Naaldjes met sc8n ~8ohm

Aktief of passief

Moderator: Beheerdersteam

Archie

Re: Naaldjes met sc8n ~8ohm

Berichtdoor Archie » do 31 aug 2017, 19:24

richard schreef:Je kan ook nog spelen met de uitrichting van de luidsprekers; richt je ze op de luisterplaats heb je (waarschijnlijk) het meeste hoog. Laat je ze voor de luisterplaats kruizen zal wellicht het stereoplaatje wat scherper worden en laat je ze beide recht vooruit stralen heeft dat ook weer een bepaald effect op de ruimtelijkheid. Dichter bij de muur of in een hoek, meer laag en wat verder uit de muur een strakker laag.

Daar ben ik wel bekend mee! Zeker omdat mijn oren niet allebei even doof zijn levert dat goeie resultaten op :D

Archie

Berichtdoor Archie » di 05 sep 2017, 23:33

ds23man schreef:Als de opgeven FR respons klopt wel, maar dat kan je alleen controleren door een kallibratie. Dan kun je net zo goed de Dayton emm-6 kopen, die heeft een kallibratiefile.

Hola mister Ds23man,

Je wijze raad maar opgevolgd en de midas/behringer audio interface aangeschaft met de emm6. (Blijkbaar is er toch een biertje teveel over mijn trouwe soundcraft gegaan..)

De eMm is gecalibreerd maar enkel middels een tekst-file (met duizend reeksen cijfers). In arta vraagt ie om een .mic file

Is er een manier om deze mic in arta te brengen? Of is er een ander pakket dat mijn micro wel snapt? Zo niet dan ist calibratie poepaanmegaatsie en brengt dat niet veel :think:

Zou mooi zijn om hiervoor een oplossing te hebben!

Archie

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » wo 06 sep 2017, 6:46

Even .txt veranderen in .mic
Fusion Filterdesign

Archie

Berichtdoor Archie » wo 06 sep 2017, 8:54

Was alles in het leven maar zo .eenvooudig -:)
Tnx!

Terug naar “Filter Ontwerp”