Even voorstellen en groeten uit Bangkok

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Maikele

Even voorstellen en groeten uit Bangkok

Berichtdoor Maikele » vr 27 okt 2017, 19:58

Hallo mede-DIY-ers,

Bij toeval zag ik deze voorstel-sectie en dacht 'beetje onbeschoft dat ik me nog helemaal niet voorgesteld heb'.
Bij deze. M'n naam is Maikel en ik woon sinds bijna 3 jaar in Thailand, in het noorden van Bangkok. Ik heb m'n katten en al m'n hifi- en HT-apparatuur meegenomen hiernaartoe.
Ik ben een enorme nerd (zo noemt mijn vrouw mij ook altijd liefkozend), gek op programmeren, klooien met computers (m'n werk ook) en helemaal gek op muziek, waarbij ik een sterke voorkeur heb voor melodische en dramatische muziek, waarbij het genre me minder uitmaakt. Ik heb wel een voorkeur; Jazz (bebob, New Orleans en alles daaromheen), oude rock zoals Zep, klassiek vooral J.S. Bach, een beetje punk, metal (Machine head) en wazig spul (psychedelisch) als The mars volta, Syd Barrett), etc etc. Als het maar lekker klinkt en goed in elkaar zit.

In de woonkamer staat een setje Sonus Faber Electa opgesteld, aangesloten op een Unison Reseach simply two buizenversterker, met een Thorens TD-2001 (met ACE low) en een Raspberry pi als bronnen.

Ik ben nu bezig met een leuk projectje om een Soekris dam1021 DAC + aparte voeding voor de DAC + pi te bouwen. De DAC, pi, SSD disk en display komen in een mooi antiek sieradenkistje. Ik ben nu bezig met de ingewanden van de voedingkast;
230V komt binnen op een centrale voedingsprint, gedesigned door Barry van dit mooie forum. Op deze print zitten zekeringen, de trafo voor de voeding voor de DAC en een heleboel faston-aansluitingen voor het aansluiten van de andere prints en de ringkerntrafo tbv de voeding voor de pi. Deze print wordt op een brug van aluminium schrootjes bevestigd zodat ie op de 1e verdieping 'zweefd'.
Op de BG (onder deze print) bevind zich een Sjöström SSR-03 voedingsprint welke een superregulator board is en een symetrische 9V voeding verzorgd voor het Soekris board in de andere kast.
Naast dit board bevind zich een voedingsprint (door Barry gemaakt en ontworpen) voor de pi en display. Deze kan 3A continue leveren. Deze levert zijn stroom dus aan de pi, maar niet rechtstreeks maar via een UPS (uninteruptable power supply) boardje ontworpen en gemaakt door LiFePO4wered, een Nederlander die in America woont. Erg mooi product die via I2C met de pi communiceerd via een daemon (service). De pi draait op Raspbian linux en heeft diverse tweaks en configuraties ondergaan waardoor ie bitperfect speelt. Deze gaat als renderer dienen en zal via I2S rechtstreeks de DAC van digitale informatie voorzien.
De LiFePO4wered gebruikt een LiFePO batterij welke positieve eigenschappen bezit, veilig is en ook nog eens heel weinig ruis geeft, de stap naar de LiFePO4wered voeding was een behoorlijk drastische (in positieve zin).

Tja kort samengevat wil ik jullie bij deze bedanken voor de in korte tijd gekregen hulp via dit mooie en zeer informatieve forum en leek het me wel zo attent om me dus even voor te stellen. Als je tot zover bent gekomen met lezen :rofl: bedankt en leuk!

Even een foto van t projectje:
Afbeelding

Foto stereo beneden:
Afbeelding
en HT boven zoals het was:
Afbeelding
En zoals het nu is:
Afbeelding
(Bezig met bouwen van akoustische panelen met geintergreerd scherm en masking)

Groeten Maikel
Laatst gewijzigd door Maikele op vr 27 okt 2017, 20:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Even voorstellen en groeten uit Bangkok

Berichtdoor Henkjan » vr 27 okt 2017, 20:01

Nou, welkom dan.maar :lol:

Shadow

Berichtdoor Shadow » vr 27 okt 2017, 20:02

Welkom! :beer:

Maikele

Berichtdoor Maikele » vr 27 okt 2017, 20:03

Henkjan schreef:Nou, welkom dan.maar :lol:

Dank je Henkjan
Zal er even een tweetal foto's bij doen, lees net dat je gek op foto's bent :mrgreen:

Maikele

Berichtdoor Maikele » vr 27 okt 2017, 20:04

Shadow schreef:Welkom! :beer:

Thanks Shadow en nogmaals bedankt voor de hulp in het topic over het aardingplan!

toetertje

Berichtdoor toetertje » vr 27 okt 2017, 20:06

Wat een interessant project, waar je mee bezig bent.

Maikele

Berichtdoor Maikele » vr 27 okt 2017, 20:18

toetertje schreef:Wat een interessant project, waar je mee bezig bent.

