University Classic ombouw

Laat in alle details je luidspreker creaties zien!

Moderator: Beheerdersteam

hoekhoorn

University Classic ombouw

Berichtdoor hoekhoorn » zo 05 mar 2017, 10:13

Deze grote zwarte monsters stonden ooit in een theater, nadien wat jaren opgeslagen in een schuur in limburg.
Toen ze me al een paar weken aan hadden gekeken op MP heb ik ze gekocht nadat ik tegen mijn vrouw had gezegd dat dit nóg beter zou worden dan de La Scala's ; ik had eigenlijk beloofd dat de Klipsch La Scala's de max waren, grotere kwamen er niet......toch?

Ik had plannen met ze, de foto's spreken grotendeels voor zich denk ik.
Na de laatste foto is er nog een beyma CP750 2 inch driver ingekomen met Electrovoice HR90 hoorn en als 2-weg aktief aangestuurd gebruikt.

Al met al een leuk projekt ; samen met mijn vader [ vroeger timmerman] heb ik de kasten bekleed met berken multiplex, voor het eerst dat we iets samen bouwden. Door de lexaan panelen was nu ook de enorme C15-W woofer te zien en evt. te servicen. Zonde om hem weer achter een paneel hout te laten verdwijnen.
Het geluid was groots, met een autoriteit in het laag wat je alleen van een hoorn krijgt naar mijn mening.

Geen geheel eigenbouw dus maar wél een grote ombouw met veel aandacht en mooi resultaat als resultaat.
Je kunt er van houden of niet, maar voor mij is er niets mooier op speakergebied dan een groot hoornsysteem.
Ze staan nu bij m'n zwager die er naar luistert met veel plezier.

Voor mij was het tijd om iets nieuws te proberen, de hoekhoorns als 3- en 2-weg systeem is sindsdien een goede tijdvuller gebleken en ook dit is weer een leuk projekt aan het worden zo langzamerhand.
Nico

universals 003.JPG

universals 006.JPG

universals 015.JPG

universals 018.JPG

universals 025.JPG

diversen telefoon nico 017.jpg
kermis 2013 en classics 021.jpg

kermis 2013 en classics 021.jpg

kermis 2013 en classics 028.jpg

kermis 2013 en classics 029.jpg

telefoon nico augustus 2013 183.jpg