Sure Electronics DSP ruis verminderen

Aktief of passief

Moderator: Beheerdersteam

Thomox

Re: Sure Electronics DSP ruis verminderen

Berichtdoor Thomox » do 04 mei 2017, 20:16

Jongens, laten we het gezellig houden. ds23man is voor Hypex en b_force niet, so what!? Laten we elkaar in ieder geval in zijn waarde laten.

Over die dsp, ik heb interesse, maar zoals Ray ook aangaf, ik zou wel graag een globale opzet willen zien :)

ray5150

Berichtdoor ray5150 » do 04 mei 2017, 20:41

b_force schreef:Dat snap ik, maar met zo'n reactie krijg ik nou niet echt motivatie.
Daarnaast wil ik uberhaubt weten of er mensen zijn de geïnteresseerd zijn in een DSP.
Ik ga niet een heel idee uitwerken als er blijkt dat er geen behoefte naar is.

Daarnaast lijkt het mij ook duidelijk dat het hier niet ging om Sure electronics ontwerpje van $20 te evenaren, maar de belachelijk hoog geprijsde DLCP van Hypex van maar liefst 330 euro (wat voor 99% van de mensen niet te betalen is).
In andere woorden, een redelijk deftige DSP voor een schappelijke prijs.

Uiteraard hangt dat evt ook af van hand en spandiesnten van anderen, opboksen tegen oplagen van 1000+ is nmlk qua BOM vrij lastig.

Je kiest anders zelf nu ook voor een negatieve insteek : dit is niet goed, dat is niet goed. maar vooralsnog stel je er geen alternatief tegenover.
De DLCP is niet goedkoop, maar ook niet onbetaalbaar. getuige het feit dat op een paar honderd actieve leden hier, er zomaar een systeem of 15 a 20 in gebruik zijn, en dan ook nog de mensen die er plannen voor hebben om de DLCP aan te gaan schaffen. zet je hem tegenover de groundsound DSP, die een kleine factor 10 duurder is, heb je eigenlijk nog een koopje. :lol:

Maar goed. een handje IC's op een bordje flansen is nu ook weer niet zo heel erg moeilijk, groter probleem is het ontwikkelen van goedwerkende en gebruikersvriendelijke software om de zaak aan te sturen. ds23man kan daarover meepraten.

flamingbeatz

Berichtdoor flamingbeatz » do 04 mei 2017, 20:59

Lief spelen kinderen... :mrgreen:

Wat ik zelf juist mooi vindt is dat deze chips/het Sure bordje te gebruiken is met Sigma Studio, waarmee je vrijwel alle kanten op kunt. Zelfs FIR filtering is toepasbaar, wat ik tot nu toe nog niet heb gezien in "goedkope" DSP's. Door de flexibiliteit trekt deze DSP mij wel.

edwinmark

Berichtdoor edwinmark » za 10 jun 2017, 12:51

Voor minidsp gelden denk ik zelfde ruis problemen en voor veel andere. Ooit toen ik jonger was had Kef Kube's, tussen voor en eind geplaatst was ook niet ideaal, daarom schreef manual ook dat ze of tussen bron en voorversterker of in tapeloop aangesloten moesten worden. Misschien helpt dat ?

Terug naar “Filter Ontwerp”