Lenco L70 met Hadcock arm

Laat in alle details je CD-speler, Media-player, platenspeler, etc creaties zien!

Moderator: Beheerdersteam

RobertD

Lenco L70 met Hadcock arm

Berichtdoor RobertD » zo 02 dec 2012, 22:53

Deze draaitafel heb ik anderhalf jaar geleden voor mijn verjaardag gekregen. Ik met de gever een beetje aan het ruilen geweest met armen. Uiteindelijk heeft dat ertoe geleid dat ik een Hadcock arm bij de tafel heb gekregen.
Dit is een heel fraai armpje met een supersimpel lager. Een Taats, wat? Een taats! Dat is een soort dikke naald; het draaipunt van de arm rust op die naald. Afstellen en in balans zetten kost dus even wat tijd, maar uiteindelijk was het makkelijker dan ik dacht.

Er zit nu een simpel Ortofon OMB10 element in, maar het speelt nu al de sterren van de hemel.
Mijn Thorens is denk ik binnenkort te koop.

Op AudioCreative.nl (de nieuwe site van onder meer Triode Dick) stonden al twee verhalen over opgelapte Lenco's, dus ik moest nu toch ook maar eens aan de slag.

Om de arm goed op de speler te positioneren heb ik een opening in het chassis gezaagd. Daaroverheen een aluminium plaatje met een gat voor de arm, nu op de juiste plek uiteraard.

Nu nog eens sparen voor een mooi element. Ik zal nog weleens een topic openen om ideeën voor een element op te doen.
Voorlopig eerst luisteren!
Bijlagen
Lenco L70-1.jpg
Lenco L70-2.jpg
Lenco L70-3.jpg

Terug naar “Bronnen Showcases”