Dank je wel, vind ik ook. Heb al erg veel geleerd, als het nou zometeen ook zo gaat werken als m'n plannetje in m'n hoofd :mrgreen:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » vr 27 okt 2017, 20:34

Namens mij dan ook maar een verlaat welkom. :lol:

Wat heeft je eigenlijk ertoe gebracht om daar naartoe te emigreren ?

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » vr 27 okt 2017, 23:14

ray5150 schreef:Namens mij dan ook maar een verlaat welkom. :lol:

Dat was ook eigenlijk een vraag die ik wel wilde stellen, het zal vast niet alleen het weer/klimaat zijn. :lol:

Maikele

Berichtdoor Maikele » za 28 okt 2017, 17:14

hannesie schreef:

Dat was ook eigenlijk een vraag die ik wel wilde stellen, het zal vast niet alleen het weer/klimaat zijn. :lol:

Thanks mannen. Het was eigenlijk een combinatie van factoren. Ik had en erg goeie baan maar ook erg veel stress. Ik had al eens de conclusie gemaakt dat die job niet zo gezond was voor me. Verder het NL weer, ik houd toch wel echt van de warmte hier.
Verder at ik nooit NL eten en vind ik Thais eten erg lekker, de cultuur past me ook prima en...
De andere 50% van de beslissing was dat ik toch na 2 jaar over en weer vliegen toch wel heel graag wilde samenwonen :lol:
Met m’n vrouw ;)

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » zo 29 okt 2017, 0:18

Volgens mij moet ik maar eens komen neuzen, ben al wel in Japan geweest, maar nog nooit in Thailand.

Als dat klimaat ook dan zo aangenaam is, ook in Suriname vond ik het klimaat best lekker. :sure: :sure:
Het is alleen een flink stukje zwemmen, vliegen is dan 10 uur?

Maikele

Berichtdoor Maikele » do 02 nov 2017, 5:32

hannesie schreef:Volgens mij moet ik maar eens komen neuzen, ben al wel in Japan geweest, maar nog nooit in Thailand.

Als dat klimaat ook dan zo aangenaam is, ook in Suriname vond ik het klimaat best lekker. :sure: :sure:
Het is alleen een flink stukje zwemmen, vliegen is dan 10 uur?

Je bent meer dan welkom Hans, het is wel ietsje verder, redelijk midden op de evenaar en dus ook een stuk warmer dan Japan. Vanaf nl zo'n 16 uur vliegen, en meestal zo'n 35 graden. We gaan nu de 'winterperiode' in en dan is t hier zo ongeveer 25 graden, dat vinden wij dan best frisjes (op een warme dag kan het makkelijk 45 graden zijn in het warme seizoen).
Grootste voordeel tov het weer in nl vind ik dat de temperatuur veel constanter is, wat het aangenaam vertoeven maakt.
Vanaf Japan in het trouwens nog maar 6 uurtjes vliegen :bakkie:

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » do 02 nov 2017, 22:03

:lol: Ik had het moeten weten, mijn broer was kortgeleden in Singapore bij zijn zoon, en had even niet in de gaten dat het relatief daar dichtbij ligt v.w.b. de reistijd.

De klimaat zijn met de impact is inderdaad erg "lekker", ik kan mij ook nog wel herinneren dat men in Suriname het had over guur weer. :shock:

En wij vonden het best lekker warm, wij kende blijkbaar de nuances niet. :mrgreen:

Er zijn ook mensen die verlangen naar de winter, maar die snap ik ook niet helemaal, en jouw situatie v.w.b. het weer zeker wel. :sure:

Maikele

Berichtdoor Maikele » ma 06 nov 2017, 7:20

hannesie schreef::lol: Ik had het moeten weten, mijn broer was kortgeleden in Singapore bij zijn zoon, en had even niet in de gaten dat het relatief daar dichtbij ligt v.w.b. de reistijd.

De klimaat zijn met de impact is inderdaad erg "lekker", ik kan mij ook nog wel herinneren dat men in Suriname het had over guur weer. :shock:

En wij vonden het best lekker warm, wij kende blijkbaar de nuances niet. :mrgreen:

Er zijn ook mensen die verlangen naar de winter, maar die snap ik ook niet helemaal, en jouw situatie v.w.b. het weer zeker wel. :sure:

Haha ja joh. Is echt totaal anders dan nl. Normaal is de luchtvochtigheid hier ruim boven de 95%, nu is het lekker zomers Nederlands weer hiero. Gister zaten we te eten bij een kraampje en waaiden bijna weg. M’n vriendin had t gewoon koud :mrgreen:

Heb jij trouwens ergens een fotootje en uitleg van jouw setup staan Hans?

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » ma 06 nov 2017, 12:48

Ik heb hier de geschiedenis/proces van het totaal. :)

viewtopic.php?f=20&t=22106

En ook een hoop gezellige :lucht:

Maikele

Berichtdoor Maikele » ma 06 nov 2017, 12:57

hannesie schreef:Ik heb hier de geschiedenis/proces van het totaal. :)

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=22106

En ook een hoop gezellige :lucht:

:rofl: hahaha super, thanks Hans, ga t eens doorlezen

Terug naar “Stel je eens voor”