Ultra HighEnd Audio Player (PC software)

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

Ultra HighEnd Audio Player (PC software)

Berichtdoor Pjotr » ma 12 sep 2011, 22:26

Wat moet we hiervan denken?

http://www.xxhighend.nl/

Audiofiele Player Software voor op de PC? Naar mijn idee is de audio stream bitperfect als je de Windzooi mixer rommel omzeilt met direct stream of ASIO of gewoon een knijpdoos. Eventuele jitter is dan aan de DAC voorbehouden.

Ze claimen dat de data bitperfect zoals het in de file staat bij de DAC aankomt. Maar...... er zijn een aantal verschillende afspeelmodes die allemaal verschillend klinken. Uhh zijn er meer en minder perfecte 1'tjes en 0'letjes dan?

Het kost ook nog eens €72,- Audiofiel een koopje maar ik vind het nog wel aan de prijs.
Peter de Jong

hannesie

Re: Ultra HighEnd Audio Player (PC software)

Berichtdoor hannesie » ma 12 sep 2011, 23:02

Ik heb de man al eens zijn verhaal horen vertellen, daar word je een beetje...................van.

En dan ook nog eens de DAC van hem, die heeft dan helemaal een luchtje.
Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 12 sep 2011, 23:37

hannesie schreef:En dan ook nog eens de DAC van hem, die heeft dan helemaal een luchtje.

Laat me raden: Het ruikt naar koffiedik.......... :mrgreen:

Heb net wat rond zitten lezen op die site. Moet zeggen werkt uitstekend als je de slaap niet kunt vatten :lol:

Strofen als "De instumenten op een HiRes track van Dave Brubeck zijn totaal onherkenbaar". Na wat tweaken begint de man een alt sax te herkennen. Alsof dat kwartet ooit wat anders heeft gehad. En ja hoor na nog wat getweak klinkt het geweldig als nog nooit gehoord. Wat een geweldige opnamen maakten ze toen. En dat gaat zo maar door....

Die lui luisteren door een vergrootglas :lol:
Peter de Jong

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 12 sep 2011, 23:43

****Mompelt iets over gemieren**k met bitjes en terug naar de basis....met zo'n lekker grote Studer of Otari bak.
Da's pas een referentie...Helemaal te gek man***

[ Bekijk op youtube ]

:hide:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 12 sep 2011, 23:49

He,hé wil je die A80 er buiten laten :lol: Is wel een van de mooiste no-nonsense machines ooit gemaakt.
Peter de Jong

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 12 sep 2011, 23:56

Buiten ? niks daarvan! zonde om hem in de regen en wind te laten staan... :mrgreen:

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » di 13 sep 2011, 0:03

Pjotr schreef:Wat moet we hiervan denken?

http://www.xxhighend.nl/

.

daar hebben we een nw smiley voor hè :lucht:

Code: Selecteer alles

:lucht:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » di 13 sep 2011, 0:07

kan dat ook een maatje groter ?

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » di 13 sep 2011, 0:15

ray5150 schreef:kan dat ook een maatje groter ?

Je weet hoe HJ is :P :lol:
Peter de Jong

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » di 13 sep 2011, 0:27

smileys horen toch klein?

maar goed, u roept wij draaien:
Afbeelding

Ronkel
Ook commercieel actief

Berichtdoor Ronkel » di 13 sep 2011, 1:23

:lucht: briljant :lol:

sjons

Berichtdoor sjons » di 13 sep 2011, 1:48

Henkjan schreef:smileys horen toch klein?
maar goed, u roept wij draaien:

Wat voor code hoort daarbij???

Code: Selecteer alles

:heelveellucht:

nietofwel

Berichtdoor nietofwel » do 29 sep 2011, 20:42

Even weer on topic;

Ik heb er zelf een tijd mee gespeeld, maar het is naar mijn idee niet stabiel genoeg. Het duurt even voordat een “cd” start/geladen is. En daarna kan het nog wel eens een fout geven. Start ik daarna weer foobar op dan denk ik, tja dat klinkt ook wel lekker.

Ik ben van mening dat een PC veel invloed heeft op het geluid (qua software). Maar met het uitschakelen van heel veel Windows onderdelen, kom je al een heel eind.

Misschien dat de nieuwste versie me weer een gelukkig mens maakt… (zover het er invloed op heeft). Ik zou zeggen test het eens zelf!

