Hallo allemaal

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

hoekhoorn

Hallo allemaal

Berichtdoor hoekhoorn » za 31 dec 2016, 9:38

Jullie kennen dat wel.. van het één komt het ander. Zo leverde het ophalen van een set Altec 511B hoorns in Noordwijk me naast die dingen ,ook nog een nieuwe vriend op. Meestal ben ik snel terug van zo'n ophaal-klusje, deze keer werd het erg laat. Naast een hele beste vent bleek 'ie goede oren te hebben en een set die beter klonk dan ik in jaren had gehoord. Hier laat ik het bij want anders haal ik me wat op de hals in m'n eerste post.... :lol:

Wat later bleek tijdens het ophalen van een zelfbouwversterker in Dronten dat de eigenaar ook hier member is,dat bezoek duurde ook langer dan anders.
Logisch dus dat ik wat rondgeneusd heb hier op het forum en in Alphen a/d Rijn ook nog geluisterd heb naar wat van jullie bouwsels; was leuk en met een ontspannen sfeertje.

Tijd nu dus om even "hallo" te zeggen, ik hoop dat ik naast alles wat ik hier kan leren ook op termijn nog wat bij kan dragen hier.
Voorlopig lijkt het me beter dat ik met gepaste eerbied kijk naar wat sommigen van jullie bouwen....petje af.

Op dit moment luisteren we hier naar een aktieve 2-weg set met een Marantz sacd speler, pré uit Dronten, miniDSP 2X10, 2 monoblokjes LM3668[ook uit Dronten] en een gemodificeerde MA 845 buizenbak. Verder een set hoekhoorns [ Klipschorn] met de bovengenoemde Altec 511B mid/hoog hoorns en 806a Altec drivers.
Dit veranderd nogal eens, enkel de luidsprekerset staat al wat langer. Klinkt erg naar het zin en kan al met één tot een paar Watt vermogen op live-volume [en daarboven] geweldig muziek maken. De combinatie laag vermogen [buizen] amps met hoog rendement speakers en dan aktief aangestuurd is in de loop van de tijd hier favoriet geworden.

Tot zover, nog een heel verhaal geworden; ik ga weer terug in kijk-modus.
Hartelijke groet voor allen en een fijne jaarwisseling !

Barry2001
Algemene moderator

Re: Hallo allemaal

Berichtdoor Barry2001 » za 31 dec 2016, 9:43

Het leuke is dat zelfbouwen kan op alle niveau's, van bouwpakket tot nabouwen tot eigen ontwerp.. in elk geval welkom hier!

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 31 dec 2016, 9:51

Welkom!

Maar aan kijkers hebben we niets.

Wij willen:

:foto: :foto: :foto:

:lol:
Fusion Filterdesign

pvanlingen

Berichtdoor pvanlingen » za 31 dec 2016, 12:15

Welkom op het forum N...., ik bedoel "hoekhoorn".
Ik wens je een leerzaam verblijf op dit forum.
Maar je ervaringen en dan het liefst vergezeld van foto's zijn hier ook zeer welkom.

Een fijne jaarwisseling en de groeten,

Paul van Lingen.
Zelf maken is leuker.

dre

Berichtdoor dre » za 31 dec 2016, 13:07

Nou Paul,dat hebben wij weer...... :mrgreen:
потому что он может!

hoekhoorn

Berichtdoor hoekhoorn » za 31 dec 2016, 17:38

Moet ik meteen met de billen bloot..... ik ga wat foto's opzoeken [van de stereo dus geen angst].
Jammer voor je Dre, maar je kunt het altijd nog via PM over me hebben.
Nico

hoekhoorn

Berichtdoor hoekhoorn » za 31 dec 2016, 17:53

Meteen maar 's proberen of ik hier een foto naar toe krijg.
845 en tangband kasten 025.JPG

Mid/ hoog heeft echt nauwelijks vermogen nodig maar deze 845 doet 't wel heel lekker met 18w single ended.
Flink verbouwd van binnen volgens een recept van iemand in Oosterrijk of Polen, dat was de vorige eigenaar ook niet duidelijk. Wél duidelijk is dat de meeste [overbodige] Chinese componenten uitgehaald zijn en het ding geweldig muzikaal klinkt.

oris setup 002.JPG

Baskastjes.

la scala's 004.JPG

Vorige speakertjes waren de La Scala's, div. sets gehad [en verbouwd].

Dit was zo gauw even voorhanden, moet even dieper in de archieven duiken voor wat meer bouwsels. Het meeste wat speakers betreft is... laten we zeggen " aan de maat". Beste wat ik ooit voor m'n hobby heb gedaan? Mijn vrouw getrouwd :rofl: [ en die is NIET aan de maat voor je er over begint].
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » za 31 dec 2016, 18:01

Indrukwekkend! Tevreden over het geluid? Zal zeker schelen dat je laag en mid-hoog (buis) gescheiden hebt.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 31 dec 2016, 18:46

Nou vraag ik mij dus af wat er voor geluid uit je vrouw komt. :mrgreen:
Fusion Filterdesign

Jan Geert

Berichtdoor Jan Geert » za 31 dec 2016, 18:55

hoekhoorn schreef:Flink verbouwd van binnen volgens een recept van iemand in Oosterrijk of Polen, dat was de vorige eigenaar ook niet duidelijk. Wél duidelijk is dat de meeste [overbodige] Chinese componenten uitgehaald zijn en het ding geweldig muzikaal klinkt.

Hallo Hoekhoorn,

welkom hier! Bovenstaand verhaal komt hier vandaan:

http://lampizator.eu/AMPLIFIERS/CHINA/SET%20triode%20amplifier%20Music%20Angel%20845%20Hong%20Kong.html

Het zal nu wel een 'Dietmar' (Oostenrijk) zijn. Ik zelf vond het allemaal nog wat te krapjes bemeten en heb er uiteindelijk dit van gemaakt: :mrgreen: :mrgreen:

DSCF2971.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Luidsprekers:zie avatar
Versterkers: Buis van 't huis
CD spelers: 10 11 12 13 14 15 16
Plaatjesdraaier: full acryl
Kabels: ja

dre

Berichtdoor dre » za 31 dec 2016, 19:21

ds23man schreef:Nou vraag ik mij dus af wat er voor geluid uit je vrouw komt. :mrgreen:

Geen kwaad woord! :goedzo:
потому что он может!

hoekhoorn

Berichtdoor hoekhoorn » zo 01 jan 2017, 10:35

ds23man schreef:Nou vraag ik mij dus af wat er voor geluid uit je vrouw komt. :mrgreen:

Van alles..... maar "piepen, janken of klagen" doet ze nooit! \:D/

hoekhoorn

Berichtdoor hoekhoorn » zo 01 jan 2017, 10:53

Jan Geert, dat is precies wat ik bedoelde in m'n eerste post met "petje af".... ziet er erg mooi uit en zal wel zo klinken ook.
Die van mij is niet zo heel netjes van binnen als ik naar de solderingen kijk, en zelfs ik als leek zag dat er geen aarde draad aan het chassis zat vanaf de entree. [meteen gedaan]
Ook zitten er twee van die witte stenen weerstanden in en die zitten met twee tie-raps aan een beugeltje. Volgens mij worden die weerstanden doorgaans best warm; ook knullig dus. Het ding klinkt zoals gezegd echter goed. Misschien wil je een keer naar wat foto's kijken van z'n ingewanden en je mening geven?
Barry 2001 ; ja, het klinkt lekker" live" maar is totaal ongeschikt voor achtergrondmuziek door de dynamiek.

Terug naar “Stel je eens voor”