De ZBA luidspreker van t jaar 2010 - Stemmen maar!

Moderator: Beheerdersteam

voor mij is de ZBA luidspreker van 2010:

Peiling eindigde op zo 30 jan 2011, 23:13

Humble statement van borkaenjo zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic ... 15&t=10562
59
36%
het Dipool-monopool & subs project van Martijn H zie http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 15&t=12684
20
12%
El Cuerno van bertor zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=12263
8
5%
5.1 set met Needle Omnes BB3.01 & TB W8-741 van Hans80 zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=12427
15
9%
eerste speakerset van matthijs1988 zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=11798
24
15%
de familie van RAPides van Asterduc zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic ... 3#p1465033
16
10%
het Paasproject 2010 van Henkjan zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=10972
3
2%
de semi dipool surrounds van Henkjan zie viewtopic.php?f=3&t=457&start=0
2
1%
de Ωnia van Vinculum zie viewtopic.php?f=3&t=9899
8
5%
de LAConiek van Asterduc zie http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=12507
8
5%

Totaal aantal stemmen: 163

matthijs1988

Re: De ZBA luidspreker van t jaar 2010 - Stemmen maar!

Berichtdoor matthijs1988 » ma 31 jan 2011, 13:00

Gefeliciteerd borkaenjo met de 1e plaats!

Nooit durven hopen dat ik op de 2e plek zou belanden:D Thanks allemaal

DragoSz

Berichtdoor DragoSz » ma 31 jan 2011, 14:30

Het is wel close zeg. Tussen nummer 2 en 3 zitten maar 4 stemmen. Net als tussen 3 en 4.

Gefeliciteerd borkaenjo

borkaenjo

Berichtdoor borkaenjo » ma 31 jan 2011, 19:56

Een ieder heel erg bedankt voor zijn stem. Ik zie het bosje bloemen
voor mijn vrouw wel tegemoet. :lol: Die heeft namelijk de grootste
prestatie geleverd. :D
Een heel jaar gezeur en troep van mij.

Bedankt iedereen voor zijn input en lovende woorden.
Tijd voor een nieuw project.

bertor
Contacteer:

Berichtdoor bertor » ma 31 jan 2011, 21:02

Haha, thats the spirit :lol:

In elk geval gefeliciteerd!

Boppo84
Contacteer:

Berichtdoor Boppo84 » di 01 feb 2011, 4:38

Proficiat!

borkaenjo schreef:Tijd voor een nieuw project

Hahhaha

Zo is het maar net! :lol:

simsalabim

Berichtdoor simsalabim » di 01 feb 2011, 10:08

Hoezo, klinkt het niet? :lol:
Nee geintje :mrgreen: gefeliciteerd met jou eerste plek voor deze schitterend gebouwde speakers!!

sietse

Berichtdoor sietse » di 01 feb 2011, 19:31

Gefeliciteerd borkaenjo. =D> =D>

asterduc
Contacteer:

Berichtdoor asterduc » zo 06 feb 2011, 15:41

wat een geouwehoer toch weer!

Natuurlijk is de Humble Statement geen 100% eigen DIY project is en is de RAPide een vereenvoudigde afgeleide is van de SATelite, maar so what!
- De Humble Statement laat zien wat technisch en esthetisch mogelijk is. Diegene die dat een ZBA onwaardig project vinden moeten daar zelf maar eens aan beginnen. Ze zullen versteld staan hoe moeilijk dit is. Ik heb volle bewondering voor iemand die dat klaarkrijgt, ja ook al laat ie het merendeel van de het werk elders uitvoeren.
- De RAPide heeft alleen de buitenkant gemeen met de SATelite. De binnenvorm is kompleet anders, het is een full range systeem, kost slechts een tiende van de SATelite en is eenvoudig na te bouwen.

Zo valt er op elk project wel iets aan te merken.

