iPod docking station Pure i-20

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

iPod docking station Pure i-20

Berichtdoor Pjotr » zo 16 sep 2012, 21:10

Voor €89,95 misschien wel een alternatief voor de elders reeds dood gewaande SB?

i-20_idock_pure_radio.jpg

http://www.pure.com/products/product.as ... 9#Overview
http://www.innerfidelity.com/content/au ... dio-source
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Peter de Jong

hannesie

Re: iPod docking station Pure i-20

Berichtdoor hannesie » zo 16 sep 2012, 22:24

Ik weet nog niet of dit de juiste oplossing geeft, je houd hem dus niet in de hand tijdens het spelen wat ik nu doe.
Hij moet op het dock-je staan om te kunnen afspelen.
Ik zie ook mijn iPod Touch niet in het lijstje staan met compatibele apparaten. :cry:
Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 16 sep 2012, 22:39

Hoezo niet compatibel? Jij hebt toch een 8Gb 3e generatie Touch?

Maar wat je zegt, het is niet echt een vervanger voor de SB als je je iPod als RC ook als aai-pod wilt kunnen vasthouden :mrgreen:
Peter de Jong

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 16 sep 2012, 22:59

Ik zit nu even met een tablet te kijken naar de reactie, en door het wrijven zie ik nu dat de lijst met compatibele apparaten veel groter is. :rofl:

Hij staat er inderdaad bij, nu maar weer naar Peter Gabriel op de belg 2
Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 19 sep 2012, 21:17

Nou, heb het dingetje binnen. Moet zeggen niet verkeerd maar een volwaardige vervanger voor de SB is het beslist niet. Het is meer een aanvulling. De geluidskwaliteit van de interne DAC is een stuk beter dan die in de iPod Touch zelf zit. Flac streamen (met PlugPlayer) gaat ook goed maar niet met HiRes. HiRes speelt ie wel af maar wordt ge-down-sampled naar 44.1 KHz of 48 KHz. Dat ligt niet aan het docking station maar aan de iPod Touch zelf, die speelt gewoon geen HiRes af. Met een iPad schijnt het wel te kunnen. Maar goed meeste muziek op mijn server is toch in CD resolutie en ik hoor eigenlijk niet echt verschil met hogere resoluties.

Hij is wel erg handig voor YouTube filmjes, de video speelt ie dan af via de TV uitgang op de TV en de diverse radiodiensten gaan ook eigenlijk een stuk beter dan met de SB, je hebt dan gewoon die suffe en beperkte SB look-up server niet meer nodig. Ik gebruik daarvoor de vTuner app op de iPod. De vTuner server is vele malen beter en uitgebreider en is veel strakker up to date.

Anyway, als je 16bit @ 44.1KHz of 48KHz goed genoeg vindt doet de geluidskwaliteit beslist niet onder voor de SB Touch. De DAC is zondemeer behoorlijk goed en als je wilt kun je er een externe aan hangen via Toslink of coax.
Peter de Jong

Terug naar “Streaming Media”