Waardig opvolger voor de SB?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Zweitse

Re: Waardig opvolger voor de SB?

Berichtdoor Zweitse » zo 07 dec 2014, 22:43

Kappa7 schreef:Aangezien ik nu met een dacje aan het sleutelen ben kijk ik ook met een schuin oog naar mogelijke mini PC oplossingen om muziek af te spelen ala de SB.
Hans plaatst afentoe nog wel eens een leuk bordje wat daar voor te gebruiken is.
Qua besturing kwam ik nu dit tegen http://www.daphile.com/ draait op Squeezebox Server, SqueezePlay en Linux.
Moet toch iets moois van te maken zijn dat als opvolger voor de SB kan dienen.

Nog niet mee getest maar ga het wel eens op een oude PC zetten om te testen.

Groetjes George

Werkt dit ook op een Raspberry Pi B+
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 07 dec 2014, 23:20

We zijn inmiddels een aardig eindje verder met de software, de mensen van de verschillende Linux distributies hebben in die zin veel werk gedaan en problemen opgelost.

Maar de Daphile software, die George aanhaalt, is alleen geschikt voor Intel X86 processors en dat is de Raspberry dus niet maar een ARM processor zoals die ook zijn te vinden zijn in de eerste smartphones en tablets.
Wel kan Daphile als software gebruikt worden als een Server opzet, net als de Vortexbox oplossing, goed met elkaar vergelijkbaar voor als je geen NAS hebt of wilt.
Hans

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » zo 07 dec 2014, 23:27

hannesie schreef:We zijn inmiddels een aardig eindje verder met de software, de mensen van de verschillende Linux distributies hebben in die zin veel werk gedaan en problemen opgelost.

Maar de Daphile software, die George aanhaalt, is alleen geschikt voor Intel X86 processors en dat is de Raspberry dus niet maar een ARM processor zoals die ook zijn te vinden zijn in de eerste smartphones en tablets.
Wel kan Daphile als software gebruikt worden als een Server opzet, net als de Vortexbox oplossing, goed met elkaar vergelijkbaar voor als je geen NAS hebt of wilt.

Klopt helemaal.
Zelf vind ik het onzin om een server en een player oplossing te hebben en kan nu met één apparaat alles doen enkel een goede dac is nog nodig.

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 07 dec 2014, 23:40

Kappa7 schreef:Klopt helemaal.
Zelf vind ik het onzin om een server en een player oplossing te hebben en kan nu met één apparaat alles doen enkel een goede dac is nog nodig.
Klopt ook helemaal, maar het kan zijn dat mensen een PC met een wat luidruchtige voeding en koeling niet in de luisterruimte willen hebben.
Mijn server die ik meestal bij mij heb met de luisterdagen heeft een redelijk stille voeding en de ventilator heb ik vervangen door een stiller exemplaar, zodat ik dan direct op de server/speler een USB dac kan hangen, maar om andere spelers als de Raspberry of Odroid te laten horen is het ook een leuke opzet. :sure:
Hans

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » zo 07 dec 2014, 23:53

Ik gebruik een iMac als server. Die hoef ik echt niet in de luisterruimte (=gewoon de woonkamer :mrgreen: )

De reden is historisch, de eerste redelijke afspeel-oplossing was de Squeezebox en die had nog een server nodig. Het zou zomaar kunnen dat de volgende speler een passief gekoelde pc met dac is.

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » ma 08 dec 2014, 0:00

Bij mij staat die PC in een aangrenzende ruimte en met een lange RG75 kabel gaat deze naar de DAC.
werkt prima en hoef hem niet te horen.
Daarnaast neemt het ook geen ruimte in bij de set. :D

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 08 dec 2014, 10:47

Ik zat nog even te kijken naar waar het topic om ging, in feite dus de oorspronkelijke vraag :wink: , en kwam dit tegen.
€199,99

SH-ALL1-Variation_Image_uk_en.png

voldoet wel aan de voorwaarden maar dan wel zonder de LMS server maar wel Spotify. :mrgreen:

http://www.panasonic.com/nl/consumer/home-entertainment-hifi/audio/draadloze-speakers/sh-all1ceg-k.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hans

Terug naar “Streaming Media”