DSPi: Raspberry Pi 3, dsp-software met GUI werkend

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Ivo Tichelaar
Contacteer:

Re: DSPi: Raspberry Pi 3, dsp-software met GUI werkend

Berichtdoor Ivo Tichelaar » wo 01 nov 2017, 16:52

Dat was ook een van de redenen om voor de rpi te kiezen. Andere arm SBCs waren op punten beter of goedkoper, maar rpi heeft natuurlijk de bulk van de community er achter. Dat heb ik nodig, eerlijk is eerlijk.

Echt zo leuk om net als de eerste keer met de minidsp filters in te stellen en real-time de veranderingen te horen. De transitie van concept naar werkend iets is magisch. Iedereen zou een keer iets from scratch moeten bedenken maken. In Amsterdam heeft de openbare bibliotheek door de stad een aantal maaklabs voor kinderen. Concept is iedereen is een maker, kinderen bijbrengen dat je zelf je oplossingen kunt maken (beginnend bij een 3d printje van een plaatje dat je maakte, maar voortdreunend in het aankunnen en oplossen van praktische en morele problemen in het eigen bestaan). De eerste keer dat ik er langs liep (werk schuin boven eentje) keken die kindjes nogal glazig, nu is het een drukke bedoening, wordt er stevig doorgewerkt, zie ik ownership enz.

Bij hun ging het sneller dan bij mij. ;-)

hannesie
Contacteer:

Re: DSPi: Raspberry Pi 3, dsp-software met GUI werkend

Berichtdoor hannesie » wo 01 nov 2017, 17:15

Zij kennen geen angst en remmingen, staan open voor alles wat er is.

De eerste keer dat ik een toetsenbord aanraakte was ik bang dat ik er mijn vingers aan zou branden, hoe hard moet je drukken enz., maar dat is inmiddels wel over. :lol:

Terug naar “Streaming Media”