Ontvangt iedereen nog notificaties?

Verouderde mededelingen

Moderator: Beheerdersteam

Marp
Beheerder / Sysadmin

Ontvangt iedereen nog notificaties?

Berichtdoor Marp » do 17 sep 2009, 16:50

Enkele individuen ontvingen geen notificaties meer doordat hun mailserver een opmerking in de header aangreep om mails vanaf zelfbouwaudio te weigeren. Bij wijze van proef worden de mails en notificaties sinds vorige week dinsdag bezorgd door een externe mailserver. Geen ideale situatie voor een drukke website, maar een acceptabele tegemoetkoming als daardoor iedereen notificaties ontvangt zonder dat iemand iets aan zijn mailserver of mailadres hoeft te doen.

Vandaag bleek helaas dat iemand anders nu geen notificaties meer ontvangt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand anders er de dupe van wordt.

--
Graag hoor ik hier of meer mensen geen notificaties meer ontvangen.

sjons

Berichtdoor sjons » do 17 sep 2009, 18:15

Najah, dupe, dupe, da's dan ook weer een groot woord... :-)
Mocht het al zo zijn dat ik de enige ben, zou je dan wat meer kunnen vertellen over de oude en nieuwe setup aan jullie kant? (per pm natuurlijk).
Mijn huidige mail-setup is namenlijk niet bepaald standaard, maar wel behoorlijk vergevingsgezind, en zou jullie mail zoiezo door moeten laten... (Ben wel benieuwd wat de oorzaak is namenlijk, heb voorderest geen andere problemen)

sietse

Berichtdoor sietse » do 17 sep 2009, 19:58

Wat is ook al weer een notificatie?

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » do 17 sep 2009, 20:17

Bij mij heeft het altijd al af en toe gedaan.

Vaak heb ik niks, totdat ik zelf inlog op het forum. Dan krijg ik opeens mailtjes. Maarja, dan zit ik toch al op het forum.......

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » za 19 sep 2009, 9:25

Daar staat de mailserver buiten. Je mailadres komt ook niet voor tussen meldingen door de lokale mailserver, welke volgen zodra de server van de ontvangende partij niet afsluit met de mededeling dat een bericht in zijn geheel is ontvangen.

De meest waarschijnlijke oorzaak is dat je betreffende topics na een ontvangen melding nog niet bezocht. De notificatie vermeldt dat je geen mails meer ontvangt totdat je dat topic bekijkt. Bij dat bekijken wordt een waarde in bijbehorend abonnement reset. Dit gebeurt dus niét als je alle onderwerpen in een subforum "als gelezen" markeert, of als onderwerpen niet meer als "ongelezen" worden getoond nadat een forumbezoek/sessie eindigde.

Phpbb reset echter gewoon je abonnement zodra je zo'n topic alsnog bezoekt. Bij de eerstvolgende reactie wordt dan weer een notificatie gestuurd. Ongetwijfeld zijn dat de notificaties die je tijdens je forumbezoek "opeens" weer ontvangt.

sietse schreef:Wat is ook al weer een notificatie?

Het gaat hier om de notificaties/mededelingen via mail dat je een nieuw bericht in je berichtenbox hebt of dat is gereageerd in een bepaald topic, indien je aangaf* daar een mail over te willen ontvangen.

* Handmatig danwel automatisch bij elk topic waarin je reageert, indien je die opties in je profiel hebt aangevinkt.

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » za 19 sep 2009, 9:26

sjons schreef:Mijn huidige mail-setup is namenlijk niet bepaald standaard, maar wel behoorlijk vergevingsgezind, en zou jullie mail zoiezo door moeten laten... (Ben wel benieuwd wat de oorzaak is namenlijk, heb voorderest geen andere problemen)

Tot nu toe geen meldingen van anderen die geen notificaties meer ontvangen.

