kusa stelt zich voor.

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

kusa

kusa stelt zich voor.

Berichtdoor kusa » ma 22 aug 2016, 15:30

Hoi ik ben Kusa.

Ik ben de afgelopen tijd steeds meer geïnteresseerd geraakt in audio. In mijn studententijd heb ik eigenlijk altijd een Logitech LS21 (2.1 PC-setje van €30) een de Sony SRS-BTX300 (Bluetooth-speaker) gehad.

Nu ik wat meer ruimte heb ik een Sony STR-HD130 aangeschaft via een goede aanbieding. Achteraf had ik beter even kunnen doorsparen, maar voor de €135 die ik er toen voor betaald heb is het in ieder geval een heel stuk beter dan all-in-one BT-speakers in die zelfde prijscategorie.

Omdat ik niet in één keer te veel wilde uitgeven voor speakers heb ik een paar oude Sony SS-E20 speakers uit 1981 voor €7,50 uit de kringloop gehaald. Wit geschilderd met muurverf die ik nog had staan :rofl: , en die hebben driekwart jaar dienst gedaan in de woonkamer. Tegenwoordig staan ze met een Lepy (Lepai) LP-2020A in de keuken.

Van een familielid (die hier geloof ik ook op het forum zit/zat) heb ik een setje Wharfdale Valdus 300's gehad. Die klinken een heel stuk beter dan mijn oude Sony's, maar m'n vriendin vindt ze uiterlijk niet zo mooi. Dat familielid heeft zelf een Cyburg Needle's in de woonkamer en daarover was ik wel te spreken. Elegant en indrukwekkend geluid voor single-driver speakers.

(TL;DR?) Nu wilde ik al langer een paar 3-way speakers bouwen, maar omdat het m'n eerste echte audioproject wordt heb ik toch maar gekozen om een wat simpeler design te doen. Het is namelijk al even geleden dat ik met hout en soldeerbout gewerkt heb. Het doel is daarom ook Cyburg Needle's te bouwen alvorens een ingewikkelder en duurder project aan te pakken.

John P

Re: kusa stelt zich voor.

Berichtdoor John P » ma 22 aug 2016, 15:34

Welkom Kusa, met een Needle zit je nooit fout. Het is slim om voordat je meer gaat investeren eerst eens goed te luisteren naar verschillende types en dan je keuze te maken.

kusa

Berichtdoor kusa » ma 22 aug 2016, 15:45

John P schreef:Welkom Kusa, met een Needle zit je nooit fout. Het is slim om voordat je meer gaat investeren eerst eens goed te luisteren naar verschillende types en dan je keuze te maken.

Bedankt voor de tip! Ik heb inmiddels één paar Needle's gehoord met (geloof ik) de Tangbang W3-871 en ik was wel onder de indruk. Ik neig eigenlijk wel naar de Tangbangs gezien de prijs.

De Visatron FRS 8 is misschien ook niet een slecht idee om mee te beginnen, maar die vind ik esthetisch toch een stuk onderdoen aan de duurdere opties.

Budget is wel enigszins belangrijk gezien ik het als "oefenproject" beschouw. Als het erg bevalt dan wil ik graag een tweede set maken met toekomstbestendige componenten.

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » di 23 aug 2016, 0:07

welkom!

Needle is idd een zeer veilige keuze, en veel opties want er passen veel drivers in

Terug naar “Stel je eens voor”