A en C frequentie wegings filters in Sigmastudio voor ADAU1701

Aktief of passief

Moderator: Beheerdersteam

flamingbeatz

A en C frequentie wegings filters in Sigmastudio voor ADAU1701

Berichtdoor flamingbeatz » wo 28 jun 2017, 21:30

Hoi Allen,

Ik ben op zoek naar A en C frequentie wegings filters welke ik wil gebruiken in een Analog Devices ADAU1701, deze DSP gebruik ik met de bijbehorende user interface, Sigmastudio. In Sigmastudio kan ik een IIR filter implementeren als biquad met de volgende opbouw: b0, b1, b2, a1, a2, FIR is zoals gebruikelijk.

Uiteraard heb ik zelf gezocht naar filters maar ik heb nog niets bruikbaars kunnen vinden. Uit Matlab heb ik wel IIR A en C filters kunnen halen maar ik snap niet helemaal hoe deze in Sigmastudio in de biquad tabel vererkt moet worden. In Matlab heb ik namelijk b0, b1, b2, a0, a1, a2, gain en dit verhaal 2 of 3 keer in secties. Is dit misschien om te zetten? Moet er simpelweg data weg gelaten worden? Ik had het idee dat ik de secties als meerdere parallele/serieele filters moet zien, waarbij de gain letterlijk de gain voor of na het filter is, klopt dit? Met een beetje gepuzzel met de filter structure in Matlab en het het weglaten van a0, wat een 1 is heb ik er iets uit gekregen wat overeen lijkt te komen met een C filter, met A is dit mij nog niet gelukt. Het is natuurlijk de vraag of wat ik heb gedaan klopt.

Qua FIR filtering zag ik het idee voorbijkomen om per frequentie aan te geven wat de verzwakking moet zijn (deze data heb ik al kunnen vinden), wat omgezet wordt naar een FIR filter. Ook dit scheen in Matlab te kunnen maar ook hier kwam ik niet uit.

Dit is een screenshot van de opbouw van de IIR structuur in Sigma. Ook is hier het resultaat van mijn gepuzzel met de coëfficiënten, wat een C filter zou moeten zijn.
Sigma.JPG

A filter coëfficiënten uit Matlab.
A.JPG

C filter coëfficiënten uit Matlab.
C.JPG

Jullie hulp zal zeer op prijs gesteld worden!

Groeten,

Jeroen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door flamingbeatz op do 29 jun 2017, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

markbakk

Re: A en C frequentie wegings filters in Sigmastudio voor ADAU1701

Berichtdoor markbakk » wo 28 jun 2017, 21:48

In deze wiki staan in elk geval de wegingsfuncties van de verschillende filters mathematisch omschreven, je kunt ze ook nauwkeurig benaderen met terts-equalizers. Het is me wel volstrekt onduidelijk wat je met de filters wilt bereiken in een weergaveketen.
Mark Bakker

flamingbeatz

Berichtdoor flamingbeatz » do 29 jun 2017, 10:12

markbakk schreef:In deze wiki staan in elk geval de wegingsfuncties van de verschillende filters mathematisch omschreven, je kunt ze ook nauwkeurig benaderen met terts-equalizers. Het is me wel volstrekt onduidelijk wat je met de filters wilt bereiken in een weergaveketen.

Dank! Zou ook nog kunnen inderdaad. Ik ben een sound level meter aan het bouwen, de DSP doet alle berekeningen. Ik heb het geheel werkend en redelijk accuraat maar mis dus nog de frequentie wegings filters.

flamingbeatz

Berichtdoor flamingbeatz » do 29 jun 2017, 10:28

Screenshots toegevoegd!

Terug naar “Filter Ontwerp”