Pensil 6, markaudio alpair 6 in TL

Laat in alle details je luidspreker creaties zien!

Moderator: Beheerdersteam

meiborg

Pensil 6, markaudio alpair 6 in TL

Berichtdoor meiborg » do 08 sep 2011, 14:31

Goedemiddag,

Ik heb bijna alle materialen liggen voor mijn OB's, echter moet ik er nog hout voor halen en de versterkers afbouwen. Hier heb ik momenteel geen geld voor, mijn zuiltjes heb ik al verkocht voor een cash injectie en momenteel luisterde ik dan ook naar mijn Needles met Alpair 6, aangevuld met een subje. Dat klonk prima, tot poes lief het in haar bol kreeg om in de Needles te klimmen. Na enkele pogingen waarbij de Needles omgevallen zijn (ook mijn schuld, nooit de moeite genomen een mooie voet er onder te plaatsen), zat er in de linker Needle een nare vibratie. Komt waarschijnlijk door een gescheurd stuk meubelpaneel waarmee ze gebouwd waren.

Een goed excuus om eens wat anders te bouwen! Ik heb eerst gekeken naar Henkjan zijn paasproject met horn reflex, deze wilde ik in eivormige kastjes omtoveren en dan aan de muur bevestigen (buiten bereik van de poes). Echter was dat nog bewerkelijk te maken, daarom rond gezocht op internet naar andere ideeën. Ik kwam uit op de pensil serie, deze zijn simpel te bouwen en op diyaudio was men te spreken over het geluid. Ook het ontbreken van een filter interesseerd mij, het ontwerp leunt op de ingebouwde bsc van de alpair. Omdat ze zo simpel van constructie zijn kon ik met wat rest mdf de kastjes bouwen, zakken sonofil lagen er nog van eerdere projecten. Dus, badkamer omgetoverd tot zaag- freesruimte (niet mijn beste idee ever achteraf gezien maar goed) en momenteel doe ik een A-B test met Needle rechts & Pensil links. Tot nu toe klinkt de pensil beter (gelukkig), meer relaxed en mooier laag tot zover dat met een speaker te horen is!

Edit: .pdf van bouwplan bijgevoegd

Mvg Reinder
2011-09-08 13.49.40.jpg
Ff snel luisteren terwijl de ander in de lijmklemmen staat
Bijlagen
2011-09-07 16.20.52.jpg
Hout gezaagd, helaas baffle tekort gezaagd dus een strookje er tegen aangeplakt
2011-09-07 17.14.45.jpg
Onderdelen in de lijmklemmen
2011-09-08 12.09.32.jpg
Sonofil er in, tot nu toe alles nog met gerecycled materiaal
2011-09-08 13.45.17.jpg
Alpair er in geschroefd
Pensil6.PDF
Bouwplan Pensil 6
(140.99 KiB) 181 keer gedownload
Laatst gewijzigd door meiborg op vr 09 sep 2011, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

meiborg

Re: Pensil 6, markaudio alpair 6 in TL

Berichtdoor meiborg » di 18 okt 2011, 22:06

Terug naar “Luidspreker Showcases”