Mivoc XAW210 tot 300Hz?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

VintageHarry

Mivoc XAW210 tot 300Hz?

Berichtdoor VintageHarry » do 23 aug 2018, 21:44

Nu de zomer zo goed als voorbij is begin ik voorzichtig te denken over een "kerstproject" :mrgreen:

Dat wordt een FAST opzetje met de klassieke Philips breedbander waarvan ik er laatst een stel op de kop heb getikt. Klassieke lichtgewicht woofers liggen hier ook nog genoeg, maar mijn voorkeur gaat in 1e instantie uit naar een relatief kleine box van 15 liter of zo. En daar is eigenlijk wat anders voor nodig.

De prijs speelt (helaas) een belangrijke rol en zodoende kwam de Mivoc XAW210 naar boven. Over subwoofer-projecten daarmee is veel te vinden, maar wie kent bouwsels waarin deze ook wat hoger wordt gebruikt? De breedbander (Fs=135 Hz) wil ik pas vanaf 300Hz inzetten.
Alle info (ook over alternatieve oplossingen) is welkom!

wouter
Ook commercieel actief

Re: Mivoc XAW210 tot 300Hz?

Berichtdoor wouter » vr 24 aug 2018, 1:27

Deze heb ik met succes toegepast, hoger crossen lijkt me geen probleem maar de woofer moet dan bijvoorkeur naar voren en nabij de breedbander geplaatst worden.

viewtopic.php?t=12456

VintageHarry

Re: Mivoc XAW210 tot 300Hz?

Berichtdoor VintageHarry » vr 24 aug 2018, 8:55

Bedankt, Wouter, dat topic had ik gemist. Er staat ook nogal wat op dit forum :wink:
Zal het eens aandachtig doorlezen. De woofer komt gewoon in het front, met het Mivoc uiterlijk kan ik wel leven.

Terug naar “Luidspreker Drivers”