audio meubel

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

m_cruiser

audio meubel

Berichtdoor m_cruiser » do 21 sep 2017, 8:53

Ik ben bezig (lange termijn) met een audio meubel te maken.
Niets wereldschokkends, een WAF kast, ik wil er gewoon mijn Audio pro subwoofer (ondertussen gedemonteerd) in kwijt en mijn versterker en nog wat rommel.
Het wordt een hangkast, het materiaal is muliplex kerselaar.
Heb ik laten zagen (wordt eigenlijk gefreesd) en ook sommige onderdelen in 45graden.
Maar nu heb ik 2 lijmtangen (Siverline) gebruikt die steevast opgeborgen worden aan een plank van de garage.
Die plank heb ik ooit jaren terug met beits of Carboline behandeld, en de lijmtang rubber bescherm einden hebben dat blijkbaar toch opgenomen 8-[
Dus nu heb ik een vette afdruk op mijn mooi hout.
Iemand een idee om dat er nog af te krijgen?
Ik heb zelf al remreiniger geprobeerd, wordt iets beter maar niet goed genoeg, het "spookje" blijft overeind :oops:
LP_2169.jpg

LP_2168.jpg

John P

Re: audio meubel

Berichtdoor John P » do 21 sep 2017, 8:59

Kun je niet iets eraf schuren, of is het te diep.

SARK

Berichtdoor SARK » do 21 sep 2017, 11:27

Lijk wel een ouderwets Batman-logo :D Heb je op een niet zichtbare plek misschien soorgelijke vlekken en kun je daar niet een test doen met bleek oid?

Bert61

Berichtdoor Bert61 » do 21 sep 2017, 15:19

Ik heb een truc gezien waarbij ze een antieke tafel opknapte
Bij Salvage hunter,s op Discovery
Om de vetvlekken eruit te krijgen wat na schuren schrapen toch nog zichtbaar bleef
Alex de meubelmaker deed er alcohol op smeren
Dat stak hij aan , De alcohol damp verbrand samen met het vet
En de vlek ging zo bijna helemaal weg .
Door dat de alcohol zelf niet brand , maar de damp enkele centimeters boven het hout geen verbrand het hout niet
Ik zou het eerst op een afval stuk proberen alvorens je werkstuk in de fik te steken :-k
Misschien dat je op YouTube nog wat kan vinden van deze methode .
Grt
Bert

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Berichtdoor Barry2001 » do 21 sep 2017, 21:55

Geniaal. Vlek zit er toch, waarom niet proberen.. ga je met schuren waarschijnlijk niet redden, lijkt erin getrokken.

m_cruiser

Berichtdoor m_cruiser » do 21 sep 2017, 22:27

OK ik probeer de alcohol test in het weekend een keer aan de achterkant van de kast, daar zitten gelijkaardige vlekken.
Thx
Direct maar de test gedaan; dat werkt dus echt, voorkant ga ik doen wanneer ik meer energie heb :mrgreen:
2x gebrand, er is wel een rand van de alcohol die heb ik weer met remreiniger weggekregen.
Ik ben zeer tevreden, gouden tip!
LP_705.jpg

LP_707.jpg

LP_706.jpg

LP_704.jpg

LP_703.jpg
Laatst gewijzigd door m_cruiser op do 21 sep 2017, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert61

Berichtdoor Bert61 » do 21 sep 2017, 22:47

Op Yotube niks gevonden
Wel allerlei product promotie filmpjes Soort TellSell lijkt het me beetje Vanish er op 30 tellen w88 5 euro en niks wijzer
Nog een die misschien ook werkt is een keukenrol papier of vloe papier opleggen en Strijkijzer er op

Bert61

Berichtdoor Bert61 » vr 22 sep 2017, 10:15

Oops het doet wel wat ik gezegd had helaas dat die zijkant te heet is geworden Dat is nu houtskool

m_cruiser

Berichtdoor m_cruiser » zo 24 sep 2017, 18:28

...nog een vraagje over de overbouw van de Audio Pro.
Ik zou hetzelfde aantal liters maken in het meubel, met name 43 liter, heb momenteel 51*32*26.
Mogelijks niet de beste verhouding, de basstunnel gaat naar dezelfde plaats als de 2 woofers, alles komt onderaan dus en de opstelling is in een hoek van de living.
Ik zie in de oude Subzone kast een tussenschot met groot rond gat van 23cm tussen de 2 woofers, is dit een scheiding of gewoon een versteviging?
LP_708.jpg
LP_709.jpg
LP_710.jpg

santheman

Berichtdoor santheman » do 09 nov 2017, 15:34

Als het nog nodig is.....Dasty! Bij de wibra te halen, gebruik het op een onbewerkte teakhouten salontafel, 2 kleine kinderen, inspuiten, met een spons inwrijven en laten zitten. Brandschoon.

m_cruiser

Berichtdoor m_cruiser » zo 03 dec 2017, 15:30

Nog even het resultaat laten zien na veel uren noeste arbeid.
...van de vet sporen is geen spoor meer :lol:
Afwerking is met Woca werkbladolie wat als afwerking voor de kers fineer reuze meeviel.
Wel de procedure volgen en nat schuren met 400 korrel.

De 5mm spatie rondom de deuren zijn zo gekozen om er nog wat luchtstroom door te krijgen.
Sub is ingebouwd in linkercompartiment, ventilator zoemt wel een beetje (mechanisch) in de grote klankkast... elk geluid wordt versterkt door de kast.
Versterker en decoder zitten centraal, genereerde wel wat warmte, maar vandaag een ventilator in rechter compartiment gemonteerd zodat de warmte weggetrokken wordt bij de versterker. Onderaan de versterker had ik 2 flinke gaten gemaakt om koele lucht door de versterker te trekken. Zoals eerder gezegd, elke geluid wordt heel erg versterkt, zo heb ik de beschermroosters moeten verwijderen van de ventilator om hem minder te horen. Mogelijks nog de spanning van 12V laten zakken naar 9V om de ventilator nog iets minder luid te maken. Misschien nog iets maken om te ventilator te regelen naar temperatuur toe.
Scharnieren was wel een ding omdat de juiste te vinden, moest uit het kader draaien, ik had eerst die micro cilinder scharnieren gebruikt, maar dat werd niets.
Verder nog Blum mechanische deur duwers gemonteerd waar ik ook heel over te spreken ben.
van alle kabelgedoe ben ik nu af, kabels gaan door een sleuf in de muur en de oude TVB2350 Vogels TV beugel heb ik vermaakt naar een kort scharniersysteem (tv hangt niet vlak met de muur, maar is iets naar rechts gedraaid).

WAF gewijs zijn we zeer tevreden :mrgreen:
Bijlagen
LP467.jpg
LP466.jpg
LP465.jpg
LP464.jpg
LP463.jpg
LP468.jpg
LP469.jpg
LP470.jpg

Terug naar “Houtbewerking, etc”