peerless xls 10 in 4 of 8 ohm uitvoering

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Tom Magchielse

Re: peerless xls 10 in 4 of 8 ohm uitvoering

Berichtdoor Tom Magchielse » do 30 nov 2017, 0:07

Dat is precies de reden dat ik op mijn nieuwe computer het 64-bits operating system heb vervangen door 32 bits windows 7 professional. Nu kan ik ten minste alle interessante technische software nog gebruiken, zelfs uit de DOS tijd. Dat is mij meer waard dan de nieuwste 64-bits versies van alles. Ga ook eens na in welke gevallen die 64 bits nuttig gebruikt worden.. Overigens werkt Akabak ook gewoon op 32 bits computers.
Akabak is waarschijnlijk al 20 jaar oud, maar doet het nog altijd beter dan vele modernere, op plaatjes en invulschermen gebaseerde programma's. De Thiele-Small theorie is nog ouder b.t.w., en toch nog niet aan vervanging toe..
Hoe dan ook, meer kan ik niet voor je doen.
Tom
Simuleren is geen vervanging voor nadenken.

snoef3

Berichtdoor snoef3 » do 30 nov 2017, 9:01

dwaalspoor, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wist je dat 16 bit en 32 bit computers aan het uitsterven zijn. En dat ik derhalve niets met jouw suggestie zou kunnen. Als ik er als leek uberhaubt al iets mee zou kunnen.

Ik ga er gewoon vanuit dat die 30 liter kasten die vaak gemaakt worden vast wel goed zijn doorgerekend en dat mijn 8 ohm versie driver daar voor geschikt is samen met de 400gr PR.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » do 30 nov 2017, 9:26

Er is ook nog zoiets als een compatibiliteitsmodus.
Zie bijvoorbeeld : https://computertotaal.nl/artikelen/pc/ ... indows-10/

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 30 nov 2017, 9:52

Akabak is vrij oud, maar in een compatibiliteitsmodus voor winXP zou t t toch moeten doen
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Ouwebok

Berichtdoor Ouwebok » do 30 nov 2017, 10:24

Ik zou zeggen, bouwen die sub, en evt gewicht van de PR wat aanpassen...

Uiteindelijk zal je luisterruimte heel veel invloed hebben op de ervaring van de lage tonen weergave.
Ten overvloede: http://www.diysubwoofers.org/cgi-bin/ta ... _num=31069

Succes!

snoef3

Berichtdoor snoef3 » do 30 nov 2017, 11:26

Ouwebok schreef:Ik zou zeggen, bouwen die sub, en evt gewicht van de PR wat aanpassen...

Uiteindelijk zal je luisterruimte heel veel invloed hebben op de ervaring van de lage tonen weergave.
Ten overvloede: http://www.diysubwoofers.org/cgi-bin/ta ... _num=31069

Succes!

ga ik doen! ik zal tzt wat foto's posten

Tom Magchielse

Berichtdoor Tom Magchielse » do 30 nov 2017, 15:30

Akabak werkt zonder speciale modus gewoon in 32 bits Windows 7. Waar jullie die verhalen vandaan halen'?
Toen ik mijn 64 bits computer kreeg, een jaar of 4 geleden, merkte ik dat bijna de helft van de programma's die ik regelmatig gebruik, zoals Akabak, Mathcad, Derive, Mathematica, en optische rekenpaketten als code-V en Oslo, niet meer werkte. Om over oude maar soms nuttige DOS programma's als Calsod maar te zwijgen.
Zou je van het gebruik van deze (soms moeilijk of duur te krijgen) software afzien vanwege de 64 bits rage?
Windows 7 professional in32 bits heeft mogelijkheden voor al die programma's, eventueel via de "virtual machine" modus, dus dan is de keus snel gemaakt.
@ Snoef: Ik heb mijn best voor je gedaan, in de veronderstelling dat je je in het onderwerp wilde verdiepen. Nu dat niet zo is, denk ik dat je nog wel vaker op een dwaalspoor zal raken, maar dat zij zo.
groeten,
Tom

snoef3

Berichtdoor snoef3 » do 30 nov 2017, 16:01

Tom Magchielse schreef:@ Snoef: Ik heb mijn best voor je gedaan, in de veronderstelling dat je je in het onderwerp wilde verdiepen. Nu dat niet zo is, denk ik dat je nog wel vaker op een dwaalspoor zal raken, maar dat zij zo.
groeten,
Tom

