Switchen geluidskaart

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Taita

Switchen geluidskaart

Berichtdoor Taita » zo 17 mar 2013, 21:08

Ik heb een laptop met daarin een realtek geluidkaartje. Sinds kort heb ik een Tascam 122 mkII USB geluidskaart daarbij gekocht die ik gebruik voor audiometingen. Er zijn aparte drivers geinstalleerd waarmee ik de Tascam aanstuur. Als ik niet met metingen bezig en en de USB kabel is losgekoppeld zou ik graag weer terugvallen op de realtek besturing. De tascam heeft namelijk geen hoofdtelefoonaansluiting. Dat lijkt echter niet te kunnen: In apparaatbeheer staat de realtek als een correct werkend apparaat, maar als ik onder geluid, afspelen kijk zie ik geen geinstalleerde apparaten. Is er een eenvoudige manier om de realtek te gebruiken als de Tascam niet is aangesloten?

Chris_T

Re: Switchen geluidskaart

Berichtdoor Chris_T » zo 17 mar 2013, 22:01

Probeer even te kijken of "uitgeschakelde apparaten weergeven" wel is aangevinkt.
Rechtermuisknop in het scherm Afspelen.
Misschien dat de Realtek chip per ongeluk is uitgeschakeld? Zonder dat vinkje zie je hem dan niet in de tab Afspelen.

Lieuwe

Re: Switchen geluidskaart

Berichtdoor Lieuwe » ma 18 mar 2013, 12:54

En als je een makkelijker programmaatje zoekt om dit te doen zonder telkens naar geluid en dan set as default te moeten doen kun je dit gebruiken:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1656534

En kijk idd even bij de uitgeschakelde of niet-aangesloten apparaten.

Terug naar “Streaming Media”