Betaalbare streamer die 24bit/192khz aankan

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Subbie

Betaalbare streamer die 24bit/192khz aankan

Berichtdoor Subbie » do 19 dec 2013, 0:12

Ik heb momenteel een Onkyo AV-receiver (TX-NR509) waarmee ik momenteel mijn audio stream. Inmiddels ook al een aardige muziekcollectie opgebouwd. Nu blijkt echter dat deze Onkyo geen 24bit/192kHz FLAC aankan.

Ik ben nu dus op zoek naar een betaalbare audio streamer (in ieder geval onder de 1000 euro), die dit formaat aankan en een analoge pre-out heeft (ik wil dit apparaat in de toekomst in combinatie met een buizenversterker gebruiken. Verder is het wenselijk dat het apparaat met smartphone (Android) bestuurd kan worden.

Ik heb al wat zitten googlen, maar ik heb nog geen enkele in dit segment kunnen vinden die dit formaat aankan. Veelal wordt TOT 24bit-192kHz gebruik.

Iemand enig idee?

Graag advies

satefan

Re: Betaalbare streamer die 24bit/192khz aankan

Berichtdoor satefan » do 19 dec 2013, 9:24

Ik gebruik de pioneer N-30 en ben er redelijk tevreden over. Hij speelt 192khz/24bit en de ingebouwde DAC doet het eigenlijk prima, ten opzichte van de HKDAC met Pjotr voeding hoor ik eigenlijk weinig verschil.

Ik stream met name FLAC (ook 192khz) vanaf mn NAS. Dit is niet een van de beste en mn netwerk behoeft ook nog wat werk, dus zo nu en dan reageert het wat traag. Via de USB aansluiting afspelen kan uiteraard ook en werkt feilloos. Ook kunnen albums zonder pauze tussen de tracks 'continue' worden afgespeeld.

De iphone app doet t redelijk maar is vrij basic. Het lcd scherm is eigenlijk te klein om echt goed te gebruiken. Maar hij is ten opzichte van andere spelers redelijk goed aan de prijs. Er is ook een N-50 uitvoering die heeft additionele digitale ingangen zodat je gebruik kan maken van de interne DAC.

groetn

Satefan
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.

mikekiwi

Re: Betaalbare streamer die 24bit/192khz aankan

Berichtdoor mikekiwi » do 19 dec 2013, 11:11

Squeezebox touch met de HiRes mod? (link. Zeer betaalbaar, ik weet alleen niet of de hiRes-optie alleen via digitaal uit is of ook analoog. Weet wel dat de ingebouwde dac van de SB Touch best in orde is.

Of anders de Bluesound Node als stand-alone speler? Die kan het out-of-the-box...

Terug naar “Streaming Media”