Van ALAC naar FLAC?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

MickRS

Van ALAC naar FLAC?

Berichtdoor MickRS » di 26 nov 2013, 20:48

Ok dan, morgen krijg ik mijn harddisc terug met een kleine 500 gig aan ALAC-jes. Maar ik gebruik FLAC. Nu zal dat thuis niet zon issue zijn met bv foobar, maar mijn Colorfly spelertje doet geen Appelmoes.

Verder gebruik ik ook EAC. En dus is mijn vraag of je in EAC ALAC files naar FLAC kan converteren? En zo niet, wat is dan een goed alternatief?
The earth has music for those who listen

Pjotr

Re: Van ALAC naar FLAC?

Berichtdoor Pjotr » di 26 nov 2013, 20:59

http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

Niet gratis maar je kunt het wel het wel 3 weken gratis uitproberen. Converteert zo'n beetje alles naar alles en ook hele batches tegelijk. Hoewel niet gratis vind ik dit prettiger werken dan EAC. Het is ook veel sneller en support multi threading. Dus heb je een snelle quad core dan heb je ook 4 cores tegelijk aan het converteren.
Peter de Jong

MickRS

Berichtdoor MickRS » di 26 nov 2013, 21:05

Thanx! Daar was ik ook naar aan het kijken, maar kwam ook dit verhaal tegen: gedoe met dbpoweramp :think:

John P

Berichtdoor John P » di 26 nov 2013, 21:15

Je kunt in Foobar Alac files laden en dan met Rechtermuistoets -> convert naar flac omzetten. Je hebt dan natuurlijk enig geduld en enige schijfruimte extra nodig.
Waar een weg is is ook een omweg.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » di 26 nov 2013, 21:22

MickRS schreef:Thanx! Daar was ik ook naar aan het kijken, maar kwam ook dit verhaal tegen: gedoe met dbpoweramp :think:

Hmm schijnt een probleem met de files zelf te zijn. Ik ben het niet tegengekomen bij die enkele ALAC file die ik converteerde. Tja, het audio gebeuren bij Apple is altijd al een rommeltje geweest, i.i.g. erg eigenzinnig... :roll:

Maar je kunt de ALAC files ook ALAC files laten. Wil je die op een windows machine afspelen kun je deze downloaden en installeren: http://www.xpcodecpack.com/
Peter de Jong

MickRS

Berichtdoor MickRS » di 26 nov 2013, 21:35

Voor thuis is het ook geen probleem. Daar gebruik ik foobar2000. Maar ik heb deze speler als audiofiel alternatief voor de ipod 8) colorfly c3 En die doet geen apple files...

Terug naar “Streaming Media”