Voorstellen.

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Ruud7

Voorstellen.

Berichtdoor Ruud7 » ma 19 feb 2018, 13:52

Hallo,ik zal me even voorstellen.
Ik ben Ruud,en uit Oegstgeest afkomstig,en liefhebber van alles wat oud is en/of ietsjes jonger,maar niet zo die digitale r.....
Mijn verzameling oude en antieke buizenversterkers heb ik,al enkele jaren terug verkocht,gewoon omdat de ruimte me ontbrak.
En nu ben ik bezig om mijn luisterruimte her in te richten,wat veel werk met zich mee brengt.
Maar het is leuk werk,je bent van de straat,en als je bijna klaar bent,krijg je het lumineuze idee dat je het iets anders had kunnen doen,en om je gedachte tot rust te brengen,breek je de boel weer af,om het op die andere wijze weer op te bouwen,anders zit ik er toch maar tegenaan te hikken.
Wat ik nu nog wil,is een rack bouwen voor mijn platen,ze staan nu nog in een zeer grote kantoorkast,maar ik vind dat geen gezicht,en wil ik wat anders,maar dat moet ik even uitvogelen,want ik beschik niet over zoveel ruimte,maar zo blijft een mens bezig.
Mijn installatie bestaat momenteel uit een Luxman voor en eindversterker,de 383,met daaraan een Thorens 125 platenspeler,en een Nakamichi OMS5E cd-speler,en een Nakamichi BX300E cassettedeck,en Translator reference luidsprekers,en de tweede installatie is een (jaja,hoe bestaat het)een Synn AP900 buizenversterker,een chinees,met daaraan een Thorens 115 mkII,en een Nakamichi CD4 cd speler,en de Translator Stylus one luidsprekers.
De apparatuur die ik verkocht heeft (en waarvan ik van sommige denk dat het toch wel jammer was) waren een Graaff iti Ventiquenco,en hele mooie versterker,maar bij het energiebedrijf hadden ze elke week een feestavond op mijn kosten,en een Separo met kt88-buizen,een Xindak 6950,een Quad 405.2 (uit de container gered),een Orthofon KS605,die zou je zo in de kamer zetten als pronkstuk,en nog veel meer.
Maar eens moet je gaan ruimen,want het was onoverzichtelijk geworden,en aangezien ik wat ouder geworden ben,en rustiger aan gaat doen,heb ik nog maar 2 setjes,en daarbij fotografeer ik nog,dus werk te over.

Groetjes,Ruud.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Voorstellen.

Berichtdoor Henkjan » ma 19 feb 2018, 14:28

Hallo Ruud, welkom hier!
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

VintageHarry

Berichtdoor VintageHarry » ma 19 feb 2018, 17:34

Hallo Ruud, leuk je hier te treffen! Volgens mij kennen wij elkaar al, waarschijnlijk heb ik ooit een set Reflexion van je overgenomen waarna we ook nog uitgebreid over allerlei andere audio hebben gepraat. Je had toen meerdere versterkers staan in je audioruimte herinner ik me. Dit is inderdaad een prachtige hobby maar je moet je soms gaan beperken, heel herkenbaar :)
Groet, Harry

Ruud7

Berichtdoor Ruud7 » di 20 feb 2018, 0:42

Hoi,jij ook hier,hardstikke leuk,nog steeds tevreden?
Ik heb nu een stel Reference staan en een stel Stylus one,daar moet ik de tweeters van vervangen.
Gelukkig niet zo duur,ik heb de Luxman C en M 383 staan en de Synn AP900 buizenbak,en dat vind ik genoeg.
Maar echt gaaf dat ik je weer tegenkom,ik denk nog steeds met weemoed aan de reflexions,en dat zal wel zo blijven,zo ben ik nou eenmaal,achteraf denken,had ik het nu wel of niet moeten doen,maar ik ben blij dat ze een goede eigenaar hebben.en mocht er iets aan gaan mankeren (dat is nou eenmaal de techniek)dan kan je altijd bij Ronald van Eik in Utrecht terecht,dat weet je.

VintageHarry

Berichtdoor VintageHarry » di 20 feb 2018, 10:07

Nog steeds tevreden over de Reflexions, dat zijn blijvertjes hoor! :D Daar heb je me een groot plezier mee gedaan.
Regelmatig kijk ik wel op Marktplaats rond voor reserve-onderdelen, een tweeter heb ik al maar vooral de laagmid-dome zal niet het eeuwige leven hebben. Nou ja, ik ook niet uiteraard, maar het zou mooi zijn om nog eens deze exemplaren tegen te komen.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » di 20 feb 2018, 13:31

Welkom Ruud! Mooie set(s) beschrijf je, paar picjes misschien?

Ruud7

Berichtdoor Ruud7 » do 22 feb 2018, 23:26

Hoe zet ik foto,s hier op deze site,toch niet weer via via,dat word voor mij een regelrechte ramp,ik ben daar bijzonder slecht in.
En Harry,als het goed is,dan gaan de units nog heel lang mee,want zoveel en zo onnoemelijk hard stond het bij mij nooit,daar kan je verzekerd van zijn.
Om je luidsprekers te bekijken,welke onderdelen erin zitten,dan google je even op Translator speaker systems , dan krijg je veel info,welke units er in zitten,en dan is het maar even werk om op google het benodigde te vinden.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 23 feb 2018, 7:16

Idd, foto's graag uploaden

Lees dit maar: viewtopic.php?f=53&t=11189
Is geschreven voor een oudere versie van t.forum, maar in principe nog gelijk. Max formaatnis 1MB
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Terug naar “Stel je eens voor”