Ff voorstellen

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

thijssie

Ff voorstellen

Berichtdoor thijssie » di 18 okt 2016, 11:36

Hallo,

Ik ben Matthijs, ben 48 jaar en heb onlangs weer een "oude hobby" opgepakt, het bouwen van luidsprekers.

Ik wilde altijd al een transmissielijn bouwen, maar ook iets met breedbanders stond nog op mijn lijstje. Dus wat doe je dan, dan maak je een dubbele transmissielijn met een breedbander en een sublaag driver :D

De breedbanders zijn de Dayton Audio ps180-8 (nieuw gekocht, puur op de plaatjes en specificaties op het net), de laagdrivers zijn Vifa PL22WR09-08, die ik nog had liggen voor een project van tig jaar terug :mrgreen:

Er zit verder nog geen plan achter, waarmee ik dit moois aan ga sturen, dat zien we dan wel weer, eerst maar weer eens lekker bouwen !

Groet,
Matthijs

Zweitse

Re: Ff voorstellen

Berichtdoor Zweitse » di 18 okt 2016, 12:22

Welkom op het forum en veel bouw plezier
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » di 18 okt 2016, 14:07

Hallo Matthijs, welkom hier!

toetertje

Berichtdoor toetertje » di 18 okt 2016, 22:12

Das een leuk speakertje die Dayton. Die trekt ook al een tijdje mijn aandacht.
Maar ik heb nu ff teveel projectjes lopen.

thijssie

Berichtdoor thijssie » wo 19 okt 2016, 9:13

Dankjulliewel, jullie zijn allemaal lief :mrgreen:

toetertje schreef:Das een leuk speakertje die Dayton. Die trekt ook al een tijdje mijn aandacht.

Ja, ik houd Dayton Audio al jaren 'in de gaten' en toen ze met die speaker kwamen vond ik hem eigenlijk heel "Non Dayton Audio". Ik heb ze puur op de internet specificaties gekocht en ben dan ook ontzettend nieuwsgierig naar het eindresultaat.

Ik heb gisteren een avondje op de Altendorf van een vriend mogen stoeien, alles is nu gezaagd en ik kan niet wachten om te gaan schroeven en lijmen.

Ik zal binnenkort wat fotootjes schieten en posten, want ik heb eigenlijk nog geen idee waar ik de demping in de transmissie lijnen moet gaan plaatsen en hoe je dat aanpakt...

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » wo 19 okt 2016, 10:16

thijssie schreef:Dankjulliewel, jullie zijn allemaal lief :mrgreen:

toetertje schreef:Das een leuk speakertje die Dayton. Die trekt ook al een tijdje mijn aandacht.

Ja, ik houd Dayton Audio al jaren 'in de gaten' en toen ze met die speaker kwamen vond ik hem eigenlijk heel "Non Dayton Audio". Ik heb ze puur op de internet specificaties gekocht en ben dan ook ontzettend nieuwsgierig naar het eindresultaat.

Ik heb gisteren een avondje op de Altendorf van een vriend mogen stoeien, alles is nu gezaagd en ik kan niet wachten om te gaan schroeven en lijmen.

Ik zal binnenkort wat fotootjes schieten en posten, want ik heb eigenlijk nog geen idee waar ik de demping in de transmissie lijnen moet gaan plaatsen en hoe je dat aanpakt...

Hallo Matthijs, welkom hier.

Er is in het kader van de luidspreker ontwerpwedstrijd door Chris en door mij onderzoek en uitgebreid onderzoek gedaan naar de beste demping voor een TL. Doe er je voordeel mee.

Thomox

Berichtdoor Thomox » wo 19 okt 2016, 23:36

Hoi Matthijs, ik wens je veel plezier op dit leuke forum! Er is altijd ruimte voor nieuwe mensen :)

thijssie

Berichtdoor thijssie » do 20 okt 2016, 7:33

pappaleo schreef:Er is in het kader van de luidspreker ontwerpwedstrijd door Chris en door mij onderzoek en uitgebreid onderzoek gedaan naar de beste demping voor een TL. Doe er je voordeel mee.

:shock: Dat is een boel informatie.

Ik heb het allemaal doorgelezen, maar zal dat nog wel een paar keer doen, voordat ik conclusies voor mijn eigen tlletje kan trekken.

Iig bedankt....

Terug naar “Stel je eens voor”