Spotify via stereo

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Barry2001
Algemene moderator

Re: Spotify via stereo

Berichtdoor Barry2001 » di 11 feb 2014, 12:48

Misschien een domme opmerking, maar zit die header niet gewoon aan de verkeerde kant? Silk (normaal top zijde component) staat aan de andere kant.

Rade

Berichtdoor Rade » di 11 feb 2014, 19:57

geen domme opmerking, zulke foutjes zijn zo gemaakt. Maar de header zit zeker wel aan de goede kant. Op de site van HifiBerry zijn ook diverse voorbeelden te zien incl. soldeer instructie filmpje.

Rade

Berichtdoor Rade » di 11 feb 2014, 20:14

Weet iemand trouwens of ik in PI MusicBox nog regels moet toevoegen zodat de HifiBerry herkend wordt?

hannesie

Berichtdoor hannesie » di 11 feb 2014, 22:35

Dat is dan misschien wel nodig als je een standaard PI Musicbox gebruikt.

Op welke basis is de software gemaakt, Debian?

http://www.hifiberry.com/products/dac/h ... -software/

Dan zou hij de de noodzakelijke onderdelen al aan boord moeten hebben en dan de modules, zoals is beschreven op de site van de HiFiBerry.

Zonder die modules zal hij de HiFiBerry niet zien.
Hans

Rade

Berichtdoor Rade » do 20 feb 2014, 21:31

Vandaag uit Zwitserland een nieuwe hifiberry gekregen onder garantie, Prima service! Even op de RPi gestoken en de ledjes blijven nu allemaal branden. Kan 'm verder nog niet testen want ik wacht nog op 2 cinch connectors die vandaag besteld zijn. Deze kan ik goed vast zetten op de behuizing. Dan komen er niet steeds krachten op het dac bordje bij inpluggen. Wordt vervolgd.

Rade

Berichtdoor Rade » do 20 feb 2014, 21:36

Als ik e.e.a. doorlees dan is deze versie van pi musicbox al voorbereid op de hifiberry dac. Volgens mij moet ik in de ini settings de output naar i2s zetten. We zullen het zien....

hannesie

Berichtdoor hannesie » do 20 feb 2014, 21:46

Vol verwachting klopt........ enz.

Ik wacht dus op de S/PDIF uitbreiding. :mrgreen:
Ik ben wel benieuwd of je het aan de praat krijgt, lijkt mij wel leuk.
Hans

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » do 20 feb 2014, 23:50

hannesie schreef:Vol verwachting klopt........ enz.

Ik wacht dus op de S/PDIF uitbreiding. :mrgreen:
Ik ben wel benieuwd of je het aan de praat krijgt, lijkt mij wel leuk.

Ook leuk.
Straks nog een DSP er boven op:

http://www.diyaudio.com/forums/digital- ... ry-pi.html

Rade

Berichtdoor Rade » vr 21 feb 2014, 22:25

De RPI met HifiBerry speelt!

Eerst nog geprobeerd om cinch aansluitingen bovenop de behuizing te maken. Dacht dat ik redelijk soepele bedrading had gebruikt maar toch teveel spanning op de Hifiberry. Daarna maar gewoon de bijgeleverde mini-jack gesoldeerd.

Alleen de output setting in de ini file veranderd naar i2s en het werkt meteen :D

Kwaliteit is op eerste beoordeling erg goed (Crowded House draait nu). Wat volgens mij opvalt is dat de volumeknop niet zover open hoeft en op hogere volumes de muziek minder vlak klinkt. Aankomende dagen maar eens even het e.e.a. luisteren.

Nu het kastje nog een keer aanpassen zodat het kapje er weer op kan i.c.m. mini-jack.

Erwin

Rade

Berichtdoor Rade » zo 23 feb 2014, 21:53

Na wat korte luistersessies verder ben ik erg enthousiast over de RPI-Hifiberry combi. De geluidskwaliteit is gewoon erg goed.
De Hifiberry is zonder twijfel een grote verbetering op de standaard audio uitgang op de RPI, en daar hoef je absoluut geen audiofiel voor te zijn :wink:.
Vooral de dynamiek gaat met grote sprongen vooruit. In vergelijking klinkt de standaard uitgang veel vlakker en de volumeknop moet verder open. Stereobeeld en plaatsing worden ook beter.

