het Chromecast topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

peterhenk

Re: het Chromecast topic

Berichtdoor peterhenk » za 16 apr 2016, 5:30

Een vraag over stereo met 2 x Chromecast.

Ik wil mijn speakers ont-kabelen door een Chromecast in te zetten per kant.

Ofwel digitaal uit naar een Mini-DSP. Kan alleen als ze helemaal synchroon lopen.

Ofwel gebruikmaken van de interne DAC. Hier zit de vraag, kan je Chromecast zo manipuleren dat die DAC dan als mono werkt en dus al zijn reken capaciteit inzet voor dat mono kanaal? Ik vermoed dat je dan kwaliteit wint op de AK4430 zeker in combinatie met een goede voeding.

Heeft iemand al zoiets gemaakt?

barrymossel

Berichtdoor barrymossel » di 03 mei 2016, 11:53

Dat zou dus softwarematig moeten gebeuren in de Chromecast lijkt me. Daar moet je dus iets zien te regelen met een externe app, of via de Chromecast app. Om synchroon te laten lopen moet je de multi-room optie gebruiken, dus ik denk dat het dan al niet mogelijk is mono te spelen met een kanaal per Chromecast.
Stereo afspelen op beide Chromecasts kan natuurlijk wel via de multi-room optie en dan maar één kanaal gebruiken per Chromecast.

peterhenk

Berichtdoor peterhenk » wo 04 mei 2016, 16:38

Denk dat dit inderdaad de slimste oplossing is.

tearitup

Berichtdoor tearitup » zo 12 jun 2016, 23:35

Meer mensen die Chromecast 2015 (hdmi versie) gebruiken icm Spotify? Wat vinden jullie van de kwaliteit? Ik ben vanavond toevallig even wat albums via Plex aan het streamen over de CC en ik kan me moeilijk aan de indruk onttrekken dat de kwaliteit toch significant beter is. Albums zijn in FLAC, maar het verschil met Spotify in extreme kwaliteit zou verwaarloosbaar moeten zijn - wat me doet vermoeden dat de CC op een lagere kwaliteit streamt. Via de Android app valt overigens niets aan te passen aan de kwaliteit wanneer er verbinding is met de CC.

RobertD

Berichtdoor RobertD » ma 13 jun 2016, 11:11

Wat is een goede app om vanaf een NAS films te streamen naar de ChromeCast bij het gebruik van een Android telefoon/tablet?
Vanaf mijn windows phone werkt het wel, maar mijn vriendin heeft een Android toestel.
Ik kreeg de indruk dat de film dan via de tablet naar de chromecast werd gestuurd, wat heel traag gaat.
Eigenlijk moet de app op de tablet alleen maar de chromecast de weg wijzen naar de NAS, maar ik heb de juiste APP nog niet gevonden.

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » ma 13 jun 2016, 11:27

tearitup

Berichtdoor tearitup » ma 13 jun 2016, 12:27

Plex is daar ook prima voor. NAS als server, app op je telefoon / tablet gebruik je als het ware als afstandsbediening.

Ivo Tichelaar
Contacteer:

Berichtdoor Ivo Tichelaar » ma 13 jun 2016, 15:06

Ik gebruik die ook. Let op de codecs, als chromecast het niet native af kan spelen, gaat je telefoontranscoden. Dat kan stotteren. Even kijken in de settings van BubbleUPnP om dat te voorkomen.

RobertD

Berichtdoor RobertD » di 14 jun 2016, 14:08

Bedankt voor de reacties, ik ga ermee aan de slag.

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » di 22 aug 2017, 22:23

ik zag ineens dat er nu een adapter is waarmee je de chroomkast bedraad kan aansluiten:
https://store.google.com/nl/product/eth ... t?hl=nl-NL

meteen gekocht, en tjakka meteen de issues die ik altijd had om vanuit de NPO app verbinding te maken met de chromecast zijn voorbij, het functioneert zoals t hoort. later nog even proberen een film vanaf een chrometabblad vanaf de pc te casten, dat haperde over wifi af en toe.

Hans Nootdorp

Berichtdoor Hans Nootdorp » wo 23 aug 2017, 9:55

Goede tip, Henk-Jan.

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » di 05 dec 2017, 9:16

ff wat nuttige opmerkingen uit een ander topic ook hier neerpzetten:

Henkjan schreef:
ray5150 schreef:Wat een overrated meuk zijn die Chromecast dingen toch. sinds een maand of zo heb ik er ook eentje. ik dacht, laten we eens gek doen, en de dure uitvoering nemen, dus die met Ethernet aansluiting, dan heb ik in ieder geval geen problemen met wifi. dat was dan ook niet het geval.
Nu ging ik ervan in mijn naïviteit uit dat er wel een app / programma zou zijn waarmee je moeiteloos zou kunnen streamen vanaf een NAS en dergelijke met bediening vanaf een smartphone. dikke lul, drie bier. fout gedacht.
...

https://play.google.com/store/apps/deta ... ndroid.pop
en dan ook nog:
https://play.google.com/store/apps/deta ... chromecast

https://www.linux.com/learn/how-stream-content-linux-system-chromecast schreef:Open the app and go to 'network' option from the menu.

Select LAN and run 'scan'.

It will detect your server; provide the app with the username and password

Once connected, open the network directory where the media is saved and choose the file that you want to play on Chromecast. Long press on the file and it will show a checkbox. Tick the 'checkbox' and then click on the 'more' option at bottom left. You will see 'Chromecast' in the menu. Select Chromecast and it will scan for the Chromecasts available on your network. Hit on the name of your device when it pops up and your video will start playing on the Chromecast.

hannesie schreef:
toetertje schreef:Wordt bubbleupnp daar ook niet voor gebruikt?

Dat is min ieder geval wel een heel slimme app, werkt met heel veel variabelen.

https://play.google.com/store/apps/deta ... upnp&hl=nl

Terug naar “Streaming Media”