Roon

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief

Re: Roon

Berichtdoor ds23man » do 28 dec 2017, 13:40

Dit omschrijft het aardig:

https://www.hifi.nl/artikel/24387/Review-Roon.html

Wat betreft de dsp funties zou je zelfs een actieve luidspreker kunnen bouwen met een multichannel dac.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 28 dec 2017, 13:51

ds23man schreef:Dit omschrijft het aardig:

https://www.hifi.nl/artikel/24387/Review-Roon.html

Wat betreft de dsp funties zou je zelfs een actieve luidspreker kunnen bouwen met een multichannel dac.

Kan Hypex de hoek in... :lagge: Heb liever dat ie ook een lekkere bak koffie zet dan.

Ivo Tichelaar
Contacteer:

Berichtdoor Ivo Tichelaar » do 28 dec 2017, 14:02

Ik vind het jammer dat Roon geen video doet. Maar die DSP functie ziet er mooi uit ja.

Jriver doet wel video maar dat ziet er niet uit. Mijn mening.

Kodi heeft weinig in de vorm van audioDSP. Het is wel in ontwikkeling, a la Jriver en Roon ook, en zal er best wel komen, maar het duurt en het duurt. Kodi en derivaten zijn wel erg goed in een makkelijke interface en het "gewoon doen", zelfs video gaat erg goed met Raspberry Pi, dus daar wacht ik op.

Voor in de woonkamer bij een systeem dat je ook voor tv moet gebruiken lijkt het me dus niet praktisch/haalbaar om met Roon of Jriver een filter te bouwen voor je luidsprekers, maar voor een luisterkamer/studeerkamer helemaal perfect.

Ivo Tichelaar
Contacteer:

Berichtdoor Ivo Tichelaar » do 28 dec 2017, 14:06

Ik heb nu een andere kernel voor de standaard geluidskaart van de rpi3, daarmee is ineens de processorbelasting bij DSP ook veel minder. Ik heb er dus maar eentje nodig voor de tv/av-receiver. De ander staat nu boven op de studeerkamer, met een Hifiberry Amp2 én eigenknutsel DSP.

Ik zou net zo goed die eigenknutsel DSP weg kunnen doen en Roon of Jriver kunnen gebruiken.

Ivo Tichelaar
Contacteer:

Berichtdoor Ivo Tichelaar » do 28 dec 2017, 14:07

Hmmmm.....

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 28 dec 2017, 14:36

Uiteindelijk is zoiets wel leuk om eens uit te proberen maar niet om praktisch te gebruiken. Dat is een beetje de makke van overduidelijk software gestuurde huis-tuin-en-keukendingen: De ingewanden behoren netjes binnenshuids te blijven :D

Ivo Tichelaar
Contacteer:

Berichtdoor Ivo Tichelaar » do 28 dec 2017, 15:18

Nou, als je kodi hebt lopen zet je het apparaat zelf uit het zicht en bedient het met een appje op je telefoon. Niks meer aan doen. En een hypex of MiniDSP stel je ook in met software. Op een server draait ook software etc. Het wordt allemaal wat kwetsbaar als je houtje-touwtje alles aan elkaar moet knopen en elke keer handmatig in de juiste volgorde aan moet zetten, ja.

Voor in de studeerkamer heb ik nu geen stabiele installatie, het is elke keer een bij elkaar gerommeld zooitje en dus elke keer geklooi met filterinstellingen enz. Dus daar is dat eigenlijk meer een feature in plaats van een bug. :lol:

albertk

Berichtdoor albertk » di 16 jan 2018, 16:14

Voor het geld van ROON (€ 120/jr) ben je al over de helft van het geld voor Qobus high definition (HiFi € 200/jr).
En die hebben ook veel metadata.
En Quobus is ook met een RPi is te benaderen.

Dynky

Berichtdoor Dynky » di 16 jan 2018, 16:42

Qobuz met Roon vergelijken is imo zoiets als een Opel Kadetje met een full option BMW :wink:

de 2 zijn totaal verschillende zaken, de ene is een streaming platform wat in de eerste plaats z'n content aan je wil verkopen, de ander is een krachtige UI die het streamen van dergelijke content (eigendom van jezelf of komende van externe streaming diensten) op alle mogelijke manieren wil faciliteren/integreren, aangevuld met een steeds groeiend aantal "extra's" zoals bvb de recent uitgebreide DSP.

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » di 16 jan 2018, 16:52

Het is dan wel zo correct om de dingen goed te vergelijken.
Het zijn de $$$ die je ziet op de webpagina, en als je dan de valuta omrekent naar Euro, kan je afhankelijk van de koers wel ,eens anders uitkomen.

http://www.xe.com/currencyconverter/con ... USD&To=EUR
Vandaag dus € 97,34.................... :mrgreen: :kwijl:

Wil je af van dat gesodemieter met afrekenen, kan je in 1 keer afkopen.
400.JPG

Dan ken ik toevallig Qobuz ook wel, want ik koop daar geregeld, is ook in vergelijk met HDtracks Press, stukken goedkoper in een direct vergelijk.
Laatst gewijzigd door hannesie op di 16 jan 2018, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » di 16 jan 2018, 16:53

En de voorstelling van de prijzen klopt ook niet helemaal, Hires streaming kost bij Qobuz 349 euries per jaar......

Voor 200 euri alleen cd kwaliteit.

hannesie
Contacteer:

Berichtdoor hannesie » vr 19 jan 2018, 12:07

hannesie schreef:Vandaag de licentie met ROON maar verlengt, dus niets gedaan.
Ik kreeg 3 dagen geleden een waarschuwing dat de afschrijving een feit zou worden, en kon dus wel de zaak ,stoppen.

Maar nu dan omgerekend $ 119 > = € 100,00, dus dat is dan wel een redelijk geheel voor nog een jaartje. :rock: :relax:

download/file.php?id=130203&mode=view
28-12-2017

Nu pas zag ik de afschrijving van de creditcard van afgelopen week.

Het bewijs,...... incl.kosten transfer e.d. :sure:
roonrek.JPG

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Henkjan » za 27 jan 2018, 16:21

voor wie nog twijfelt over Roon, op 11 februari is er bij Studio Wilbert in Utrecht een workshop:
http://www.wilbert.nl/events

Terug naar “Streaming Media”