Ik wilde me niet verdiepen in het onderwerp, Juist niet. Ik kom hier om mbv jullie kennis dat te omzeilen. Ik had naar mijn idee simpele vragen: er is verschil in parameters tussen de 8 ohm en 4 ohm versie. Heeft dat invloed op de kastinhoud en gebruik van de PR van 400gram die ik heb. Ja/nee en wat is dan een juiste kastinhoud voor de 8 ohm driver en de 400gr PR.
(met de wijsheid achteraf had ik het meteen zo kunnen formuleren.)
ik wilde gebruik maken van kennis van mensen die zich er al in verdiept hebben.
Het spijt me dat ik blijkbaar een verkeerde indruk heb gewekt. En inderdaad brengt mijn nieuwsgierigheid mij vaak op dwaalsporen omdat ik gaande weg de technische taal niet meer kan volgen. Maar dank voor het meedenken ook al maak ik er geen gebruik van. (maar meld volgende keer wel dat er voor dat progje een oude computer nodig is, scheelt ergernis.)

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 30 nov 2017, 16:57

Lekker dankbaar :shock:
Ik stel voor dat je naar de eerste dozenschuiver in de buurt loopt en daar gewoon een subje koopt in plaats van forumgenoten die tijd in je steken te vertellen dat ze het maar voor jou op moeten lossen ipv je de weg te wijzen hoe je het zelf kan oplossen. Schaam je!
DAS VIECH BEYMA 8AG/N IN EXPO HOORN
Troels Gravesen; ‘I know that those who ask never build the speaker anyway, because it wasn't exactly what they had in mind’

snoef3

Berichtdoor snoef3 » do 30 nov 2017, 17:36

Nou nou. Mijn technische kennis heeft gewoon een grens. En ik heb eerlijk niet de behoefte om alle details te weten. En is het dan verkeerd om advies te vragen? Is dat misbruik maken van anderen? Ik vind het leuk om het zelf in elkaar te zetten. En gelukkig zijn er fora als dit waar mensen zitten die het leuk vinden om daarbij behulpzaam te zijn.
Dus iedereen bedankt voor zijn bijdrage.
Ik ga gewoon een subje bouwen.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » do 30 nov 2017, 17:39

Shadow schreef:Lekker dankbaar :shock:
Ik stel voor dat je naar de eerste dozenschuiver in de buurt loopt en daar gewoon een subje koopt in plaats van forumgenoten die tijd in je steken te vertellen dat ze het maar voor jou op moeten lossen ipv je de weg te wijzen hoe je het zelf kan oplossen. Schaam je!

+1
Fusion Filterdesign

Walt

Berichtdoor Walt » do 30 nov 2017, 18:18

+1, erg ondankbaar...

snoef3

Berichtdoor snoef3 » do 30 nov 2017, 18:33

Ik vind het erg vervelend dat ik blijkbaar ondankbaar ben. Ik heb het draadje nog eens doorgelezen en het is toch echt duidelijk dat ik geen techneut ben en dus leun op kennis van anderen. Dat mag hoop ik. Excuses voor degenen die zich hierdoor gebruikt voelen.

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 30 nov 2017, 18:40

Na die opmerking over het ontwerp van Vikash had je gewoon moeten gaan bouwen :wink:
DAS VIECH BEYMA 8AG/N IN EXPO HOORN
Troels Gravesen; ‘I know that those who ask never build the speaker anyway, because it wasn't exactly what they had in mind’

Tom Magchielse

Berichtdoor Tom Magchielse » vr 01 dec 2017, 23:42

Omdat het zonde van de moeite is, en omdat we als forum de knutselende mensheid toch moeten helpen, hierbij de karakteristieken die Akabak berekent voor de Peerless Driver SWR 269 nr 830452, in resp. een 20L en een 31 L kast.
De kast is voorzien van de Peerless passieve radiator met fs=13.7 Hz, Qms=11.4, Vas=80 L, Mms=265g, Sd=333 cm2 zoals elders in het draadje.
De karakteristieken vertonen het inzakken in het laag, dat typisch is voor drivers met zo'n extreem lage Qts.
Afhankelijk van je behoefte aan laag, kun je een keus maken.
Succes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

snoef3

Berichtdoor snoef3 » zo 03 dec 2017, 23:17

dank Tom,

Terug naar “Luidspreker Drivers”