DIYers willen graag iets bewijzen en daarvoor eer opstrijken, ... volgens mij is dat één van de beweegredenen voor een DIYer om een creatie te ontwerpen en te bouwen. We willen gezien en gewaardeerd worden of we doen het uit eigenrespect of het ter beschikking stellen van verworven kennis.

Deze Poll is opgestart om na te genieten van alle creaties die gedurende het jaar zijn voorbij gekomen. Om de ontwerpers/bouwers te belonen voor het posten van hun 'werk' en anderen te motiveren om ook de stap te zetten.

Dat er daaruit een soort van wedstrijd is ontstaan vind ik jammer. Dat het leuk is om de ZBAtrofy te winnen ga ik niet tegenspreken, maar het is toch sneu voor diegene die hem net niet haalt terwijl ook hij er lange tijd al zijn of haar energie heeft ingestoken.

Aan de 'poll' zelf zou ik niets wijzigen, wel aan de interpretatie ervan, en dat moet ieder voor zich doen. De poll geeft een mooi overzicht wat er het voorbije jaar is gebeurd.
Diegene die zich zodanig ergeren aan de juistheid ervan, en er frustraties aan overhouden, kunnen dit best aan hun huisdokter melden.

Een toegevoegde waarde aan de poll zou wel zijn dat je je bewonding uitspreekt aan de ontwerper/bouwer door te melden wat je leuk vind aan zijn of haar ontwerp of creatie, en aub laat de kritische noten weg, dan blijft iedereen gelukkig.

Ed.

bas focal m180
Contacteer:

Berichtdoor bas focal m180 » zo 06 feb 2011, 18:59

Je verwoordt het perfect ASTERDUC .
Ik heb mij onthouden van stemmen.
Ieder die zijn creatie heeft gebouwt is een winnaar , door een financieel aspect ( budget ) en de ervarenheid van de bouwer vindt ik het niet mogelijk om opjectief een winnaar aan te duiden.
Maar het stemmen mag van mij gerust jaarlijks terug komen.

cobaltjeh

Berichtdoor cobaltjeh » zo 06 feb 2011, 20:07

Ach gewoon volgend jaar verschillende indelingen maken voor budget / tijd en moeite.

Op die manier is ook gelijk iedereen een winnnaar. O:)

DragoSz

Berichtdoor DragoSz » zo 06 feb 2011, 21:43

cobaltjeh schreef:Ach gewoon volgend jaar verschillende indelingen maken voor budget / tijd en moeite.

Tja als je zo gaat denken moet iedereen volgens de reglementen bouwen en ontwerpen en dan is het niet echt meer hobby zelf bouw :-#

jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Berichtdoor jeroen_d » zo 06 feb 2011, 22:10

cobaltjeh schreef:Ach gewoon volgend jaar verschillende indelingen maken voor budget / tijd en moeite.

Ik ben bang dat je dan toch uiteindelijk weer het doel voorbij schiet. Ik denk dat we ons gewoon bij asterduc moeten aansluiten. Niet meer discussieren over de poll, gewoon stemmen als je daar zin in hebt en je waardering uitspreken voor wat voor jou nu zo mooi is aan het bouwwerk.

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » zo 06 feb 2011, 22:12

Inderdaad, of misschien wel beter: ieder in het vervolg voor zichzelf, en dus anoniem stemmen. Discussie = beinvloeding.

Oftewel: zonder zonodig kenbaar te moeten maken waarop werd gestemd, en zonder uiting waarom het een meer voorkeur verdient dan het ander. Volledig anoniem. Dat houdt het simpel, en ook leuk voor iedereen (kiezers én bouwers).

cobaltjeh

Berichtdoor cobaltjeh » zo 06 feb 2011, 22:25

Marp schreef:Inderdaad, of misschien wel beter: ieder in het vervolg voor zichzelf, en dus anoniem stemmen. Discussie = beinvloeding.

