Onbekende luidsprekers

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

edje

Onbekende luidsprekers

Berichtdoor edje » zo 30 sep 2018, 10:58

Beste forumleden Kent of herkend iemand van jullie deze luidsprekers ?Staat geen merk op Is zwart gespoten op het magneet ,natuurlijk om alles te verbergen natuurlijk .Zijn dit bekende of ...zoals ze wel eens worden genoemd "bagger luidsprekers"
Kosten geen cent maar worden wel in duurdere merken toegepast .
Zaten in bandpass isobaric behuizing
Zijn er wel goede luidsprekers te vinden die goed presteren in zo een behuizing ...?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
mvg
ed

Walt

Re: Onbekende luidsprekers

Berichtdoor Walt » zo 30 sep 2018, 11:04

Redelijk forse magneet, met poolkern boring, ik heb het wel eens slechter gezien.

Gr. Walter

edje

Berichtdoor edje » zo 30 sep 2018, 11:12

Ga deze eens doormeten om de gegevens te verkrijgen wat deze eventueel kan Om is een bandpassbehuizing te zitten moeten die een hoogt qts (0.7 of hoger) en een redelijke vass hebben Of ben ik daar mis in ?
mvg

ed

meanman64

Berichtdoor meanman64 » zo 30 sep 2018, 11:24

Vermeld wel even in welke luidsprekers ze zitten , eventueel met foto

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » zo 30 sep 2018, 13:38

Geinige dingen!

Ik dacht eerst aan een TVM ARV /Tesla of Westra modelletje. Vifa heeft voor Audiolab ook nog met zulke korven gewerkt, maar het lijkt qua conus ook wel op een Visaton WSP26S of een WSP21S. Die hadden ook zo'n magneet.
Die gestanste vorm in de ribben van de korf, is die in druppelvorm of afgeplat ovaal?

En nee, een BP woofer hoeft m.i. geen bepaalde parameters te hebben.

Visaton-WSP-26-S-WSP26-S-WSP.jpg

hm... komt sowieso niet overeen met de diameter van de verdiepte achterste poolplaat (welke bottoming van de spreekspoel moet voorkomen)

edje

Berichtdoor edje » zo 30 sep 2018, 17:37

De korf heeft gestanste druppelvormen
mvg

ed

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » zo 30 sep 2018, 21:53

hm... heb je nog wat meer foto's of info?

http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5061
Hier zie je blauwe conus midwoofertjes met zo'n druppelvorm, ik weet zeker dat ik hem vaker gezien heb.

Neemt niet weg dat die er absoluut niet uitziet als een unit die ik de laatste 15 jaar ben tegen gekomen, dus een datasheet kun je denk ik wel vergeten. Ik welke bandpass box zaten ze? Edit: isobaric is om het volume te kunnen halveren = laag in kleine kast, of hoge Q-waarde/VAS omzeilen.

edit: http://podelise.ru/docs/index-24982866-1.html?page=2
Gevonden, een combi van deze korf: DYJ810-45

senon 2.jpg

en deze conus: DYP811-45
senon 1.jpg

Walt

Berichtdoor Walt » ma 01 okt 2018, 5:54

Knap speurwerk Wouter!

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » ma 01 okt 2018, 18:51

vond ik ook wel, ik wist dat ik die druppelvorm eerder had gezien. Toen kwam ik dus bij Senon uit, want je probeert minder gangbare merken en meer budget merken. Toen kwam ik al wat plaatjes tegen in de goede richting, en voila. Dichterbij zal ik niet komen met Engels op een Russische website.

Ik vraag me alleen af welke goede merken TS bedoelt waar dit soort dingen in zit. Lijkt me een sterk verhaal, geen idee welke unit dit is maar wel weten dat het in meerdere merken gebruikt wordt. Dus, enlighten me ;-)

beijert

Berichtdoor beijert » ma 01 okt 2018, 19:56

Ik denk dat de conus op een one piece conus moet lijken zoals die van wat bekendere merken.
Mark

MarcoSQ

Berichtdoor MarcoSQ » ma 01 okt 2018, 22:32

Inderdaad knap speurwerk van Wouter, kwam mij ook vaag bekend voor maar zou hier nooit opgekomen zijn.
Het zegt niet veel,maar die drivers zien er nog best wel aardig uit zo op het plaatje...

Voor edje (ben je er nog?) : met een Qts=0,7 is geen fatsoenlijke bandpass-afstemming te maken, vergeet dat idee maar direct. Zelfs basreflex gaat niet meer lukken. Heck, gesloten wordt al lastig.
Geen wet van meden en perzen, maar je hebt grofweg tussen 0,3 en 0,4 nodig voor een bruikbare bandpass-afstemming. Ga lager, en er gaat diepgang ontbreken. Ga hoger, en het wordt boenkieboenie. Grofweg :).
Voorlopig even niet meer zelfbouwen. Komt wel weer.
Roon ROCK op een Intel NUC5i5 in een fanless doosje. HDMI out (want multichannel) -> Marantz SR1504 :rofl: -> Revel Performa3 F206 (front) en Revel Concerta M12 (rear). Twee stuks SVS SB-1000 (subs), via een MiniDSP 2x4 met DIY voedinkje in een Galaxy Maggiorato doosje.

edje

Berichtdoor edje » wo 03 okt 2018, 10:19

Lijken mij best senos types.De gegevens heb ik nog niet kunnen opmeten wegens tijdgebrek .1 zit in een bandpass .gesloten ruimte 55 l en de tweede ruimte uitgerust met een baspijp heeft 52 l Best nog groot voor bandpass Het gekke is dat dezelfde luidsprekertype ook gebruikt word om een tweewegsysteem .Ook 45 l gesloten Dit allemaal in 1 kast Best groot hoor
mvg

ed

markbakk

Berichtdoor markbakk » wo 03 okt 2018, 21:50

Moet je trouwens eens goechelen op 'Senos'... :relax:
Mark Bakker

MarcoSQ

Berichtdoor MarcoSQ » wo 03 okt 2018, 22:25

Grappig, Senos of Seños... Hoewel >90% van mijn collega's Spaans(talig) is, en ik een boel vertaalwerk voor ze doe, had ik die gelijkenis helemaal niet opgemerkt... Puur door het verschil in uitspraak...

Anyway, Senos of Seños : beiden zijn rond, en beiden verslappen en zakken uit na een tiental jaren intensief gebruik.... (sorry, veel flauwer dan dit kan het niet worden... :rofl: )

Edit. Verder zoekend lijk ik gewoon zelfs gewoon fout te zitten; de hele ñ klank lijkt niet eens in de tweede betekenis te horen zitten... Leerzaam op een onverwachte manier, dit topic... :hide:. Sorry voor de ruis, edje...
Voorlopig even niet meer zelfbouwen. Komt wel weer.
Roon ROCK op een Intel NUC5i5 in een fanless doosje. HDMI out (want multichannel) -> Marantz SR1504 :rofl: -> Revel Performa3 F206 (front) en Revel Concerta M12 (rear). Twee stuks SVS SB-1000 (subs), via een MiniDSP 2x4 met DIY voedinkje in een Galaxy Maggiorato doosje.

edje

Berichtdoor edje » do 04 okt 2018, 10:30

Moest natuurlijk " senon ".Er zijn altijd forumleden die het zien he ....
mvg

ed

markbakk

Berichtdoor markbakk » do 04 okt 2018, 12:52

Willen zien is kunnen zien hè.
Mark Bakker

Terug naar “Luidspreker Drivers”