Gegroet

bertor

Berichtdoor bertor » do 29 sep 2011, 22:47

Het begint natuurlijk met een goede geluidskaart. Als je piepjes e.d. hoort als de harde schijf werkt dan kun je met software er verder weinig aan redden. Onder windows wil je volgens mij altijd de kmixer (onder XP?) bypassen en dat kan met bijvoorbeeld ASIO (wat alle professionele recording kaarten onder windows gebruiken), dan komt de data bitperfect bij de DAQ aan. Volgens mij ben je dan klaar...

nietofwel

Berichtdoor nietofwel » vr 30 sep 2011, 20:33

Ik luister op dit moment naar m’n onboard soundkaart, qua techniek is die prima in staat om bitperfect de data weer te geven. Met de huidige snelheid van PC’s is dat voor elke soundkaart/pc mogelijk, zeker op cd resolutie, maar ook upstreamen naar hogere resoluties is eigenlijk geen probleem meer voor pc’s.

Het kiezen voor een goede geluidskaart is (naar mijn idee) meer om de pc voeding te omzeilen en dus voor een externe geluidskaart te kiezen. Misschien is er wel een verband met hoe meer achtergrondprocessen, hoe meer de voeding moet presteren en dus de achtergrond (massa) beïnvloed.

bertor

Berichtdoor bertor » za 01 okt 2011, 10:04

nietofwel schreef:Ik luister op dit moment naar m’n onboard soundkaart, qua techniek is die prima in staat om bitperfect de data weer te geven.

Welke uitgangen gebruik je, de digitale of analoge?

Overigerens, mijn kaart is een Asus Xonar D2, nog nooit bijgeluiden gehoord. Mijn systeem draait dan weliswaar op linux, maar de processor is continu 80% belast vanwege de filtering, dus als er bijgeluiden zouden moeten zijn dan zou je die in deze situatie wel verwachten. Die had ik zeker wel gehoord op mijn direct gekoppelde hoorns met het volume vol open (100 dB/W/m, Hypex UcD180). Hiervoor had ik een Terratec Aureon 5.1 Sky (de kwaliteitsversie), die had ook geen bijgeluiden.

Een slechte voeding kan overigens wel problemen geven heb ik wel eens links en rechts gelezen.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 01 okt 2011, 11:08

bertor schreef:Een slechte voeding kan overigens wel problemen geven heb ik wel eens links en rechts gelezen.

Klopt, maar op welk niveau speelt zich dat af? Op vrijwel iedere goede geluidskaart wordt de voeding nog extra gefilterd. Voorbeeldje: In mijn oude AMD machine had ik een M-Audio Audiophile 2496 kaart zitten. Een mooie kaart maar vandaag de dag audiofiel een instappertje. Die klonk goed en meetbare PC gerelateerde spurs lagen onder de -130 dB. Dit gewoon met het standaard Chinees voer. Ik heb daar later een stille 80+ merkvoeding in gezet. En tot mijn verbazing stegen daarmee de spurs tot -120dB. Het maakt dus wel iets uit maar gaan we dat op dit niveau nog horen? En zou het met een dure RME kaart nog te zien zijn geweest?
Peter de Jong

bertor

Berichtdoor bertor » za 01 okt 2011, 12:55

Over die niveau's hoef je je volgens mij geen zorgen te maken inderdaad.

nietofwel

Berichtdoor nietofwel » za 01 okt 2011, 20:12

De analoge, wegens een gebrek aan beter. Heb wel wat beters gehad, maar dat heeft door mijn eigen toedoen de geest gegeven… Ik gebruik de PC alleen voor muziek of films, daarvoor heb ik aparte OS-en. W7 voor films en Vista voor muziek. In vista heb ik bijna alles afgesloten en/of uitgeschakeld, misschien heb ik daarom ook nergens last van.

Wat betreft linux, tja dan heb je geen xxhighend meer nodig…

“En tot mijn verbazing stegen daarmee de spurs tot -120dB. Het maakt dus wel iets uit maar gaan we dat op dit niveau nog horen?”

Misschien doet een slechte PC voeding nog andere vervelende dingen… Geen idee…???

bertor

Berichtdoor bertor » za 01 okt 2011, 22:16

nietofwel schreef:Wat betreft linux, tja dan heb je geen xxhighend meer nodig…

Nou, dat lijkt me dan een no-brainer, dat is tenminste gratis. Ubuntu Studio erop en spelen met die hap ;)

Mr Tube

Berichtdoor Mr Tube » ma 07 nov 2011, 8:36

Ik heb hem geinstalleerd gehad, heeft even gedraaid en liep daarna vast, het is kwa gebruikers gemak en installatie een gedrocht. Klankmatig kon ik niet echt een verschil merken met Foobar en als dat het wel was dan vraag ik me af wat is mooier, Foobar draait inmiddels alweer een half jaar probleemloos en bevalt me prima.
de Audio historicus

Nieuwe projecten: 16 sporenrecorder op 2 inch tape, tapedeck B67, mengtafel 24 kanaals.

Terug naar “Streaming Media”