Even voorstellen

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

RJee

Even voorstellen

Berichtdoor RJee » za 18 apr 2015, 9:16

Hoi allemaal,

Ik ben Robert Jan, 30 jaar uit Helmond en werkzaam in de ICT. Heb geen uitgebreide kennis van electronica of audioconcepten, maar t wordt steeds beter. Ook in mijn werk vooral autodidact. En dacht, ik zal me eens op een forum aanmelden waar we gewoon Nederlands praten, wel zo makkelijk.

Wat audio betreft neig ik naar vintage spul:
Bocama 224b met Lenco L75 in een mooie massieve behuizing en Ortofon arm en 10" Tannoy speakers.
Beneden heb ik een opgeknapte Sansui 771 en draai ik met een thorens td166 en een squeezebox.

Daarnaast heb ik vorige week op mp een 807 versterker gekocht voor heeeel weinig. Kon er weinig info over vinden, totdat ik hier wat rondstruinde. Het kijkt erop dat deze gebouwd is door het forumlid PA4URK. Dus ik denk dat ik zijn topic tot leven ga wekken. :-)

rjmulder

Re: Even voorstellen

Berichtdoor rjmulder » za 18 apr 2015, 9:24

Welkom,

RJee komt me bekent voor :D

Groeten,
Robert Jan
Robert Jan

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » za 18 apr 2015, 9:36

RJee schreef:Hoi allemaal,

Ik ben Robert Jan, 30 jaar uit Helmond en werkzaam in de ICT. Heb geen uitgebreide kennis van electronica of audioconcepten, maar t wordt steeds beter. Ook in mijn werk vooral autodidact. En dacht, ik zal me eens op een forum aanmelden waar we gewoon Nederlands praten, wel zo makkelijk.

Wat audio betreft neig ik naar vintage spul:
Bocama 224b met Lenco L75 in een mooie massieve behuizing en Ortofon arm en 10" Tannoy speakers.
Beneden heb ik een opgeknapte Sansui 771 en draai ik met een thorens td166 en een squeezebox.

Daarnaast heb ik vorige week op mp een 807 versterker gekocht voor heeeel weinig. Kon er weinig info over vinden, totdat ik hier wat rondstruinde. Het kijkt erop dat deze gebouwd is door het forumlid PA4URK. Dus ik denk dat ik zijn topic tot leven ga wekken. :-)

Welkom hier! Mooie combi, streamen en vinyl, ben ik hier ook wel van :D

Rein PA4URK was aktief hier, laatste tijd weinig van hem gehoord, maar zijn bouwsels heeft hij altijd wel gedocumenteerd hier, moet te vinden zijn.

RJee

Berichtdoor RJee » za 18 apr 2015, 9:45

Dank voor het welkom!

Dit is de versterker waar het om draait: http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=12356

Begint met wat geklets, maar is een hele conversie van chinees naar iets met Triodedick 807 schema met een solid state voeding.

Maar eerst maar even naar de platenzaak, record store day enzo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PA4URK

Berichtdoor PA4URK » ma 09 jan 2017, 21:49

Hoi Rjee, ik ben de laatste paar jaar weer een beetje afgedwaald naar mijn andere hobby, radio, zodat het buizenaudio op een héél laag pitje staat. Maar ik heb nog wel wat projecten in m'n achterhoofd waar ik binnen afzienbare tijd weer aan wil beginnen. De condities op HF zakken in dus maar weer naar de andere hobby 8) .
Doe me een lol en plaats hier eens een foto van mijn Chinees uit het rariteitenkabinet.
Groeten Rein.
Eet Noordzeevis, omdat het gezond en lekker is!

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » ma 09 jan 2017, 22:16

Krijg nou wat, Rein leeft nog :D Is meer dan drie jaar of zo geleden :(
Van RJee zul je niet veel horen denk ik, is ook al bijna twee jaar geleden.En sindsdien ook niks meer van gemerkt.
Tot over een paar jaar ? :lol:
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

PA4URK

Berichtdoor PA4URK » ma 09 jan 2017, 23:27

Hoi Anne, ja ik leef nog.Gelukkig wel :sure: Dat is zeker een tijd geleden. Maar ik volg het forum nog wel regelmatig. Zoals ik al zei een beetje druk met de andere hobby maar het kriebelt wel weer. Mijn zwager is helemaal buizengek op het ogenblik en heeft één of andere Oostenrijkse fabrieksversterker met 300B's thuis staan. Ik heb alleen een Chinees EL84 PP versterkertje staan, zit ik een beetje mee te klooien. En met een oude Siemens kortegolf ontvanger met buizen en een lelijk gebrek wat ik probeer te repareren. Hoe gaat het met die oude Anne, alles nog een beetje onder controle daar in het oost-Vlaamse?

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » di 10 jan 2017, 11:45

PA4URK schreef:Hoi Anne, ja ik leef nog.Gelukkig wel :sure: Hoe gaat het met die oude Anne, alles nog een beetje onder controle daar in het oost-Vlaamse?

Ach, weer wat ouder hè.En de anderen lijken steeds jonger :o
En 't is hier wat ze vlaamsBrabant noemen, rond Brussel.Oostvlaanderen is meer rond Gent.
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » di 10 jan 2017, 11:49

Overijse.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PA4URK

Berichtdoor PA4URK » di 10 jan 2017, 12:13

Excusez moi voor de fout Anne, is net zoiets als een Fries een Groninger noemen zeker? :oops:
En daar hebben we Barry ook, ik heb gister onder het genot van een lekker :beer: het hele spannende verhaal van de 807 weer eens gelezen en hoop als ik de andere projecten heb afgesloten weer wat met de buizenbouw te gaan doen. Ik heb nog een print van een PP EL34 die al een hele tijd ligt te wachten dus misschien :yeah: ...

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » di 10 jan 2017, 12:20

Ha Rein, dat is alweer even geleden ja, welkom terug :D Zie het vanzelf wel als de nieuwe projecten starten daar :goedzo:

Terug naar “Stel je eens voor”