Gevraagd: twaron angel hair

Verouderde en afgehandelde advertenties van afgelopen jaar.

Moderator: Beheerdersteam

Olaf Markus
ZBA-donateur

Re: Gevraagd: twaron angel hair

Berichtdoor Olaf Markus » wo 13 dec 2017, 19:48

hoekhoorn schreef:Doe je vriendin in de tobbe; voelt beter, kijkt leuker en ze gaat wellicht ook nog leuk geluid maken.

De eerste twee jaar is dat ook wel zo, daarna ben je er ook vierkant op uit gekeken en zet je liever één van je buiten vriendinnen in de badkuip.
Maar goed, al met al kun je door je actie van toen vandaag de dag een leuk verhaal vertellen, dat is uiteraard ook wat waard :)
ZBA donateur.

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 13 dec 2017, 20:10

Wel eerst de stront uit het bad halen voor je je vriendin erin zet :-k

hoekhoorn

Berichtdoor hoekhoorn » wo 13 dec 2017, 21:05

En het schapenvet...

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » wo 13 dec 2017, 22:32

An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

matthijs_m93

Berichtdoor matthijs_m93 » wo 13 dec 2017, 22:42

Ik heb intussen contact met makaki, en verder goed nieuws over het aanbod van Twaron: RumoH had plannen om om het vanaf januari weer aan te bieden, maar het is nu al te bestellen. 50 gram voor 10,95 incl. BTW. Prima geprijsd dus :D Zeker als je bedenkt dat je relatief minder (zo 2 a 3 keer) nodig hebt vgl. met Baileys bijv.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 13 dec 2017, 22:52

Je hebt niet minder aan volume nodig maar aan gewicht. Twaron Angel Hair is van zichzelf veel lichter omdat de vezels zelf veel dunner zijn. Ik kwam laatst met een 5L CB op ongeveer 2-3 gr/l + 13mm Technocell op de wanden.
Peter de Jong

matthijs_m93

Berichtdoor matthijs_m93 » do 14 dec 2017, 12:08

Hm.. misschien te naïef geweest. Ik heb op de wanden een aantal lagen verhuisdekens gebruikt. Dit is samengesteld uit katoen, wol en gerecyclede textiel vezels.. maar ik weet niet hoe nauw dit komt..

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 14 dec 2017, 12:25

Dat kun je wel gebruiken maar je moet dat minstens een cm dik doen. Gewoon een aantal lagen op elkaar totdat je 1 a 1,5 cm dikte hebt en vast tacken om de 20 a 25 cm.
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 14 dec 2017, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter de Jong

SARK

Berichtdoor SARK » do 14 dec 2017, 12:53

Maar het moet niet zo'n deken zijn die aan een zijde een plastic laag heeft :!:
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

matthijs_m93

Berichtdoor matthijs_m93 » do 14 dec 2017, 13:21

Deze bestaat uit stof van kant tot kant gestikt. Heb vier lagen op elkaar genaaid (sort of), dus zit nu ongeveer op de geadviseerde 12mm. Nu die Twaron nog en dan ben ik er bijna.

Hebben jullie misschien nog tips om een kast zo te maken dat je 'm ook weer kunt openen als nodig? Deuvels, schroeven, iets anders? Of is dit een anders topic waard?

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 14 dec 2017, 13:40

Doop je het topic toch om naar Frugelhorn Mk3.... (editen in de eerste post) :mrgreen: En misschien kan HJ het dan verplaatsen?

Ja, dat demontabel maken blijft lastig met dit soort constructies als je wilt experimenteren. Ik heb destijds mijn Rogers aan 1 kant geschroefd daarvoor. En die tijd nog geen accuschroefmasjien... :cry: In dit verband kun je hem daarom ook beter van berken multiplex maken dan van MDF. En vooral de schroeven niet te vast! Dat witte dunne schuimtochtband van de Gamma is dan ideaal als afdichting hiervoor. Druk je vrijwel geheel plat.
Peter de Jong

matthijs_m93

Berichtdoor matthijs_m93 » do 14 dec 2017, 16:25

Thanks voor de tips! Goed idee ook v.d. tochtband. Ik heb 15mm berken multiplex gebruikt met een massief eiken baffle van +- 20mm. Dat schroeven wordt dan nog een heel geneuzel, vooral met boren op de schuine panelen.

Om het voor de hoeveelheid Twaron te testen, kan ik misschien ook die tochtband gebruiken en die tijdelijk met lijmklemmen/banden vast zetten. Als het dan goed is, lijm ik de boel vast.. Ziet 'ie er ook nog een beetje uit. Was namelijk niet van plan om de boel te plamuren, dicht te smeren en te lakken. Daar is massief eiken veel te mooi voor.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 14 dec 2017, 17:27

Nee, schroeven in de baffle zou ik zeker niet doen. Is het geen optie om de zijpanelen op balkjes te schroeven die verlijmd zijn met de baffle? Kun je ook doen met de binnenpanelen (balkjes op de wanden), maar dat wordt dan wel een heel gedoe steeds om in elkaar te zetten en uit elkaar te halen.
Peter de Jong

matthijs_m93

Berichtdoor matthijs_m93 » do 14 dec 2017, 17:45

Ja, punt is dat mijn front baffle (t.o.v. het plan) over de volledige breedte gaat. Dus dan zou ik die baffle aan de zijkant vast moeten maken somehow. Dat zou met lijmtangen of banden nog wel kunnen, met tijdelijke tochtstrips ertussen. Ik denk dat ik dat probeer. Anders toch moeilijk doen met schroeven of anders gewoon zo'n 8 gr/l aanhouden en tevreden zijn. Anders kan ik altijd nog via het speaker gat een en ander corrigeren.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 14 dec 2017, 21:29

Als je maar goed bij het Angel Hair kunt blijven komen. De hoeveelheid is best kritisch. 8 g/l lijkt mij wat veel. Meer dan 3 g/l heb ik nooit gebruikt in een CB en niet meer dan 5g/l in een BR die half gevuld was met A.H. Maar met een constructie als de Frugelhoorn heb ik geen ervaring. Neem aan dat daar alleen demping in de "doodlopende punt" zit.
Peter de Jong

matthijs_m93

Berichtdoor matthijs_m93 » do 14 dec 2017, 21:53

Goed idee om iig met niet teveel twaron te beginnen. Volgens 't ontwerp voor de fe126n demping in de dode hoek en ook 'onder' de speaker. Weet niet exact of het bij de coral fe103 veel verschil maakt. Lijkt me wel dat je voorzichtig moet zijn met alle bas die je krijgt.

Terug naar “Archief”