Kernelstreaming en ondersteuning

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Mr Tube

Kernelstreaming en ondersteuning

Berichtdoor Mr Tube » do 19 jan 2012, 13:07

Ik vraag me af welke hard en software nu Kernelstreaming ondersteunt.

Wat ik weet is dat:

M Audio audiophile 192 geen KS ondersteunt
M2tech Hiface wel

Bij software is het Foobar2000 en winamp die het ondersteunen en een heleboel andere software weer niet

klopt het dat alle driverloze USB interfaces geen KS ondersteunen?
de Audio historicus

Nieuwe projecten: 16 sporenrecorder op 2 inch tape, tapedeck B67, mengtafel 24 kanaals.

Pjotr

Re: Kernelstreaming en ondersteuning

Berichtdoor Pjotr » do 19 jan 2012, 14:18

Mr Tube schreef:Ik vraag me af welke hard en software nu Kernelstreaming ondersteunt.

Wat ik weet is dat:

M Audio audiophile 192 geen KS ondersteunt

Waar heb je dat vandaan? De mijne doet dat gewoon hoor evenals zijn voorganger de M-Audio Audiophile 2496. En mijn Realtek HD on board sound chip driver ondersteunt het ook

Kernel streaming zit al heel lang standaard in Windows: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_le ... _Streaming en de meeste card drivers ondersteunen het. Het is meer de player software die het moet ondersteunen. Overigens merk ik geen enkel kwalitatief verschil met de WDM interface. Alleen de latency is wat korter, niet zo boeiend met alleen afluisteren.
Peter de Jong

Mr Tube

Berichtdoor Mr Tube » do 19 jan 2012, 15:20

Ik kon in Foobar alleen de M2tech in KS mode zetten, met de M Audio was de KS functie niet selecteerbaar. Wellicht is er een driver probleem geweest..de M Audio had meer problemen zoals tikken in de muziek, als het wel werkt normaal is het alleen maar mooi.
Vraag is nu of kernelstreaming bij elke interface werkt en zo niet welke dan niet.
de Audio historicus

Nieuwe projecten: 16 sporenrecorder op 2 inch tape, tapedeck B67, mengtafel 24 kanaals.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 19 jan 2012, 15:49

Dit ligt dan meer aan jouw systeem denk ik, of aan Foobar dat kan ook. Ik gebruik J.River Media Center al jaren probleemloos. Hier geen enkel probleem met M-Audio kaarten, ook geen tikken e.d.

Kernel streaming werkt i.d.d. niet met standaard USB1.1 kaartjes waar de PCM2702 chip in zit b.v. en je geen aparte drivers voor hoeft te installeren. Direct streaming werkt bij mij wel goed er mee evenals de standaard Windows wav out (via de K-mixer, die standaard K*t-mixer die je niet wilt weet je wel ;) :mrgreen: ).
Peter de Jong

Mr Tube

Berichtdoor Mr Tube » do 19 jan 2012, 16:24

Ik vraag me dus af of de mini streamer met USB 2.0 wel KS ondersteund, of is geen driver nodig een criterium om te bepalen of wel of niet ondersteund wordt.
de Audio historicus

Terug naar “Streaming Media”