Ik gebruik de bekende track "Too much rope" van dhr. Waters nog wel eens als vergelijkingsmateriaal. Op de cd versie (Amused to Death) is het stereobeeld nog wel iets beter dan dezelfde track via Spotify (Flickering Flame, The solo years vol. 1). Ik weet niet of de opname kwaliteit van deze albums vergelijkbaar is.

Wat ik wel gek vond is dat de arreslee normaal gesproken van links naar rechts gaat. Via Spotify gaat de slee van rechts naar links 8-[ . (en ja..... de mini-jack out is goed gesoldeerd en ook de cinch pluggen in de versterker zitten goed.)
Zal deze track straks eens via Spotify op de PC afspelen en horen waar de arreslee vandaan komt......

Erwin

Rade

Berichtdoor Rade » zo 23 feb 2014, 22:01

mmmmmm, via de PC komt de slee wel van links.....

1. Het dac bordje kan niet anders gemonteerd worden op de RPI
2. De mini-jack out kan er maar op 1 manier op
3. De cinch aansluiting op de versterker zal ik voor de zekerheid nog 1x controleren

4. Dan blijft de kabel over of het DAC bordje (maar dat kan ik me bijna niet voorstellen)

Van de week maar 'ns onderzoeken...

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 23 feb 2014, 22:06

Grappig, ik zal dadelijk eens zien of ik datzelfde effect ook heb met mijn HiFiBerry. en dan luisteren via Squeezebox en eventueel de Cubie via USB.
Hans

Rade

Berichtdoor Rade » zo 23 feb 2014, 22:14

Ja, zou leuk zijn als jij hem ook eens wil testen.

Net even met de zaklamp achter de versterker gekeken en de cinch zit goed. Kan me bijna niet voorstellen dat de Hifiberry omgedraaid is met een standaard print tenzij........ ze het allemaal hebben.

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 23 feb 2014, 22:26

Nu even geluisterd, bij alle 3 de uitvoeringen komt het wel duidelijk met de arrenslee eerst even van links en dan even onduidelijk en later heel duidelijk door het midden van links naar rechts. :kwijl:

De ene of de andere dac geeft lichte verschillen, uitgangsniveau's e.d.

Ik gebruik dan wel de RCA aansluitingen, niet de 3.5 mm uitgang van de HiFiBerry..
Hans

Rade

Berichtdoor Rade » zo 23 feb 2014, 22:31

Hans, bedankt voor de snelle check :goeie:

Er zit dus ergens iets omgedraaid en ik vermoed dat het de kabel is. Ik wil wel graag dat het afgespeeld wordt zoals het bedoeld is maar ga het mezelf niet te moeilijk maken dus.........rood en wit op de versterker ingang maar even omdraaien :-$

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 23 feb 2014, 22:44

Er is ook een serie van de HK DAC geweest die de R/L had omgewisseld. :lol:
Hans

DennisD

Berichtdoor DennisD » ma 04 aug 2014, 10:01

Ik gebruik sinds enige tijd de Philips AES2500 bluetooth/nfc adapter. De geluidskwaliteit kan natuurlijk beter (omdat het via bluetooth gaat), maar voor het grootste deel van de tijd is het prima!

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » di 09 sep 2014, 18:24

Rade schreef:Wat is een simpele, goedkope manier om Spotify via de stereo af te spelen met acceptabele kwaliteit . Ik heb een netwerk kabel liggen en Spotify via KPN. Kom ik dan uit bij een squeezebox oid of zijn er betere alternatieven. Simpele bediening via smartphone of tablet moet mogelijk zijn. Iemand goede suggesties?
Groeten, Rade

Beetje oud topic, maar is dit misschien een optie?
Argon Stream 2
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

rikpost

Berichtdoor rikpost » di 09 sep 2014, 20:15

Leuk ding lijkt mij een goed alternatief voor de squeezebox ook niet zo achterlijk duur 149 euri.
Nu heb je voor minder wel een tweedehands classic of Duet op MP maar eens zijn ze op.
Even afwachten hoe de gebruikers interface is en of er een beetje acceptabele dac in zit voor de mensen die analoog uit gaan
Ooit is het allemaal klaar !

Taita

Berichtdoor Taita » ma 17 nov 2014, 20:51

Ik verdiep me hier ook in. Goedkope oplossing zijn er met rocki en gramofon, voor 50 euro een wifi hotspot en DAC waarmee je je hifi installatie aanstuurt. Maar ik heb een externe usb-DAC. Nu gebruik ik mijn samsung S3 met usb out en een lange usb kabel, maar liever zou ik dat wireless oplossen.

Terug naar “Streaming Media”