Oftewel: zonder zonodig kenbaar te moeten maken waarop werd gestemd, en zonder uiting waarom het een meer voorkeur verdient dan het ander. Volledig anoniem. Dat houdt het simpel, en ook leuk voor iedereen (kiezers én bouwers).

Helemaal mee eens, feedback en waardering kan je natuurlijk altijd kwijt in het betreffende topic van het bouwverslag.

b_force
Contacteer:

Berichtdoor b_force » ma 07 feb 2011, 0:56

jeroen_d schreef:

Ik ben bang dat je dan toch uiteindelijk weer het doel voorbij schiet. Ik denk dat we ons gewoon bij asterduc moeten aansluiten. Niet meer discussieren over de poll, gewoon stemmen als je daar zin in hebt en je waardering uitspreken voor wat voor jou nu zo mooi is aan het bouwwerk.

Ik weet niet zo goed hoe ik jou reactie moet lezen Jeroen.
Hoe bedoel je dit nu precies?

Discussie is ontstaan van een reactie van Aat, waar jij vervolgens direct op reageerde.

Indelen in meerdere indelingen etc is misschien een idee, maar waar ga je de grenzen bepalen?
Ik denk dat budget sowieso wel een mooie indeling is of nieuwe binnenkomers etc.
Ik heb echter het idee dat er veel meer genomineerde hadden kunnen zijn, maar een hoop verwatert gewoon.
Dat is dus direct een oproep voor een betere showcase index :wink:

Je kunt in feite zeggen dat zoiets altijd wel oneerlijk is, aangezien er altijd wel punten zijn die discutabel kunnen zijn.
Waarom zou nabouwen niet eerlijk zijn en het gebruik maken van een CNC wel?
(dit is een retorische vraag, geen discussie aub! :wink: )

Normaliter ontstaat trouwens meestal die discussie bij de nominatie, dus voor de daadwerkelijke stem ronde.
Of een nominatie dan vervolgens ook daadwerkelijk goed genoeg is of juist er eigenlijk er niet thuis hoort blijkt dan vervolgens uit de poll toch?

(en zo vullen we dit topic weer verder met discussie tot de volgende nominaties, hihi :mrgreen: :lol: )

jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Berichtdoor jeroen_d » ma 07 feb 2011, 18:00

b_force schreef:
jeroen_d schreef:

Ik weet niet zo goed hoe ik jou reactie moet lezen Jeroen.
Hoe bedoel je dit nu precies?

Discussie is ontstaan van een reactie van Aat, waar jij vervolgens direct op reageerde.

Ik deed inderdaad hartelijk mee aan de discussie, maar vond dat bij nader inzien niet zo'n goed idee. Het brengt een sfeer rond de verkiezing die ik later betreurde. Asterduc verwoordt dat goed. Categorieen ben ik niet zo voor. Je hebt nu al niet al te veel nominaties, we hebben al verschillende type apparatuur voor de verkiezing, laten we het niet te ingewikkeld maken en daarmee het doel voorbij schieten. En het doel is dan voor mij gewoon nog wat extra waardering voor bouwsels die eruit springen. Niet meer en niet minder.

Boppo84
Contacteer:

Berichtdoor Boppo84 » wo 09 feb 2011, 14:19

Ik deel ook de mening van Asterduc.

Het meest belangrijke van deze poll is in mijn ogen dan ook het terugkijken naar de voltooide projecten. Ik denk dat de overgrote meerderheid van mensen die deze poll op z'n minst bekijken, ook eerst alle projecten bekijken. Dit levert voor alle genomineerden positieve berichten op wat een meerwaarde heeft ten opzichte van de uitslag. Wie wil er nou winnen met zo'n poll? Je wilt toch gewoon het vetste/mooiste/beste systeem (binnen je mogelijkheden) ooit bouwen?
Het gaat mij ook niet om de poll, maar om het bewonderen van alle nominaties.
Wat mij betreft kan er beter meer aandacht gericht worden op de creaties dan op de poll met zijn uitslag.

Terug naar “Projecten van het jaar”