hardy » zo 15 jan 2017, 19:27

Hier wel goede ervaring met goodhifi, ik had foamranden nodig voor een paar mirsch OM61 speakers, maar die zijn eigenlijk nergens te vinden, dus heb ik ze gebeld en de speakers opgemeten en de maat besteld die volgens hun daarvoor eventueel goed te gebruiken zouden zijn, maar ze waren uiteraard niet passend, na een telefoontje kwamen 2 dames persoonlijk bij mij, helemaal van uit noordholland naar twente, de speaker units bekijken en opmeten, waarna ze die alsnog, volgens hun eigen zeggen, speciaal lieten maken bij hun leverancier, omdat er de laatste tijd meer vraag was naar randen voor deze speakers.
Na een aantal weken kreeg ik alsnog perfect passende randen geleverd zonder prijs aanpassing, gewoon omruilen dus. :goedzo: :goedzo: :goedzo:
En ze staan nu dus gewoon bij hun op de site met een foto van mij :)

Hardy

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » di 10 jul 2018, 10:26

Ziet er netjes uit. Ik herken de glans van hun foamrand (lijkt op de Vifa M21WN foamrand trouwens) en die compound zal ik nooit meer op een speaker gebruiken. Totaal niet soepel als het is wat hun andere foamranden zijn. De pasvorm is niet het belangrijkste voor het geluid, wel het prettigst om mee te restaureren. Maar daarna wil je ook een soepelen speaker, geen laag verruilen voor midlaag. Ik heb deze rand niet gevoeld, en ook de Mirsch niet, maar het is wel iets dat ik even wilde noemen. Een translator kan met te stugge randen compleet z'n warmte in het laag verliezen, hoe mooi de rand ook past.

Ik zou daarom voor mijn eigen gevoel zijn gegaan voor deze rand: https://www.repairyourspeakers.com/inde ... d=&lang=en

hardy

Berichtdoor hardy » di 10 jul 2018, 23:21

Sorry, maar ik zie optisch zo geen verschil, glans is bij beide gelijk en deze waren destijds daar ook nog niet te vinden, ben heel erg lang aan het zoeken geweest en daarom maar bij goodshifi een passende proberen te vinden, wat dus ook netjes is gelukt, klank is ook weer van ouds, en`ik ben nogal gevoelig voor die dingen :sure: , ik heb ze inmiddels verkocht, want ze stonden niks te doen, ik luister zelf al enkele jaren naar quad ESL's, geen vergelijk natuurlijk. :wink:
Hier nog even de foto's die ik destijds gemaakt heb.
totaal.jpg

Hardy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » za 14 jul 2018, 10:03

Het is inderdaad zo dat er steeds meer goede randen beschikbaar zijn. Regelmatig originele replica's.

Hoe dan ook, het ziet er super netjes uit Hardy!

ray5150

Berichtdoor ray5150 » za 14 jul 2018, 12:05

wouter schreef:originele replica's.

:think: :think:

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » za 14 jul 2018, 17:56

Haha, ik doel op exact dezelfde vorm als origineel.

Terug naar “Luidspreker Drivers”