Eergisteren en gisteren stuurde ik je een testmail via twee (virtueel) verschillende mailservers, waarbij de laatste via mijn eigen mailaccount werd verstuurd. Op geen van beiden volgde een SMTP error, dus het lijkt erop dat je mailserver ze heeft geaccepteerd. Wellicht liet een filter ze na ontvangst in een blackhole verdwijnen o.i.d. Stuur maar even een PM als je niets ontving.

SARK

Berichtdoor SARK » za 19 sep 2009, 10:21

Hoi Sietse,
Ik heb je zojuist een PB gestuurd, als het goed is heb je ook een notificatie-mail ontvangen.

sietse

Berichtdoor sietse » za 19 sep 2009, 13:16

SARK schreef:

Hoi Sietse,
Ik heb je zojuist een PB gestuurd, als het goed is heb je ook een notificatie-mail ontvangen.

Nog niks ontvangen.

SARK

Berichtdoor SARK » za 19 sep 2009, 14:13

Hmmm, ik heb wel een notificatiemail ontvangen van jouw retour-PB :-k .

Casper

Berichtdoor Casper » za 19 sep 2009, 15:12

Heeft Sietse e-mailnotificatie aanstaan :?:

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » za 19 sep 2009, 15:51

ik krijg gewoon notificaties van PMs

SARK

Berichtdoor SARK » za 19 sep 2009, 15:54

Casper schreef:Heeft Sietse e-mailnotificatie aanstaan :?:

Even in je profiel nakijken Sietse.
Bijlagen
Breng mij standaard op de hoogte van reacties.jpg

sjons

Berichtdoor sjons » za 19 sep 2009, 16:19

Marp schreef:Eergisteren en gisteren stuurde ik je een testmail via twee (virtueel) verschillende mailservers, waarbij de laatste via mijn eigen mailaccount werd verstuurd. Op geen van beiden volgde een SMTP error, dus het lijkt erop dat je mailserver ze heeft geaccepteerd. Wellicht liet een filter ze na ontvangst in een blackhole verdwijnen o.i.d. Stuur maar even een PM als je niets ontving.

Heb net alle filters nagekeken (die overigens alleen op 'markeren' stonden, niet op 'gooi maar in een zwart gat'), en hier en daar wat instellingen aangepast, maar geen die dit probleem zouden kunnen veroorzaken. Ik geloof dat Marp bezig is met nog een rondje testmailtjes, aangezien ik er net 1tje heb gekregen, alleen dan wel rechtstreeks naar een ander adres. [edit: en een tweede, ook naar een ander adres] Voorderest zie ik aan mijn kant geen echte problemen. Zal Marp zo even een pm sturen met de details...

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » za 19 sep 2009, 17:24

Henkjan schreef:ik krijg gewoon notificaties van PMs

Sietse ook... als hij notificaties inschakelt. O:) Dus Sietse, even in je profiel aanvinken wat Sark toont, als je melding van nieuwe privé brichten wilt ontvangen. Hetzelfde kan je doen voor forumberichten, als je automatisch meldingen wilt krijgen van nieuwe reacties in topics waarin je hebt gepost.

sietse

Berichtdoor sietse » za 19 sep 2009, 19:36

Hum tja, ik weet wel dat het goed bedoeld is, maar ja, sietse en computers....en de instellingen er van. Nou, eens zal de dag komen dat ik het snap, maar tot nu toe is mijn computer het zelfde als een schroevendraaier, doet ie et niet, dan gewoon weggooien.. :twisted: .Net als een auto, ongeacht welk merk...:twisted:
Ja, hum, maar dat ik geen notificaties krijg, heeft me nog nooit gestoord. Ik zit meestal twee keer per dag voor de computer en er dus niet achter en als ik dan inlog zie ik wel of ik pb's heb of als er gereageerd is op een post van mij in een topic.( ik snap dus nu wat een notificatie is, geloof ik. :D)
Zal es ff kijken of ik kan vinden wat Sark mij probeert duidelijk te maken.

Terug naar “Mededelingen archief”